Spring naar bijdragen

Wat zijn uw herinneringen aan piratenzender Veronica?


Vincent

Aanbevolen berichten

Ach ja, de mooie tijden van de piratenzenders…. Was u ook hartstochtelijk fan van Radio Veronica? En hield u de Veronica Top 40 bij? Destijds werd popmuziek nauwelijks uitgezonden via de reguliere radiozenders; de wekelijkse hitparade met de populairste nummers was dan ook al snel een groot succes.

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fideel van de Telegraaf dat ze nog eens terug willen kijken. Mijn krant is 't niet, maar ze waren wel altijd pro vrije commerciële radio.

 

Jammer dat het woord 'piratenzender' weer opduikt. Wat Radio Veronica e.a. indertijd deden, was niet in strijd met enige Nederlandse wet, voorzover ik weet. Er was nog geen wet die regels stelde aan buitengaatse radiozenders. Pas vanaf 1 september 1974, toen de Nederlandse ratificatie van 'Straatsburg' van kracht werd, zouden het 'piratenzenders' zijn geworden, als ze waren doorgegaan. 

 

Maar dat zijn nuances. Nuances en de Telegraaf...

 

 

  • Haha 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er mee opgegroeid. Als kind vond ik radio, met name Veronica, al fascinerend. Dat is altijd zo gebleven. Later op het werk stond radio Veronica altijd aan. Zelfs op bed in slaapvallen met radio Veronica. En je vond het heel normaal dat je bv eerst een smartlap hoorde van de Zangeres zonder naam en daarna een pittige van Deep Purple . Volgens mij draaide Veronica alles wat op dat moment gaande was. Daar hoorde ook The Cats en Left Side bij. Heb alle soorten muziek voorbij horen komen. RNI heb ik nooit zo gevolgd. Kwestie van gevoel dat ik bij Veronica wel had en bij Noordzee niet. En als ik al die programma's die hier aangeboden worden beluister, dan denk ik wel eens, wat heb ik evengoed toch veel gemist. Prachtige radio. Tot het laatst aan toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Thijs. Heb je 'em ook iets mooier?

 

 

Juul

 

 

PS ik lees ook net dat een collega van de schrijfster nieuws heeft gelezen bij Veronica 2 jaar.....................Rene Steenhosrt.

Nooit van gehoord. Misschien weer zo'n geval van je CV opleuken?

(Ik heb de journalist inmiddels maar weer een mail gestuurd ).

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Harm ten Brink:

 

Er staat in ieder geval een mooie kleurenfoto van de 'Borkum Riff' afgebeeld.

 

Ik zie toch duidelijk op het schip de naam ‘Veronica’ staan. 

Waarom blijft iedereen het dan toch Borkumriff noemen?

 

Salut Leendert

10 uur geleden zei Juul:

nieuws heeft gelezen bij Veronica 2 jaar.....................Rene Steenhorst

Nooit van gehoord. Misschien weer zo'n geval van je CV opleuken?

 

Via Google lees ik dat hij in 1964 is geboren. Kan dus niet aan boord hebben gezeten. Heeft waarschijnlijk bij de omroep Veronica gewerkt. Op zijn Facebook site staat dat hij ook bij de Wereldomroep nieuws heeft gelezen. 

 

Schrijfster gooit zeezender en omroep Veronica op een hoop. 

 

Onwetenheid en vooral onzorgvuldigheid. Niet goed voor haar reputatie. Het artikel ging over de zeezender Veronica.

 

Salut

Leendert 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond deze ook best leesbaar . Wel weer de Telegraaf die niet vergeet dat Veronica ooit heeft bestaan als zeezender deze maand al 44 jaar uit de lucht en hier lopen de programma,s weer net als toen en het blijft mooi om het keer op keer en jaar op jaar terug te luisteren tot 31-08-2018 om 1800 uur . Zal de leeftijd wel zijn denk ik dan maar weer .

 

Groet Jaap

Veronica Veronicaaaaaaa 25-08-2018.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-8-2018 om 22:07 zei Juul:

ik lees ook net dat een collega van de schrijfster nieuws heeft gelezen bij Veronica 2 jaar.....................Rene Steenhosrt.

Ik heb me de laatste tijd behoorlijk verdiept in de VOO en ben deze naam ook nooit tegengekomen.

Als nieuwslezer zeker niet.

Ben benieuwd om welke "Veronica" het gaat en in welke periode.

