Spring naar bijdragen

192 & Demis Roussos Museum wordt 192 Museum


Juul

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Juul:

Voor mij was het altijd al zo..........

 

Please login or register to see this link.

 

 

Voor mij ook, maar wel met een kanttekening.

 

Eerlijk gezegd vond ik dat het Demis Roussos Museum  niet in de juiste plaats was. Begrijpelijk dat het naar Athene  gaat verhuizen. 

 

Jaap en Jacqueline Schut  van het Rockart museum gaan de benedenverdieping dus inrichten met een nieuwe expositie. Hulde, maar schieten zij zichzelf dan niet in hun eigen voeten met hun museum in Hoek van Holland? Worden zij niet een concurrent van zichzelf of ligt er een 'geheim' plan aan ten grondslag?

 

Wat  dus overblijft is de bovenverdieping ,dat het 'leven' van zeezender Veronica laat zien. Echter,... de naam van het' 192 museum 'dekt de lading niet. Veronica heeft ook op 538 uitgezonden, dus 'strikt' genomen zou het museum  dan niets mogen laten zien van na 30 september 1972. 

 

Waarom de naam niet wijzigen in het 'Zeezender museum', waarbij de nadruk op Veronica ligt, en ook 'geestverwanten', zoals RNI, Caroline aan bod komen. Of om het een moderne internationale naamgeving  te geven  het ' Offshore  Radio museum'. Op die manier trek je meer bezoekers.

 

Overigens vind ik de entreeprijs van 8.50 euro (bijna 19 Hollandse guldens) erg prijzig en niet in overeenstemming met de kwaliteit/prijs verhouding. Zeker op 31 augustus. Een bijna' heilige dag 'in de geschiedenis van de zeezenders. Dat zou een gratis  'open dag' moeten zijn, toegankelijk voor alle  radio liefhebbers.  De opbrengst  kan dit keer van de bar kan komen.

 

Salut

Leendert

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Overigens vind ik de entreeprijs van 8.50 euro (bijna 19 Hollandse guldens) erg prijzig en niet in overeenstemming met de kwaliteit/prijs verhouding. Zeker op 31 augustus. Een bijna' heilige dag 'in de geschiedenis van de zeezenders. Dat zou een gratis  'open dag' moeten zijn, toegankelijk voor alle  radio liefhebbers.  De opbrengst  kan dit keer van de bar kan komen.

 

Salut

Leendert

 

 

Ik vind dat zeker en vast niet prijzig dit is echt wel een aanrader, Waar vind je nu nog iets voor niets?

En inkomsten van de bar? Als ik met een busje op stap ga dan hebben tegenwoordig de meesten zelf hun drankjes bij.

grtjs Geertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Voor mij ook, maar wel met een kanttekening.

 

Eerlijk gezegd vond ik dat het Demis Roussos Museum  niet in de juiste plaats was. Begrijpelijk dat het naar Athene  gaat verhuizen. 

 

Jaap en Jacqueline Schut  van het Rockart museum gaan de benedenverdieping dus inrichten met een nieuwe expositie. Hulde, maar schieten zij zichzelf dan niet in hun eigen voeten met hun museum in Hoek van Holland? Worden zij niet een concurrent van zichzelf of ligt er een 'geheim' plan aan ten grondslag?

 

Wat  dus overblijft is de bovenverdieping ,dat het 'leven' van zeezender Veronica laat zien. Echter,... de naam van het' 192 museum 'dekt de lading niet. Veronica heeft ook op 538 uitgezonden, dus 'strikt' genomen zou het museum  dan niets mogen laten zien van na 30 september 1972. 

 

Waarom de naam niet wijzigen in het 'Zeezender museum', waarbij de nadruk op Veronica ligt, en ook 'geestverwanten', zoals RNI, Caroline aan bod komen. Of om het een moderne internationale naamgeving  te geven  het ' Offshore  Radio museum'. Op die manier trek je meer bezoekers.

 

Overigens vind ik de entreeprijs van 8.50 euro (bijna 19 Hollandse guldens) erg prijzig en niet in overeenstemming met de kwaliteit/prijs verhouding. Zeker op 31 augustus. Een bijna' heilige dag 'in de geschiedenis van de zeezenders. Dat zou een gratis  'open dag' moeten zijn, toegankelijk voor alle  radio liefhebbers.  De opbrengst  kan dit keer van de bar kan komen.

 

Salut

Leendert

 

 

Het heet natuurlijk 192 Museum omdat 192TV vanuit dezelfde locatie komt. Begrijpelijke marketing.

