Spring naar bijdragen

Van boord naar Playa de Aro


Revenge85

Aanbevolen berichten

Het kwam soms voor dat de boorddj’s van Mi Amigo te beluisteren waren in de Playa tapes , gingen de jongens zodra ze aan land ( Frankrijk, België )waren voor verlof naar Playa de Aro ??was dit op eigen gelegenheid?? Zijn er ook dj’s aangenomen na sollicitatie terwijl ze nog nooit in Playa waren geweest en dus eigenlijk niet face to face in Spanje waren gekeurd???

bewerkt door Revenge85
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 27-8-2018 om 12:46 zei Revenge85:

Het kwam soms voor dat de boorddj’s van Mi Amigo te beluisteren waren in de Playa tapes , gingen de jongens zodra ze aan land ( Frankrijk, België )waren voor verlof naar Playa de Aro ??was dit op eigen gelegenheid?? Zijn er ook dj’s aangenomen na sollicitatie terwijl ze nog nooit in Playa waren geweest en dus eigenlijk niet face to face in Spanje waren gekeurd???

 

Daar kan ik misschien wel iets op zeggen. En dat is het volgende mijn oudste zus die woont in Zuid Frankrijk in de streek van Nimes , sinds midden van de jaren 70 en nu nog altijd. En zij heeft mij ooit verteld dat ze met regelmaat lifters heeft mee genomen die vanuit Engeland naar Noord Spanje een het reizen waren. En volgens het verhaal zeiden ze dat ze op de Mv Mi Amigo hadden gezeten. Nu kan ik niet zeggen of het Nederlanders of Engelen waren ? Dat heeft ze aan mij nooit verteld.

 

Ik ben dus wel geneigd om het verhaal van mijn zus zeker al geloofwaardig te beschouwen , en kan er me ook wel iets bij voorstellen dat medewerkers van Mv Mi Amigo een makkelijke manier van reizen zochten en liften maw auto stop was er in in de jaren 70. En nog goedkoop ook. Wel jammer dat er daar wel nogal vaak misbruik van werd gemaakt maw auto stelen door bv een list enz. Dit is het verhaal van mijn zus die heeft dus mensen die van de MV Mi Amigo kwamen op weg naar Playa geholpen in Zuid Frankrijk.

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Bart van Leeuwen:

Ik heb van augustus 1976 tot maart 1977 in Playa de Aro gewoond, en reisde tot december elke maand naar het Mi Amigo schip en terug, maar gelift heb ik nooit;-) Meestal reed ik met de kapitein mee of nam de trein. Er waren nog wel wat meer collega's die regelmatig zowel aan boord als in Playa verbleven.

Leuk dat je reageert Bart.Ik hoop dat je meer van je laat horen. Wordt zeer op prijs gesteld.

 

In die dagen een hele reis natuurlijk, met veel 'zwetende' passages bij de grens voor de boeg.  Achteraf had het volgens mij niet echt nodig geweest.

 

De Engelsen van Caroline bleven toch ook gewoon in Engeland en later 'in mijn tijd' met Delmare (Prodihaag) en Monique(MMI) werd alles gewoon in het hol van de leeuw gedaan. Programma's werden in de studio's in Nederland en België opgenomen en konden ook gewoon bezocht worden . Er was een legale dekking.

 

Sylvain  Tack had dat ook kunnen doen. Blinde paniek heeft destijds zijn verstand uitgeschakeld.  Misschien lag er in in 1974 wel een vergrootglas op, waardoor de enige uitwijkmogelijkheid Spanje was. Ik ben er van overtuigd dat met enige slimmigheid de Playa de Aro constructie niet nodig was geweest.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

miamigoschip2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Sylvain  Tack had dat ook kunnen doen. Blinde paniek heeft destijds zijn verstand uitgeschakeld.  Misschien lag er in in 1974 wel een vergrootglas op, waardoor de enige uitwijkmogelijkheid Spanje was. Ik ben er van overtuigd dat met enige slimmigheid de Playa de Aro constructie niet nodig was geweest.