Ik heb namelijk ook nieuws gelezen bij Veronica, maar dat was dan wel Radio Veronica Anders in Maaseik (eind jaren '80 of begin jaren '90).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-8-2018 om 08:24 zei Leendert Vingerling:

Ik zie toch duidelijk op het schip de naam ‘Veronica’ staan. 

Waarom blijft iedereen het dan toch Borkumriff noemen?

 

Salut Leendert

 

Via Google lees ik dat hij in 1964 is geboren. Kan dus niet aan boord hebben gezeten. Heeft waarschijnlijk bij de omroep Veronica gewerkt. Op zijn Facebook site staat dat hij ook bij de Wereldomroep nieuws heeft gelezen. 

 

Schrijfster gooit zeezender en omroep Veronica op een hoop. 

 

Onwetenheid en vooral onzorgvuldigheid. Niet goed voor haar reputatie. Het artikel ging over de zeezender Veronica.

 

Salut

Leendert 

Op de Norderney stond ook Veronica, maar was toch Norderney, dus ik begrijp de verwarring wel.

 

In de 10 jaar dat bij de WO heb gewerkt ben ik geen Steenhorst tegengekomen, ook niet de naam.

 

Foto van Kooten is volgens mij in de H3 studio, de oude mono dj tafel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-8-2018 om 22:07 zei Juul:

Dank Thijs. Heb je 'em ook iets mooier?

 

 

Juul

 

 

PS ik lees ook net dat een collega van de schrijfster nieuws heeft gelezen bij Veronica 2 jaar.....................Rene Steenhosrt.

Nooit van gehoord. Misschien weer zo'n geval van je CV opleuken?

(Ik heb de journalist inmiddels maar weer een mail gestuurd ).

 

Dit is de betreffende journalist Please login or register to see this link.

Hij heeft wel een radio achtergrond, in de jaren 70 was hij medewerker bij ziekenomroep Radio Lucas Amsterdam, ik ben hem daarna uit het oog verloren, tot ik hem ontdekte als journalist over medische zaken bij de Telegraaf en nog al in de weer was met prof Bob Smalhout.

Please login or register to see this link.

Andere radio activiteiten zijn mij niet bekent, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

 

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Tino:

Ik heb me de laatste tijd behoorlijk verdiept in de VOO en ben deze naam ook nooit tegengekomen.

Als nieuwslezer zeker niet.

Ben benieuwd om welke "Veronica" het gaat en in welke periode.

Ik heb namelijk ook nieuws gelezen bij Veronica, maar dat was dan wel Radio Veronica Anders in Maaseik (eind jaren '80 of begin jaren '90).

 

 

Tino,

In het stuk staat dat ie verbleef aan boord werd.........dus de zeezender.

2 uur geleden zei ruudam:

Op de Norderney stond ook Veronica, maar was toch Norderney, dus ik begrijp de verwarring wel.

 

In de 10 jaar dat bij de WO heb gewerkt ben ik geen Steenhorst tegengekomen, ook niet de naam.

 

Foto van Kooten is volgens mij in de H3 studio, de oude mono dj tafel.

 

 

foto daar heb je gelijk in Ruud.

 

En dat WO verhaal geloof ik ook niet, maar da's toch erg?  Geloof jij ze stukjes in de krant nu nog ?.............

28 minuten geleden zei nchuijg:

 

Dit is de betreffende journalist Please login or register to see this link.

Hij heeft wel een radio achtergrond, in de jaren 70 was hij medewerker bij ziekenomroep Radio Lucas Amsterdam, ik ben hem daarna uit het oog verloren, tot ik hem ontdekte als journalist over medische zaken bij de Telegraaf en nog al in de weer was met prof Bob Smalhout.

Please login or register to see this link.

Andere radio activiteiten zijn mij niet bekent, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

 

Nico

Nico, dat vertelde hij dat ie bij Lucas zat. Zo als hij tegen mij zei;"Ken je Nico Steenbergen?"

Ik; Natuurlijk, ik mail met hem, was ook TROS collega en is net als ik zendamateur. "Oh....."

Heb je gezien dat ie op z'n Feesboek bij Veronica het VOO logo of zo gebruikt? In ieder geval niet het zeezendrr logo.

Maar ik Feesboek niet, ik kreeg een screenprint van iemand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Juul:

Nico, dat vertelde hij dat ie bij Lucas zat. Zo als hij tegen mij zei;"Ken je Nico Steenbergen?"