 

Ik heb er heel wat keer EUR 8,50 neergeteld voor mijzelf en anderen en vond dat elke keer meer dan de moeite waard. Je zult de Hollanders de kost moeten geven die dan eenmalig komen op 31 augustus "want het is toch gratis"

 

(alleen ff "it's five o'clock" draaien op die soort Jukebox links na binnenkomst maakt je een week vrolijk)

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De contacten die ik er heb gelegd vind ik "onbetaalbaar".

Dat gezeur altijd, o.a. de huur, gas, water en licht moet ook betaald worden.

Waarom moet alles altijd gratis zijn?

Een hobby kost geld, en als je er genoeg plezier aan beleeft is dat het ook waard.

 

Ik heb "het nodige" uitgegeven, en heb nog nergens spijt van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Juul:

Gelukkig ga ik daar allemaal niet over...............Ben je al geweest Leendert?

Nee Juul. Was een paar maanden geleden nog in de buurt, maar doordeweeks is het museum  gesloten.

 

Wel heel veel mensen gesproken en via internet al veel gezien. Ik begrijp dat jij er niets mee te maken hebt. Misschien maar beter ook voor' het lichaam en de geest'.

 

Salut

Leendert

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Nee Juul. Was een paar maanden geleden nog in de buurt, maar doordeweeks is het museum  gesloten.

 

Wel heel veel mensen gesproken en via internet al veel gezien. Ik begrijp dat jij er niets mee te maken hebt. Misschien maar beter ook voor' het lichaam en de geest'.

 

Salut

Leendert

 

 

Ik heb er wel wat mee te maken maar dat was de historische Veronica inbreng en Ferry Eden voor andere zendschepen.

 

Ja, Leendert, dat laatste daar heb je een punt. Ik ga er de 31ste voor het eerst sinds enige maanden weer heen.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Juul,

 

Ferry is een zeer plezierige persoonlijkheid , die gedegen te werk gaat en zijn kwaliteiten heeft bewezen door boeken te schrijven over uiteenlopende onderwerpen. 

Jullie zullen elkaar goed liggen is mijn inschatting .

 

Sterkte de 31 ste. Geniet er van ,want zo vaak zal het niet meer voorkomen. Adje B. heeft ook niet het eeuwige leven.

 

Ik zit op deze tranentrekkende dag in Denemarken, de bakermat van de Europese zeezenders. Vandaag in Kopenhagen aangekomen  met een temperatuurdaling  van 17 graden.(Vallauris was 34,) Ik kan hier tenminste slapen zonder de airco aan. 

 

Salut Leendert 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels gesproken met bovenstaande meneer die zegt dat hij nieuws gelezen heeft. En hij vertelde mij dat hij dat begin jaren 70 deed zo'n 2 !!!!! jaar.

Hij vertelde allemaal zaken die je gewoon in boeken en op Internet kunt lezen.

Een paar namen noemde hij ook , "Arend en Rob Out hebben mij aangenomen, "

Die kan ik het niet meer vragen, maar hij vertelde dat hij Cees Maninveld kende. Dus Cees maar even gebeld.......

Ik zal niet precies herhalen wat Cees zei, maar hij zuchtte en zei" Weer zo één".

Cees kende  hem niet en dat had als opvarende en wel nieuwslezer zeker gemoeten als dat 2 jaar lang had plaats gevonden.

Ik heb gevraagd om een scan van z'n salaris strook en hij zou proberen dat te vinden, of er moet toch een foto zijn uit die 2 jaar?

Enfin;"Gelul dus". Maar ja, er zijn mensen die dat zo maar geloven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-8-2018 om 19:40 zei Leendert Vingerling:

 

Voor mij ook, maar wel met een kanttekening.

 

Eerlijk gezegd vond ik dat het Demis Roussos Museum  niet in de juiste plaats was. Begrijpelijk dat het naar Athene  gaat verhuizen. 

 

Jaap en Jacqueline Schut  van het Rockart museum gaan de benedenverdieping dus inrichten met een nieuwe expositie. Hulde, maar schieten zij zichzelf dan niet in hun eigen voeten met hun museum in Hoek van Holland? Worden zij niet een concurrent van zichzelf of ligt er een 'geheim' plan aan ten grondslag?

 

Wat  dus overblijft is de bovenverdieping ,dat het 'leven' van zeezender Veronica laat zien. Echter,... de naam van het' 192 museum 'dekt de lading niet. Veronica heeft ook op 538 uitgezonden, dus 'strikt' genomen zou het museum  dan niets mogen laten zien van na 30 september 1972. 