 

Salut

Leendert

Tack heeft dat toch ook geprobeerd van september 1974 tot februari 1975 hetgeen niet lukte. Bovendien leidde het opnemen van verschillende dj's in verschillende studio's tot een onsamenhangend geheel. Dus was Playa een prima alternatief. PS: Komend weekend ben ik er weer!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Albatrosstudio:

Tack heeft dat toch ook geprobeerd van september 1974 tot februari 1975 hetgeen niet lukte. Bovendien leidde het opnemen van verschillende dj's in verschillende studio's tot een onsamenhangend geheel. Dus was Playa een prima alternatief. PS: Komend weekend ben ik er weer!  

 

Ik ga hier over eens het volgende mede delen. Al wie de Rijkswacht en de BOB staat voor " Belgische Opsporings Brigade " van destijds nooit heeft gekend ? die weet niet waar over die het wel heeft. Weet ook niet hoe gevaarlijk ze wel waren. Want de BOB was een onderdeel van de Rijkswacht dat was dan weer een onderdeel van het Leger.

 

Sylvain Tack mag dan wel misschien in alle paniek naar Spanje gevlucht zijn. Ik ga me niet uitlaten of dit goed of slecht was ? maar nu ga ik even bloot uit het hoofd een klein citaat vermelden wat ik een kranten artikel stond. En dat is dat de BOB beter dan wie wist wie er in en uit de opname platen studio kwam. Dat werd oa ook verteld door Wil Van Der Steen (Willem Steentjes)

 

Vergeet ook niet dat België reeds in 1962 al het beruchte Verdrag Van Straatsburg had getekend toen het zendschip Uilenspiegel van zijn anker was geslagen. En het scheelde niet veel of men was van plan om het schip zelfs te enteren. Maar omdat het natuurgeweld door een storm de Staat voor was moesten ze dit al niet meer doen.

 

In die beruchte wet van 1962 was oa opgenomen dat elke België strafbaar ook als dit zich buiten België plaats vond. Om mee te werken aan een Zeezender enz. Dus Adriaan Van Landschoot , Sylvain Tack  , Peter Van Dam enz waren volgens de wet strafbaar ook in Nederland omdat ze pech hadden Belg te zijn volgens die wet in België.

 

Nederland is naar Belgische maatstaven zeer tolerant geweest op het gebied van de Zeezenders. En dat schijnt men toch wel in Nederland zeer waar te onderschatten. In België kan zowat niks nou niks is nu misschien ook het woord niet maar , het is wel een veel strenger land dan men vaak wel zou denken. Ook op Zeezender gebied ooit geweest en zo zijn er nog enkele zaken op te noemen. Men denk te vaak in Nederland dat België op zeker gebied open is ? vergeet dat maar dat is dus zeker niet het geval.

 

Geen wonder dat Sylvain Tack dan gevlucht is naar Playa De Aro want de BOB stond echt op het punt om hem te arresteren als ik me dat nog kan herinneren van de diverse kranten artikels. Ik ben er 100 % zeker van dat dit geen leugen was. Men denkt dat ze in België daar niet toe in staat waren ? wel vergeet dat maar dat waren ze dus wel.

 

Nu eens iets over de jaren 80 , toen de kranten er vol van stonden over de zeer gewelddadige en beruchte Bende Van Nijvel , wel tot op vandaag is het bijna voor 99 % zeker dat de Rijkswacht achter deze moorden zit. Onschuldige mensen die in Supermarkt koelbloedig omver werden geschoten. Door een gewapende en zwaar militair getrainde groep die deel uit maakte van de die zelfde Rijkswacht maw onderdeel van het Leger. Ook dat is België en tot op heden is die zaak nog niet opgelost en men vermoed dat het er ook nooit van zal komen. De reden van heel die reeks aanslagen was om België te ontwrichten en er een echte Politie en Leger staat van te maken. 

 

Misschien snap je nu iets beter waarom Sylvain Tack zo bang was ? ook al was dat midden jaren 70 en was de Bende Van Nijvel pas 10 jaar later. De Rijkswacht was de vrees van zowat elke burger van België. Geloof me want ik spreek uit ervaring. Wie er nooit gewoond heeft weet niet hoe ze echt waren die Rijkswachters of BOB. Vergelijk ze gerust met Nazi's.

