Spring naar bijdragen

cdb

Aanbevolen berichten

Interessant artikel  waarin de 'chemie 'die een technicus moet hebben met de presentator wordt aangestipt.Heb weleens eerder gelezen dat Juul moeite met 'Mister Veronica' had.

 

Als je er over nadenkt is het eigenlijk erg ouderwets dat een discjockey nog een technicus had, want waarom werd geen self-supporting door de presentator gedaan? Gewoonte, gemakzucht?

 

De Engelsen deden het al vanaf 1964 aan boord van hun schepen en ook de de Noordzee boorddiscjockey's bedienden zichzelf.

 

Doet me denken aan de omroepen. Die hielden ook zo star vast aan een technicus.  

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Als je er over nadenkt is het eigenlijk erg ouderwets dat een discjockey nog een technicus had, want waarom werd geen self-supporting door de presentator gedaan? Gewoonte, gemakzucht?

 

De Engelsen deden het al vanaf 1964 aan boord van hun schepen en ook de de Noordzee boorddiscjockey's bedienden zichzelf.

 

Doet me denken aan de omroepen. Die hielden ook zo star vast aan een technicus.  

 

Salut

Leendert

 

 

Het is maar net wat je gewend bent.

 

Toen Veronica net aan land was deed Ad steevast in de oude ECK3 de techniek terwijl Lex aan de tafel ernaast zat te presenteren.

Later is Lex het zelf gaan doen.

Want achteraf bezien ging die DJ tafel natuurlijk helemaal nergens over...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Interessant artikel  waarin de 'chemie 'die een technicus moet hebben met de presentator wordt aangestipt.Heb weleens eerder gelezen dat Juul moeite met 'Mister Veronica' had.

 

Als je er over nadenkt is het eigenlijk erg ouderwets dat een discjockey nog een technicus had, want waarom werd geen self-supporting door de presentator gedaan? Gewoonte, gemakzucht?

 

De Engelsen deden het al vanaf 1964 aan boord van hun schepen en ook de de Noordzee boorddiscjockey's bedienden zichzelf.

 

Doet me denken aan de omroepen. Die hielden ook zo star vast aan een technicus.  

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

Ja, Leendert. Maar ik heb altijd begrepen dat het goed was om "samen" met iemand een programma te maken. Althans bij ons was dat zo. Self-operating was wel eens geprobeerd maaar liep steevast op een mislukking uit. Ik heb bijv. een programma van Lex dat ie zelf opnam in onze oude studio. Ik vind het niet goed. Robbie Dale deed wel self-operating in dezelfde studio maar ook daar was ik niet stuk van.

 

Inderdaad de RNI boord dj's deden het zelf. Maar ik recent nog begrepen van Nico Steenbergen dat hij dat niet "zo"  vond.

En verder is er bij ons nooit overwogen om zonder technicus te werken. En.........bij de in toen onze ogen moeder aller Top 40 stations  WABC - New Yrok werkten ze ook met technicus.

 

En, juist, opnemen met Rob Out, was niet mijn plezierigste bezigheid. Ik heb hier vaak genoeg uit-eengezet waarom dat zo was. Maar gelukkig was dat wederzijds. Maar zo "in de omgang" konden wel met elkaar overweg.

Het gekke was dat als we wel eens een live uitzending deden dat het uitstekend ging. Maar dan was Out niet afgeleid.

 

scans-foto ©Stichting Norderney

 

 

 

 

 

Lexself1.jpg

Lexself.jpg

Rob Juul ive.jpg

 

 

 

 

Juul Ad Rob Boord.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.