Ik; Natuurlijk, ik mail met hem, was ook TROS collega en is net als ik zendamateur. "Oh....."

Heb je gezien dat ie op z'n Feesboek bij Veronica het VOO logo of zo gebruikt? In ieder geval niet het zeezendrr logo.

Maar ik Feesboek niet, ik kreeg een screenprint van iemand.

 

Ja Juul dat heb ik gezien, en die mevr. Schipper, weet die veel, de ene Veronica is de ander niet, weten wij, zij koppelt van alles aan elkaar, dat heet dan journalist, stukkie schijfster.

Maar dat van René Steenhorst bij de VOO en WO kan best kloppen, René maakt bij mij niet de indruk aan duim zuigen te doen.

Mij schiet nog te binnen dat zijn schrijven begon in het huis aan huis blad de Echo (ook Telegraaf) in Amsterdam, daar was hij al mee bezig in de Radio Lucas tijd.

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je toch een mooi stukkie over Radio Veronica, zowel als zeezender en als VOO, wilt schrijven, doe dan eerst goed onderzoek en ga bij mensen te raden die er verstand van hebben. Dit is weer zo'n  verhaal, samengeraapt door een kwartiertje op internet te zoeken en er een onsamenhangend verhaal van te maken. En wat die Steenhorst betreft, die is wel erg onduidelijk. Op zijn facebook beweerd hij het ook, maar geeft verder geen enkel detail. Op opnames van de VOO moet hij dan te horen zijn. Collega nieuwslezers van die tijd moeten hem dan ook kennen.

 

bewerkt door cdb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei nchuijg:

 

Ja Juul dat heb ik gezien, en die mevr. Schipper, weet die veel, de ene Veronica is de ander niet, weten wij, zij koppelt van alles aan elkaar, dat heet dan journalist, stukkie schijfster.

Maar dat van René Steenhorst bij de VOO en WO kan best kloppen, René maakt bij mij niet de indruk aan duim zuigen te doen.

Mij schiet nog te binnen dat zijn schrijven begon in het huis aan huis blad de Echo (ook Telegraaf) in Amsterdam, daar was hij al mee bezig in de Radio Lucas tijd.

 

Nico.

 

 

Ha die Nico,

 

Maar hij heeft het niet over de VOO. Ook niet toen ik hem sprak vandaag. Hij sprak expleciet over "mijn Veronica". En dat zegt hij ook in dat interview. En ook over zaken die gewoon op Internet en in boeken te vinden zijn.

 Vandaar dat ik inmiddels twee "boord" collega's heb benaderd en alle twee kunnen zich die naam niet herinneren. Want zeg nou zelf, als je ergens twee jaar werkt, "op en af naar de Norderney....." dan moet er toch wel iemand zijn die het weet.

En dus ook Cees Manintveld niet terwijl het dus een collega nieuwslezer geweest zou zijn.....

 

Dat nog een keer afgezet dat er nergens een foto is van al die twee jaar en ook geen enkele opname. Dat ik 'em niet heb zou nog kunnen. (Ik heb alleen studio tapes zonder nieuws). Maar al die mensen die hier op het forum honderden airchecks neer zetten met vaak nieuws. Heb ik altijd afgeluisterd en genoteerd. Geen naam. 2 jaar nieuws lezen waarvan niemand maar iets gehoord heeft, dat kan toch niet?

 

En Ruud Poeze die 10 jaar bij RNW werkte weet ook van niks.

Merkwaardig toch?

 

Enfin, ik heb afgesproken dat hij mij gegevens zal sturen die mij en m'n collega's moeten overtuigen.

 

En die mevr. de journaliste is erg aardig en beantwoord elke mail van mij en heeft mij met hem in contact gebracht.

En je hebt kunnen lezen dat ze mijn kritiek ter harte heeft genomen. Dat pleit voor haar.

 

En ik begin steeds meer te geloven in datgene dat Harm hier eerder schreef :Een Charl Schwietertje...

 

Please login or register to see this link.

 

Juul

( die gewoon probeert de juiste geschiedenis te beschrijven en af en toe gestoord door een stoorzender )

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Juul:

 

 

Ha die Nico,

 

Maar hij heeft het niet over de VOO. Ook niet toen ik hem sprak vandaag. Hij sprak expleciet over "mijn Veronica". En dat zegt hij ook in dat interview. En ook over zaken die gewoon op Internet en in boeken te vinden zijn.