 

PS Ik wens geen reclame te maken maar er is een film gemaakt over die bloedige schietpartij van de Bende Van Nijvel en de titel is  " Niet Schieten " de rest moet je zelf even zoeken ?

 

Please login or register to see this link.

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Albatrosstudio:

Tack heeft dat toch ook geprobeerd van september 1974 tot februari 1975 hetgeen niet lukte. Bovendien leidde het opnemen van verschillende dj's in verschillende studio's tot een onsamenhangend geheel. Dus was Playa een prima alternatief. PS: Komend weekend ben ik er weer!  

 

Spanje kent vijf bedevaartplaatsen. Platja d'Aro komt in dat lijstje niet voor, dus zul je er waarschijnlijk met een andere bedoeling naar toe gaan...

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Spanje kent vijf bedevaartplaatsen. Platja d'Aro komt in dat lijstje niet voor, dus zul je er waarschijnlijk met een andere bedoeling naar toe gaan...

 

Salut

Leendert

Ik ga met mijn zoon naar de topper FC Barcelona - Sevilla (de nummers 1 en 2 van de Liga). Uit (mijn) nostalgie overnachten in het Aromar hotel terwijl Radio Mi Amigo 40 jaar daarvoor de ether verliet vanaf de MV Mi Amigo.

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Albatrosstudio:

Ik ga met mijn zoon naar de topper FC Barcelona - Sevilla (de nummers 1 en 2 van de Liga). Uit (mijn) nostalgie overnachten in het Aromar hotel terwijl Radio Mi Amigo 40 jaar daarvoor de ether verliet vanaf de MV Mi Amigo.

 

 

Het Aromar hotel deed  niet direct een belletje bij mij rinkelen, maar gelukkig biedt Hans Knot in dit soort zaken uitkomst. Op de website soundscapes schrijft hij:

 

 

 ...Vanaf 18 januari 1976 was er 22 weken lang een uitvoerig gesponsord programma te beluisteren, dat iedere zondagochtend tussen 10 en 11 uur werd uitgezonden. De eerste week werd het gepresenteerd door Peter van Dam en Michelle, terwijl daarna alleen Michelle verantwoordelijk was.

 

In het daarop volgende voorjaar werd in Playa de Aro het hotel, wiens eigenaar de sponsor van het programma was, officieel geopend. De naam van het Aromar Hotel viel daardoor zeer veelvuldig in de programma's te beluisteren.

 

Niet alleen werden er kortingen voor compleet verzorgde vakanties aangeboden aan de luisteraars van Radio Mi Amigo, maar tevens werden er wekelijks prijsvragen gehouden,waarbij telkens een vakantiereis te winnen was.

 

Ook de niét-winnaars, dus alle inzenders van de antwoorden op de prijsvragen, kregen een kortingsbon toegestuurd van 25% op de prijs van een verblijf in het Aromar Hotel. De luisteraar kreeg daarvoor vragen voorgelegd als: "Hoe groot is de afstand per auto tussen Barcelona en Playa de Aro."

Please login or register to see this link.

 

 

De 'Hamvraag' is natuurlijk: Heb je destijds iets gewonnen?

 

PS:

Het hotel heeft wel iets weg van de typische Spaanse revolutiebouw voor toeristen.

Please login or register to see this link.

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nooit meegedaan dus niets gewonnen. Hotel was van vrienden van Tack van destijds. Nu alleen nog van de weduwe want haar man, een invloed rijke burger van Playa die dus destijds met Sylvain was bevriend, is in november 2012 omgekomen toen het stel inbrekers betrapte bij thuiskomst na een avondje weg.

 

Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey hallo,

 

Die BOB en rijkswacht waren erger dan de kwaal zelf die ze moesten oplossen.

Echte gangsters.

Ik ben er nog steeds heel trots op dat ik ooit met de Windy naar de Ross mocht varen.

De reisleider (L.V.) kent me waarschijnlijk nog wel. Ik woonde in Maldegem. Mijn lief toen in Brugge.

En, weet u? Ik zou het nog meer doen. Al is dit niet meer mogelijk.

