Spring naar bijdragen

van VOO naar Veronica Hitradio


Juul

Aanbevolen berichten

Tussen de 300 cassettes die ik een tijdje terug kreeg zat er ook één met een opname van de VOO naar Veronica Hitradio op 31 augustus en 1 september 1995.

Ik weet er helemaal niks van. Is langs mij heen gegaan. De opname is OK maar bevat veel  lol en bevat niet echt veel info.

 

1. Hoe is dat toen gegaan? Kan ik daar iets uitgebreid over lezen?

 

Ik weet nog wel dat ik in die periode een "frivole" fax wisseling had met Jeroen van Inkel. Met wie ik soms een aardig kontakt had.

Leuk was  dat ik als vervanger  naar  een vergadering  moest en Jeroen zat er ook bij namens de VOO. ( Ik weet niet meer waar het over ging ). Wij beiden waren vaak gelijk gestemd. Het was vaak de VOO en de TROS tegen de rest van de andere omroepen. We zijn beiden een keer weggelopen uit die vergadering zodat er geen besluitvorming kon plaats vinden……...

 

Enfin, de fax wisseling tussen Jeroen en mij over z'n vertrek naar Hitradio was ook wel leuk. Jaren later hebben we daar beiden om gelachen.

 

Please login or register to see this link.

 

"moet ik die opname uploaden of is die al ruimschoots voor handen?" ( scheelt mij tijd. )

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei janf001:

Ik heb alleen een stukje van die nacht van 0042 tot 0128. 

 

Dus als de opname die jij hebt langer is, dan graag uploaden.

 

 

Ga ik doen Jan.

3 uur geleden zei Vincent:

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

"jij bent lekker bezig".

Ik ga dat boek niet kopen met allerlei foute info over de beginperiode.

Zoals Lex eens zei "K..T" boek.  En zelfs Ad beaamde dat.

 

Ik zoek wel iets anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Vincent:

Dan leen je hem toch van Ad Bouman, die heeft een gratis exemplaar gekregen tijdens de boekpresentatie. De overgang publiek-commercieel staat prima beschreven in het boek.

Inderdaad Vincent. Leuk dat je mij toen had uitgenodigd. Ik vind het een prima boek.

10 uur geleden zei Juul:

Please login or register to see this link.

Op welke frequentie is dit opgenomen Juul?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen idee Douwe, het stond op een cassette uit de serie van 300 die ik  onlangs kreeg. En er stond alleen de datum op.

Eerst de PO en daarna geloof ik de  satelliet of zo?  Want daar hoor ik ze bij de omschakeling iets over zeggen.

Ik heb het verder niet afgeluisterd. Ik heb het voor "jullie gedigitaliseerd".

Het valt buiten m'n interesse venster.

Ik dacht dat er iets op Internet te vinden was maar Vincent kwam met de titel van dat boek, daar heb ik niks aan.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Juul:

Ik heb geen idee Douwe, het stond op een cassette uit de serie van 300 die ik  onlangs kreeg. En er stond alleen de datum op.

Eerst de PO en daarna geloof ik de  satelliet of zo?  Want daar hoor ik ze bij de omschakeling iets over zeggen.

Ik heb het verder niet afgeluisterd. Ik heb het voor "jullie gedigitaliseerd".

Het valt buiten m'n interesse venster.

Ik dacht dat er iets op Internet te vinden was maar Vincent kwam met de titel van dat boek, daar heb ik niks aan.

Dit is op internet te vinden Juul:

HitRadio Veronica]

HitRadio Veronica was de opvolger van HitRadio 1224. Op 1 september 1995 ging HitRadio Veronica van start op de middengolffrequenties 828 kHz (362 m) en 1224 kHz (245 m). Het was de bedoeling dat later dat jaar nog een middengolffrequentie 1035 kHz vanuit Hunsel in de lucht werd gebracht om Zuidoost-Nederland te bedienen. Omdat de zender vanaf het begin verlies leed is er uiteindelijk voor gekozen om de derde zender niet aan te zetten.

Het marktaandeel schommelde in 1995/1996 rond de 2,5 procent en groeide in 1997 door tot 3 procent. In het eerste jaar was de vormgeving gebaseerd op het Hitradio jingle pakket van JAM Creative Productions/Top Format, maar in 1996 is dit vervangen door een nieuw pakket van Top Format en kreeg het station de slogan: De hits van gisteren en het beste van nu.

Op de zender was onder andere de succesvolle show Rinkeldekinkel van Jeroen van Inkel te horen. Ook Jensens Avond Escapades met Robert Jensen, en De Vrijdagavondkeet met Robert Jensen en Edwin Evers hadden een plek in de programmering. Andere bekende dj's op de zender waren Gijs Staverman, Edwin Diergaarde en Kas van Iersel. Ook Rob Stenders en Martijn Krabbé waren in 1995 en 1996 korte tijd op HitRadio Veronica te horen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Albatrosstudio:

 

HitRadio Veronica was de opvolger van HitRadio 1224. Op 1 september 1995 ging HitRadio Veronica van start op de middengolffrequenties 828 kHz (362 m) en 1224 kHz (245 m). Het was de bedoeling dat later dat jaar nog een middengolffrequentie 1035 kHz vanuit Hunsel in de lucht werd gebracht om Zuidoost-Nederland te bedienen. Omdat de zender vanaf het begin verlies leed is er uiteindelijk voor gekozen om de derde zender niet aan te zetten.

 

Onvolledig en deels gefantaseerd verhaal.

 

Het netwerk bestond uit 4 frequenties: 828, 1224, 1035 en 1332 kHz

828 in Heinenoord (vlak naast de tunnel) was eerst maar 2 kW, maar werd 20 kW met 9 dB reductie richting UK

1224 was 20 kW en werd 40 (50 ) kW in Trintelhaven vanaf zendschip Communicator.

1035 met 10 kW  was in Echt en 1332 met 2 kW in Utrecht.

De laatste 2 bleken gewoon niet nodig te zijn omdat 828 en 1224 voldoende goed doorkwamen. Deze zijn later door Veronica ingeleverd en gebruikt door Radio Nationaal van Rini Schreiner (?) alias trompettist Marti.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.