Spring naar bijdragen

Don Stevens on Radio Caroline


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo , Is er iemand die een opname heeft van  " Vrijdag ; 21 maart 1975 " toen  Don Stevens aan boord zat en wijlen Peter Van Dam ook (hij was bij Don ook te horen bij het uitkiezen van een Live Song uit de Woodstock Live LP) 1970. Radio Caroline 259 live te horen was ? Alvast bedankt.

 

PS : Peter Van Dam zat toen live aan boord omdat in België even daarvoor de opname studio's in het Oost Vlaamse dorpje Brakel werd overvallen door de BOB

 

Hier staan ook nog leuke Zeezender opnames tussen Please login or register to see this link.

 

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎14‎-‎8‎-‎2018 om 21:37 zei Radio259:

Hallo , Is er iemand die een opname heeft van  " Vrijdag ; 21 maart 1975 " toen  Don Stevens aan boord zat en wijlen Peter Van Dam ook (hij was bij Don ook te horen bij het uitkiezen van een Live Song uit de Woodstock Live LP) 1970. Radio Caroline 259 live te horen was ? Alvast bedankt.

 

PS : Peter Van Dam zat toen live aan boord omdat in België even daarvoor de opname studio's in het Oost Vlaamse dorpje Brakel werd overvallen door de BOB

 

Hier staan ook nog leuke Zeezender opnames tussen Please login or register to see this link.

 

 

Peter van Dam onder de naam Peter Brian zou volgens mijn gegevens op 26 maart terug zijn gekomen. Maar kan zijn dat hij die naam op Caroline gebruikte en overdag Peter van Dam want hij was al even aan boord.

443. Caroline 259 Simon Barrett, Don Stevens and return Peter Brian 26‑3‑75     60’

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-8-2018 om 21:45 zei Albatrosstudio:

Peter van Dam onder de naam Peter Brian zou volgens mijn gegevens op 26 maart terug zijn gekomen. Maar kan zijn dat hij die naam op Caroline gebruikte en overdag Peter van Dam want hij was al even aan boord.

433. Caroline 259 Simon Barrett, Don Stevens and return Peter Brian 26‑3‑75     60’

 

Peter Brian was zijn eerste naam toen hij pas aan boord kwam in 1972 nota bene op zijn verjaardag heeft hij zelf gezegd. In 1975 zat hij voor de 2 x aan boord onder zijn tweede naam Peter Van Dam. Want hij moest de boel redden zeg maar omdat ze de zaak opgerold hadden. Als ik het goed voor heb is Peter 6 weken aan boord geweest. Tot dat de studio in Playa (Platja d'Aro ) klaar was en dat was op de Mas Nou.  Stan Haag maakte vandaar uit zijn eerste programma's.

 

Op 15-8-2018 om 01:10 zei Robin Westhof:

 

Radio Caroline 259 19750321 Don Stevens 22.00-22.30.mp3

 

Please login or register to see this link.

 

 

Hartelijke dank.

 

PS : Oh ja is daar geen vervolg van want 30 min lijkt me wel erg kort ?

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Radio259:

 

Peter Brian was zijn eerste naam toen hij pas aan boord kwam in 1972 nota bene op zijn verjaardag heeft hij zelf gezegd. In 1975 zat hij voor de 2 x aan boord onder zijn tweede naam Peter Van Dam. Want hij moest de boel redden zeg maar omdat ze de zaak opgerold hadden. Als ik het goed voor heb is Peter 6 weken aan boord geweest. Tot dat de studio in Playa (Platja d'Aro ) klaar was en dat was op de Mas Nou.  Stan Haag maakte vandaar uit zijn eerste programma's.

 

 

Hartelijke dank.

 

PS : Oh ja is daar geen vervolg van want 30 min lijkt me wel erg kort ?

Deels juist. In mijn opname van 1975 gebruikt hij 's avonds ook de naam Peter Brian op Caroline. Daarnaast waren de studio's op de Mas Nou al eerder klaar dan na 6 weken. Stan Haag, Joop Verhoof en Bert Bennett namen daar al op terwijl Peter nog op de Mi Amigo zat. Na de inval in Opbrakel op 17 februari arriveerde Peter van Dam op 27 februari op de Mi Amigo en bleef daar ongeveer 4 weken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Radio259:

Peter Brian was zijn eerste naam toen hij pas aan boord kwam in 1972 nota bene op zijn verjaardag heeft hij zelf gezegd.

 

20 februari 1973 (zijn 21e verjaardag) en een dag later presenteerde hij zijn eerste programma.

 

12 uur geleden zei Radio259:

Oh ja is daar geen vervolg van want 30 min lijkt me wel erg kort ?

 

Nee.

 

20 minuten geleden zei Albatrosstudio:

Na de inval in Opbrakel op 17 februari arriveerde Peter van Dam op 27 februari op de Mi Amigo en bleef daar ongeveer 4 weken. 

 

 

Hij werd (daarna) afgelost (voor een paar weken) door Rob Ronder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-8-2018 om 13:53 zei Albatrosstudio:

Deels juist. In mijn opname van 1975 gebruikt hij 's avonds ook de naam Peter Brian op Caroline. Daarnaast waren de studio's op de Mas Nou al eerder klaar dan na 6 weken. Stan Haag, Joop Verhoof en Bert Bennett namen daar al op terwijl Peter nog op de Mi Amigo zat. Na de inval in Opbrakel op 17 februari arriveerde Peter van Dam op 27 februari op de Mi Amigo en bleef daar ongeveer 4 weken. 