Al was het maar om die gangsters te dwarsbomen.

Ricky (Eric)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ricky:

Die BOB en rijkswacht waren erger dan de kwaal zelf die ze moesten oplossen.

Echte gangsters.

Ik ben er nog steeds heel trots op dat ik ooit met de Windy naar de Ross mocht varen.

De reisleider (L.V.) kent me waarschijnlijk nog wel. Ik woonde in Maldegem.

 

Natuurlijk weet ik nog wie je bent. Vond het toen heel wat dat je vriendin meeging. Vrouwen vinden het over het algemeen niet leuk. Het interesseert ze niet zo veel om naar een zendschip te varen om zenders en studio's te bekijken. 

 

Bovendien is in hun ogen alles aan boord vies, smerig en stinkt naar dieselolie. Toch zijn er wel degelijk meerdere vrouwen meegegaan, maar dat schat ik op nog geen 3 procent. Zeezenders is nog een echt 'mannenbolwerk'.

 

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-10-2018 om 18:17 zei Leendert Vingerling:

 

Natuurlijk weet ik nog wie je bent. Vond het toen heel wat dat je vriendin meeging. Vrouwen vinden het over het algemeen niet leuk. Het interesseert ze niet zo veel om naar een zendschip te varen om zenders en studio's te bekijken. 

 

Bovendien is in hun ogen alles aan boord vies, smerig en stinkt naar dieselolie. Toch zijn er wel degelijk meerdere vrouwen meegegaan, maar dat schat ik op nog geen 3 procent. Zeezenders is nog een echt 'mannenbolwerk'.

 

 

Salut

Leendert

 

 

Die vrouwen waren dat "fans" van de discjockey's en dachten hun een "pleziertje" te geven door mee te gaan??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-10-2018 om 18:17 zei Leendert Vingerling:

 

Natuurlijk weet ik nog wie je bent. Vond het toen heel wat dat je vriendin meeging. Vrouwen vinden het over het algemeen niet leuk. Het interesseert ze niet zo veel om naar een zendschip te varen om zenders en studio's te bekijken. 

 

Bovendien is in hun ogen alles aan boord vies, smerig en stinkt naar dieselolie. Toch zijn er wel degelijk meerdere vrouwen meegegaan, maar dat schat ik op nog geen 3 procent. Zeezenders is nog een echt 'mannenbolwerk'.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

Dj Serge Van Gisteren (ooit nog de baas van Radio Magdalena) zijn echte naam is Serge Hardeman is ook nog samen met zijn vrouw aan boord geweest van de Ross. Want daar is zelfs een you tube video van te vinden is. En met alle respect aan de vrouwen en zal er zeker geen kwaad woord over zeggen. Maar Serge moest haar alles van A tot Z uitleggen. Of hij deed dat om wille van het filmen ? of omdat zijn echtgenote (of toen nog zijn vriendin en aanstaande echtgenote ?) het niet kende en het wel wilde horen ? 

 

Serge was trouwens ook de persoon die aan Peter Van Dam tijdens zijn tijd bij Radio Mi Amigo regelmatig er voor zorgde dat Pater door hem van divers Pop info werd bezorgd. Dat vertelde Serge ooit zelfs eens.

 

Serge heeft ook een boek geschreven over allerlei platen die werden geboycot. Zoals er het verhaal was van " Je t'aime moi non plus " die bekende hijg plaat uit 1969? Die niet mocht gedraaid worden op de Nederlandse Oproepen omdat toen Prinses Beatrix aandelen van Phillips had. En ze er persoonlijk zou hebben voor gezorgd dat die plaat moest geboycot worden.

 

En daar heeft Radio Veronica toen handig gebruik van gemaakt door die plaat zo grijs te draaien dat de B kant er doorheen kwam haha , en het dus als nog een grote hit is geworden in Nederland. En dat die boycot niet veel uithaalde. De plaat was ook op Phillips Records uitgebracht dat was toch wel een mooie zet.

 

4 uur geleden zei andre ph5c:

Die vrouwen waren dat "fans" van de discjockey's en dachten hun een "pleziertje" te geven door mee te gaan??

