Jump to content

Mi Amigo 40 Oostende Baken 16 Live (Video)

Recommended Posts

Hoi, 

Als afwisseling met de voorbije week gedeelde audio files, even tijd maken voor wat "eigen promotie" van mijn YouTube kanaal. 

Want daar kan je ook wat aantreffen. 

De beelden in deze video heb ikzelf opgenomen tijdens het Mi Amigo 40 event die doorging in 2014 te Oostende (België). 

Je ziet een live aflevering van Baken 16 met Marc Jacobs en Bart Van Leeuwen. 

Leuk detail is ... dat de Baken 16 video start met audio zoals het te horen was "in de studio" en vanaf 3 min 04 de audio overgaat naar wat te horen was via de FM zender en audiostream. 

De openers & scores + video content zijn bewerkt en gemonteerd door mezelf

Deze bijdrage omvat : 

Op 31-8-2018 om 05:44 zei EventRMA:

Hoi, 

Als afwisseling met de voorbije week gedeelde audio files, even tijd maken voor wat "eigen promotie" van mijn YouTube kanaal. 

Want daar kan je ook wat aantreffen. 

De beelden in deze video heb ikzelf opgenomen tijdens het Mi Amigo 40 event die doorging in 2014 te Oostende (België). 

Je ziet een live aflevering van Baken 16 met Marc Jacobs en Bart Van Leeuwen. 

Leuk detail is ... dat de Baken 16 video start met audio zoals het te horen was "in de studio" en vanaf 3 min 04 de audio overgaat naar wat te horen was via de FM zender en audiostream. 

De openers & scores + video content zijn bewerkt en gemonteerd door mezelf

Deze bijdrage omvat : 

Ook al weer 4 jaar geleden, ik kwam toen samen met Bart van Leeuwen aan boord. Bij Peter van Dam kwam daarna dan het interview met Eddy Govert.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Similar Content

• By hans knot
      Spin – Grasshopper. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld: Het was in de maand november 1976 dat Bart van Leeuwen met een bandprogramma op Radio Mi Amigo het nummer ‘Grasshopper’ ook gebruikte tot de top van het hele uur en dus tot het nieuwsbulletin, dat vanaf boord werd gelezen.

Spin - Grasshopper. This song is already in the list and can be added: It was in the month of November 1976 that Bart van Leeuwen with a band programme on Radio Mi Amigo also used the song 'Grasshopper' to the top of the whole hour and thus to the news bulletin, which was read from board.
      Please login or register to see this link.

• By Vincent
      Er werd mij afgelopen gevraagd naar de 'Werner Zwart tapes'. Wat zijn dat en hoe komen die aan deze naam? Het verhaal begint elf jaar geleden op mijn werk. Een collega van mij had een meneer uit Spanje aan de lijn die claimde dat hij kapitein was geweest op de MV Mi Amigo. Dat was voor hem het signaal om na afloop van het gesprek hem aan mij door te bellen. Ik kreeg toen dus Werner Zwart aan de lijn. Tijdens ons gesprek vertelde hij mij dat hij nog aantal zilverkleurige BASF cassettes had liggen die hij had meegenomen vanaf de MV. Ik mocht deze van heb hebben, de vraag was alleen: hoe komen ze in Nederland. Daarvoor had hij een oplossing: Hendrik van Nellestijn. Hendrik pendelde in de tijd regelmatig op en neer tussen Nederland naar Spanje. Hendrik nam ze mee naar Nederland en de cassettes heb ik toen bij hem thuis opgehaald. 

Het digitaliseren was geen makkelijk klus. De cassettes, c-120, waren vochtig geweest en uitgezet. Het koste wat moeite, maar uiteindelijk is het toch gelukt om ze compleet op te nemen en daarna heeft Harm Koenders ze een poetsbeurt gegeven.

Het waren cassettes die zijn opgenomen in Spanje en naar boord zijn gebracht. Ze zijn in die tijd ook daadwerkelijk uitgezonden. Doordat Werner Zwart ze als souvenir meenam van boord kunnen we nu nog luisteren naar deze programma's.

In de filenaam staat WZ gevolgd door een nummer. WZ staat voor Werner Zwart. De cassette werden in die tijd genummerd per uur. Aan de hand van de nummering was het uitzendtijdstip vast te stellen. Hier vind je een compleet overzicht van alle nummers: 

De cassettes zijn er niet meer, maar wel de opnames. Voor wie ze nog niet (compleet) heeft hierbij de hele serie.

Oh ja, Van Nellestijn stelde wel een voorwaarde aan zijn koerierswerk. Hij wilde de opnames ook hebben om uit te kunnen zenden op Mi Amigo Gold. Om het compleet te maken hierbij de opnames van deze uitzending, opgenomen door Peter Vrakking.

In deze serie zie ik opeens de code WZ met nummers die niet te linken zijn aan de originele cassettes die ik heb gekregen. Heeft Werner nog meer cassettes gevonden?

• By hans knot
      Andermaal Paul McCartney – Singalong junk en kan dus worden aangevuld met:
      Maar toen Radio Mi Amigo in de tweede helft van de jaren zeventig veelvuldig in het nieuws kwam werd Singalong junk door Marc Jacobs ingezet voor het maken van een lange protestspot die begon met: “Er wordt de laatste dagen weer veel geschreven over Radio Mi Amigo. Helaas niet in een al te gunstige zin. Mi Amigo is nog steeds een doorn in het oog van de Belgische en de Nederlandse regering. Deze regeringen proberen via justitiële manipulaties Mi Amigo de nek om te draaien…”

Another Paul McCartney - Singalong junk and so can be added to:
      But when Radio Mi Amigo was frequently in the news in the second half of the 1970s, Singalong junk was used by Marc Jacobs to make a long protest spot that began with: "A lot has been written about Radio Mi Amigo in recent days. Unfortunately not in a very favourable sense. Mi Amigo is still a thorn in the flesh of the Belgian and Dutch governments. These governments are trying to wring Mi Amigo's neck through judicial manipulation...".

• By hans knot
      Mr. Walky Talky – Be my boogie woogie baby. Recentelijk lieten we dit nummer al de revue passeren maar kan nog worden aangevuld met:
      Marc Jacobs gebruikte het nummer in de zomer van 1977 op Radio Mi Amigo om live er een tekst overheen te zingen. Een probeerseltje voor een wespenlied; ‘Allemaal wespen. Wespje hier, wespje daar….’,

Mr. Walky Talky - Be my boogie woogie baby. Recently we already reviewed this song but it can be added to:
      Marc Jacobs used the song in the summer of 1977 on Radio Mi Amigo to sing live lyrics over it. A try-out for a wasp song; 'All wasps. Wasp here, wasp there....',

• By martinja
      MiAmigo-19760808-1400-1500-BartVanLeeuwen-Tipparade enTop40

MiAmigo-19760808-1500-1600-BartVanLeeuwen-Top40

MiAmigo-19760808-1600-1700-BartVanLeeuwen-Top40
  • Recently Browsing

No registered users viewing this page.

• Member Statistics

• Total Members
      5,124
    • Most Online
      2,923

Newest Member
    Rock Quest
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.