 

Waarom de naam niet wijzigen in het 'Zeezender museum', waarbij de nadruk op Veronica ligt, en ook 'geestverwanten', zoals RNI, Caroline aan bod komen. Of om het een moderne internationale naamgeving  te geven  het ' Offshore  Radio museum'. Op die manier trek je meer bezoekers.

 

Overigens vind ik de entreeprijs van 8.50 euro (bijna 19 Hollandse guldens) erg prijzig en niet in overeenstemming met de kwaliteit/prijs verhouding. Zeker op 31 augustus. Een bijna' heilige dag 'in de geschiedenis van de zeezenders. Dat zou een gratis  'open dag' moeten zijn, toegankelijk voor alle  radio liefhebbers.  De opbrengst  kan dit keer van de bar kan komen.

 

Salut

Leendert

 

 

Echt he Leenderd Gratis ja dan komen de Hollanders wel .

Nee gewoon betalen als je echt iets wil zien heb je er ook iets voor over . 

1 uur geleden zei Juul:

Ik heb inmiddels gesproken met bovenstaande meneer die zegt dat hij nieuws gelezen heeft. En hij vertelde mij dat hij dat begin jaren 70 deed zo'n 2 !!!!! jaar.

Hij vertelde allemaal zaken die je gewoon in boeken en op Internet kunt lezen.

Een paar namen noemde hij ook , "Arend en Rob Out hebben mij aangenomen, "

Die kan ik het niet meer vragen, maar hij vertelde dat hij Cees Maninveld kende. Dus Cees maar even gebeld.......

Ik zal niet precies herhalen wat Cees zei, maar hij zuchtte en zei" Weer zo één".

Cees kende  hem niet en dat had als opvarende en wel nieuwslezer zeker gemoeten als dat 2 jaar lang had plaats gevonden.

Ik heb gevraagd om een scan van z'n salaris strook en hij zou proberen dat te vinden, of er moet toch een foto zijn uit die 2 jaar?

Enfin;"Gelul dus". Maar ja, er zijn mensen die dat zo maar geloven.

Maar wat win je er mee Juul om te zeggen dat je dus bij Veronica gewerkt heb als je weet dat er nog genoeg mensen zijn die dat kunnen bevestigen. Ben ook op het schip geweest maar ach ja toen lag het in Amsterdam achter het CS maar heb er niet gewerkt .

 

groet Jaap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet, waarom mensen dat doen.  Wellicht om enige statuur te krijgen?

 

Inderdaad Harm, ik denk dat we hier een "Charl Schwietert-je" hebben. Maar zo'n man is wel journalist bij een grote krant.

En oud collega's  die bij ons het sportprogramma Telesport maakten hebben hem er op de redactie nooit over horen praten........Terwijl dat in dezelfde periode moet zijn geweest.

 

Of hij bij de WereldOmroep heeft gewerkt zoals op FeesBoek schijnt te staan kan ik niet beoordelen.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Jaap De Vries:

Maar wat win je er mee Juul om te zeggen dat je dus bij Veronica gewerkt heb als je weet dat er nog genoeg mensen zijn die dat kunnen bevestigen.

 

Niet bevestigen maar (dus) ontkrachten/weerleggen!

25 minuten geleden zei Harm ten Brink:

Maar belangrijker is 'Waarom doen mensen dat toch?'

 

Omdat er mensen zijn die denken dat ze overal mee kunnen wegkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schiet me nu te binnen dat ik heel veel tijd heb doorgebracht op de Norderney.

Ik kan me niet herinneren dat ik daar nieuws heb gelezen, maar het zou zomaar kunnen.

Het schip heeft namelijk een tijd in Maastricht gelegen in de functie van discotheek.

Daar was ik zeker één keer in de week, maar ook regelmatig vaker.

Nooit aan gedacht om dat op mijn CV te gebruiken..., maar ik ben toch echt lange tijd op het schip geweest.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Telesport collega, Berry Zandscholten,toen Telegraaf verslaggever, heeft  een aardig stukje op z'n FeesBoek gezet nav dit verhaal.

 

" Beginnend met John Entwistle van The Who, die me eens vertelde dat - toen hij eenmaal wereldberoemd was - duizenden types aangaven met hem te hebben gespeeld.

Bennie Jolink vertelde me eens “dat er duizendenb leerlingen op de piepkleine dorpsschool van Hummelo moeten hebben gezeten, zoveel namelijk hadden rondgebazuind dat zij bij Jolink i de klas hadden gezeten.

Het is dus een oud en belegen verschjjnsel, maar het doet nog steeds opgeld."

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.