 

Heb jij ook vast wel " The Boat That Rocked " wel gezien zeker he ? haha geintje

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-10-2018 om 18:17 zei Leendert Vingerling:

 

Natuurlijk weet ik nog wie je bent. Vond het toen heel wat dat je vriendin meeging. Vrouwen vinden het over het algemeen niet leuk. Het interesseert ze niet zo veel om naar een zendschip te varen om zenders en studio's te bekijken. 

 

Bovendien is in hun ogen alles aan boord vies, smerig en stinkt naar dieselolie. Toch zijn er wel degelijk meerdere vrouwen meegegaan, maar dat schat ik op nog geen 3 procent. Zeezenders is nog een echt 'mannenbolwerk'.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

Dan weet je vast wel dat Ellen Kraal bv nogal gek was op mannen. haha. Dat klopt wel dat er niet echt zoveel vrouwen geweest zijn. Ze waren er wel maar het was wel uitzonderlijk en niet alleen als fan of met gezel van vriend of echtgenoot. Maar ook als DJ Waar Ellen er een van was en een hele bijzondere ook nog. Zoals er wel veel mannen zijn die als hobby hebben hoe krijg ik die vrouw in mijn bed , was het bij Ellen Kraal net andersom. Bij haar was het hoe krijg ik die man in men bed. Jammer dat ze er niet meer is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei andre ph5c:

Die vrouwen waren dat "fans" van de discjockey's en dachten hun een "pleziertje" te geven door mee te gaan??

 

Het is een typische mannengedachte dat vrouwen die meegingen de mannen aan boord zouden willen verwennen. De meeste vrouwen waren partner, waarbij de man heel enthousiast de vrouw wilde laten zien, wat hem zo trok aan een zeezender.

 

Als er op het schip geen zender zou zijn, maar parfums, sieraden of kleding zouden worden aangeboden, dan had ik waarschijnlijk alleen maar boottrips met vrouwen gemaakt...

 

Ik heb op de trips naar de Ross Revenge  twee vrouwen mee gemaakt  die  'een missie' hadden.

 

De één ging voor Caroline deejay Dave Richards, maar veranderde  ter plekke van gedachte en ging er met Fergie McNeal vandoor.

 

De ander was vastberaden om een relatie met Tom Andersen aan te knopen. Ze had hem vele brieven geschreven en haar relatie al verbroken. Tom was het enige dat voor haar telde. Eenmaal aan boord bleef het bij een beleefdheidsgesprekje tussen beiden.Tot groot verdiet van de vrouw.

 

Salut

Leendert

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-10-2018 om 11:56 zei Albatrosstudio:

het Aromar hotel

 

Op 17-10-2018 om 17:52 zei Leendert Vingerling:

Aromar Hotel

Hierbij  nog even de promo van Aromar 

Enjoy 😍 

Please login or register to see this link.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-10-2018 om 12:23 zei Bart van Leeuwen:

Playa

Bart zal zich deze wellicht nog herinneren uit de Playa periode 

Please login or register to see this link.  

Als je denkt ... Wie is dat nu weer ? 

Ik maakte in 2014 dit voor jou en Marc en alle geïnteresseerden ☺️ 

 

bewerkt door Gast
Typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei EventRMA:

Bart zal zich deze wellicht nog herinneren uit de Playa periode 

Please login or register to see this link.  

Als je denkt ... Wie is dat nu weer ? 

Ik maakte in 2014 dit voor jou en Marc en alle geïnteresseerden ☺️ 

 

Vermoedelijk stond je heel dicht bij mij bij dit filmen, ik kwam samen met Bart van Leeuwen aan boord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

 

Neen hoor mijn vriendin ging niet mee voor de dj's.

Alleen omdat ik haar enkele weken kende toen ik de reis wou boeken, en zij niet durfde achterwege te blijven.

Wist zij veel wat er ons te wachten stond.

De week na het eerste bezoek gingen we trouwen voor de wet in Brugge.

Nu ben ik 16 jaar gescheiden.

Maar ik heb nog steeds veeeeel heimwee naar die tijd.

 

Ricky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.