 Vandaar dat ik inmiddels twee "boord" collega's heb benaderd en alle twee kunnen zich die naam niet herinneren. Want zeg nou zelf, als je ergens twee jaar werkt, "op en af naar de Norderney....." dan moet er toch wel iemand zijn die het weet.

En dus ook Cees Manintveld niet terwijl het dus een collega nieuwslezer geweest zou zijn.....

 

Dat nog een keer afgezet dat er nergens een foto is van al die twee jaar en ook geen enkele opname. Dat ik 'em niet heb zou nog kunnen. (Ik heb alleen studio tapes zonder nieuws). Maar al die mensen die hier op het forum honderden airchecks neer zetten met vaak nieuws. Heb ik altijd afgeluisterd en genoteerd. Geen naam. 2 jaar nieuws lezen waarvan niemand maar iets gehoord heeft, dat kan toch niet?

 

En Ruud Poeze die 10 jaar bij RNW werkte weet ook van niks.

Merkwaardig toch?

 

Enfin, ik heb afgesproken dat hij mij gegevens zal sturen die mij en m'n collega's moeten overtuigen.

 

En die mevr. de journaliste is erg aardig en beantwoord elke mail van mij en heeft mij met hem in contact gebracht.

En je hebt kunnen lezen dat ze mijn kritiek ter harte heeft genomen. Dat pleit voor haar.

 

En ik begin steeds meer te geloven in datgene dat Harm hier eerder schreef :Een Charl Schwietertje...

 

Please login or register to see this link.

 

Juul

( die gewoon probeert de juiste geschiedenis te beschrijven en af en toe gestoord door een stoorzender )

 

Juul,

Ik wacht met belangstelling de verdere ontwikkeling af en moet mogelijk het voorzichtige positieve beeld van René bijstellen.

Jammer dat mensen zich groter voor willen doen dan in werkelijkheid en dan ook nog journalist!

 

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, dan maar even in het RNW audio-archief duiken met een hele reeks naam jingles.

In ieder geval niet in de jaren 80 en 90...

Hier gaan we:

 

Harold Biervliet, Rob van Den Bosch, Jeroen Brouwers, Thea Krist, Tony Klaassens, Gert van Drimmelen, Mieke Fleur, Frenk Garnier,

Fred Horst, Hans Jager, Nathalie van Koot, Peter Leemeijer, Vincent de Miranda, Maria Nasvelt, Yvonne Nasvelt, Hans Rozekrans,

Kees Wijburg, Suzan te Wilt, Jan-Aad Adolfsen, Thomas Arts, Harold Biervliet, Karin van den Boogaard, Joop Boot, Jeroen Brouwers,

Martijn Brouwers, Rob van Dijk, Jeroen Dirks, Valerie Kirkels, Nathalie van Koot, Mathijs Nieuwenhuis, Henk-Sjoerd Oosterhof, Philip

Smet, Anouk Thijssen, Maarten van Velthuysen, Wim Vriezen, Thijs Westerweek van Eerten,

 

bewerkt door Harm ten Brink
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook reuze benieuwd Nico.

 

Journalisten zijn ook net mensen.

5 minuten geleden zei Harm ten Brink:

Pfff, dan maar even in het RNW audio-archief duiken met een hele reeks naam jingles.

In ieder geval in de jaren 80 en 90...

Hier gaan we:

 

Harold Biervliet, Rob van Den Bosch, Jeroen Brouwers, Thea Krist, Tony Klaassens, Gert van Drimmelen, Mieke Fleur, Frenk Garnier,

Fred Horst, Hans Jager, Nathalie van Koot, Peter Leemeijer, Vincent de Miranda, Maria Nasvelt, Yvonne Nasvelt, Hans Rozekrans,

Kees Wijburg, Suzan te Wilt, Jan-Aad Adolfsen, Thomas Arts, Harold Biervliet, Karin van den Boogaard, Joop Boot, Jeroen Brouwers,

Martijn Brouwers, Rob van Dijk, Jeroen Dirks, Valerie Kirkels, Nathalie van Koot, Mathijs Nieuwenhuis, Henk-Sjoerd Oosterhof, Philip

Smet, Anouk Thijssen, Maarten van Velthuysen, Wim Vriezen, Thijs Westerweek van Eerten, 

 

 

 

Oh, jee onze Ruud staat er niet bij, wat nu ?   En Dick Klees ook niet.....

 

Hé Kees Wijburg, hoe zou het met hem zijn?

 

En ik dacht ons mede forum lid "ROBki" ook veel van RNW weet.

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.