 

Ik heb nooit geweten dat Peter de naam Brian nog gebruikte in 1975. Ik heb het in elk geval nooit gehoord , alhoewel ik toch wel veel naar Caroline zat te luisteren , maar tussen een uur of 7 tot rond 10 s'avonds stond de tv aan , en de radio uit (nadat de tv gedaan was , terug de radio aan). Ik ben de éérste keer in Playa geweest in september 1975 op de Mas Nou. En het jaar daarop was het in het centrum van Playa te doen want de mensen op de Mas Nou zagen al dat vreemd volk niet echt zitten.

 

En als je lopend de berg op of af ging , dan liep zowat schuin voor of achteruit. Wel erg lastig lopen en je werd voor gek verklaard als je ging lopen , maar dat heb ik nooit als vervelend gezien. Helemaal boven was er wel een Restaurant. Daar zij we nog lekker gaan eten , en van de Villa waar de Studio's waren was het toch wel een 20 tal min lopen , je als je boven kwam liep je nog schuin in je schoenen haha.

 

Ik heb gehoord of gelezen dat daar eens flink gebrand heeft op de Mas Nou , maar meer is me daar niet van bekend ? En die Villa zou niet van Tack geweest zijn waar eerst opnam of dat al of niet waar is ? weet ik niet.

 

PS : Van welke bron komt de info dat Peter de naam Brian ook nog gebruikte in ' 75 ?

 

" 259 voor of tegen " komt oorspronkelijk eigenlijk van mijn hand. Er heeft in het Mi Amigo Fanblad ooit eens een rijm gestaan met 259 enz. Dat heb ik geschreven maar ik denk en weet niet of ik het Mi Amigo Fanblad liggen heb ?

Op 16-8-2018 om 14:17 zei Robin Westhof:

 

20 februari 1973 (zijn 21e verjaardag) en een dag later presenteerde hij zijn eerste programma.

 

 

Nee.

 

 

 

Hij werd (daarna) afgelost (voor een paar weken) door Rob Ronder.

 

Robin , Bedankt wel jammer dat het maar 30 min duurt. Het zij zo.

bewerkt door Gast
aanpassen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎18‎-‎8‎-‎2018 om 01:22 zei Radio259:

 

Ik heb nooit geweten dat Peter de naam Brian nog gebruikte in 1975. Ik heb het in elk geval nooit gehoord , alhoewel ik toch wel veel naar Caroline zat te luisteren , maar tussen een uur of 7 tot rond 10 s'avonds stond de tv aan , en de radio uit (nadat de tv gedaan was , terug de radio aan). Ik ben de éérste keer in Playa geweest in september 1975 op de Mas Nou. En het jaar daarop was het in het centrum van Playa te doen want de mensen op de Mas Nou zagen al dat vreemd volk niet echt zitten.

 

Mijn opname die Tino nog digitaliseert kan het uitwijzen. Laten we het even afwachten.

 

Citaat

 

En als je lopend de berg op of af ging , dan liep zowat schuin voor of achteruit. Wel erg lastig lopen en je werd voor gek verklaard als je ging lopen , maar dat heb ik nooit als vervelend gezien. Helemaal boven was er wel een Restaurant. Daar zij we nog lekker gaan eten , en van de Villa waar de Studio's waren was het toch wel een 20 tal min lopen , je als je boven kwam liep je nog schuin in je schoenen haha.

 

Ik heb gehoord of gelezen dat daar eens flink gebrand heeft op de Mas Nou , maar meer is me daar niet van bekend ? En die Villa zou niet van Tack geweest zijn waar eerst opnam of dat al of niet waar is ? weet ik niet.

 

PS : Van welke bron komt de info dat Peter de naam Brian ook nog gebruikte in ' 75 ?

 

" 259 voor of tegen " komt oorspronkelijk eigenlijk van mijn hand. Er heeft in het Mi Amigo Fanblad ooit eens een rijm gestaan met 259 enz. Dat heb ik geschreven maar ik denk en weet niet of ik het Mi Amigo Fanblad liggen heb ?

 

Wij zijn er twee maanden geleden nog geweest en langs dat restaurant gereden. Het is nu helemaal vervallen maar was toen gerenommeerd, alle Belgen op de Mas Nou gingen er heen. De villa waar Sylvain woonde staat er nu heel mooi bij. Er wonen Russen. De villa waar eerst werd opgenomen werd door Tack gehuurd van de familie Tops. Twee maanden geleden Herman Tops nog gesproken die er nu een makelaars kantoor heeft. Zijn vader was ontwikkelaar van de Mas Nou . Zijn gezin verhuisde net uit de villa waardoor Tack er de studio's kon vestigen.

 

IMG_0935.JPG

 

 

Hier een berichtje over de brand op de Mas Nou in 2003. Een bericht in een nieuwsgroep dat de villa van Sylvain Tack ook zou zijn getroffen bleek later onjuist.

 

Please login or register to see this link.

bewerkt door Albatrosstudio
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.