Spring naar bijdragen

20-12-1973 - Rob Out Show - Start Bart van Leeuwen


Tino

Aanbevolen berichten

Start Bart van Leeuwen staat erbij. Is dit een eerste aankondiging van Bart van Leeuwen op de zender?

Dat hij draait in de Quadro Drive in Show met/door/van Dick Dubois. Quadro Drive in Show, wat hield dat in? Een speakerset, ook achter in de zaal? Ik lees op de Norderney-site als ik zoek op quadro: Please login or register to see this link.

 

Uurtje klikt als kop zonder staart. Wel rap pratende Rob Out met enkele leuke tracks. Mooie tijdscapsule toch om zo te kunnen beluisteren, waarvoor dank.

 

Per

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Per:

Start Bart van Leeuwen staat erbij. Is dit een eerste aankondiging van Bart van Leeuwen op de zender?

Dat hij draait in de Quadro Drive in Show met/door/van Dick Dubois. Quadro Drive in Show, wat hield dat in? Een speakerset, ook achter in de zaal? Ik lees op de Norderney-site als ik zoek op quadro: Please login or register to see this link.

 

Uurtje klikt als kop zonder staart. Wel rap pratende Rob Out met enkele leuke tracks. Mooie tijdscapsule toch om zo te kunnen beluisteren, waarvoor dank.

 

Per

 

Per,

De eerste opname die wij hebben was 3 juli 1973. Bart was toen net in dienst.

Dat was op 1 mei.

En  hier is Bart z'n eigen verhaal te lezen.

 

Please login or register to see this link.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Per:

Ok duidelijk en dank voor de antwoorden.

 

Nu vroeg ik mij ook nog af hoe het zat met die Quadro Drive in Show. Sloeg dat op een speakeropstelling met 4 posities? En dan misschien wat rondzingende geluiden rondsturen? Of 4 dj's op een avond? Of ...

 

In elke hoek van de zaal stond een speaker. Soms lieten ze de speakers één voor één horen, dat gaf een leuk effect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quadrophonie oftewel vier gescheiden geluidskanelen naar vier aparte geluidsboxen. Men heeft pogingen gedaan om dit op lp te verwezenlijken. Dit was geen succes. Ik kan me nog een cd van Madonna herinneren met q-sound. Daarmee hoorde je op een gewoon stereosysteem ook rondom geluid. Heel vreemd dat je dan ook achter en naast je geluid waarnam. Ook dit systeem heeft zich ook nooit doorgezet denk ik. Er bestaan ook schema's om van een stereosignaal en soort van quadro effect te maken. Dat was denk ik wel meestal het geval met die Quadro-drive-in-shows .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei cdb:

Quadrophonie oftewel vier gescheiden geluidskanelen naar vier aparte geluidsboxen. Men heeft pogingen gedaan om dit op lp te verwezenlijken. Dit was geen succes. Ik kan me nog een cd van Madonna herinneren met q-sound. Daarmee hoorde je op een gewoon stereosysteem ook rondom geluid. Heel vreemd dat je dan ook achter en naast je geluid waarnam. Ook dit systeem heeft zich ook nooit doorgezet denk ik. Er bestaan ook schema's om van een stereosignaal en soort van quadro effect te maken. Dat was denk ik wel meestal het geval met die Quadro-drive-in-shows .

Welke cd elpee is dat van Madonna ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-9-2018 om 01:01 zei thijs5326:

 

Van 14 tot 15 uur. ( met morse-piepjes)

Ja en ik heb een vriend Radio Zend Amateur in de VS gevraagd of hij die CW (morse) kon lezen (opnemen heet dat) en jawel. Hij wist me te melden dat het woord " understood " ofwel begrepen werd geseind. Meer kon en was er niet te detecteren melde hij aan mij. Wat wil je CW zend je niet uit in AM en zeker niet als er muziek en spraak op zit. Maar er werd dus wel een woordje gelezen zoals dat noemt in CW vaktermen. Zo nu weet je dat ook weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Radio259:

Ja en ik heb een vriend Radio Zend Amateur in de VS gevraagd of hij die CW (morse) kon lezen (opnemen heet dat) en jawel. Hij wist me te melden dat het woord " understood " ofwel begrepen werd geseind. Meer kon en was er niet te detecteren melde hij aan mij. Wat wil je CW zend je niet uit in AM en zeker niet als er muziek en spraak op zit. Maar er werd dus wel een woordje gelezen zoals dat noemt in CW vaktermen. Zo nu weet je dat ook weer.

 

 

En heb je dit ook al gelezen? Ik heb over piepjes uitgebreid geschreven.

 

Please login or register to see this link.

 

En dan waren er inderdaad nog de PCH Scheveningen Radio piepjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

 

 

En heb je dit ook al gelezen? Ik heb over piepjes uitgebreid geschreven.

 

Please login or register to see this link.

 

En dan waren er inderdaad nog de PCH Scheveningen Radio piepjes.

Dat verhaal ken ik min of meer wel. Die verhuis van 192 naar 538 had ik zelf niet gehoord. Want op die dag was ik bezig bij onze vrouwelijke Huisdokter die toen gescheiden was. Een klusje aan het doen aan de elektriciteit want er zat een sluiting in een verdeel doos op de zolder verdieping. Er natuurlijk ook geen draagbare radio mee genomen. En ik kan me ook niet eens mee zo goed herinneren dat Veronica ging verhuizen. Maar RNI 2 heb ik denk ik wel gehoord.

 

En zoals staat te lezen dat Veronica niet echt met de grap van RNI kon lachen is , dat men ook er wel degelijk een probleem altijd gehad heeft dat RNI naast Veronica is komen uitzenden. Want Veronica kon het niet hebben zo een 2 de station maar wilde het alleen recht hebben. Omdat er van binnen Den Haag volgens de verhalen er iemand was die de hand boven Veronica hield en het dus min of meer gedoogd werd en men ging ze niet aanpakken zolang dat géén bevel zou komen van nog hoger op maw Europa. Maar de rest van de geschiedenis is wel bekend , trouwens na dat gedoe met die brand had ik als fan van Veronica men gevoel voor het station een beetje verloren. Ook al was ik toen echt nog een jong broekje. Ik keurde de daad af , maar naar een tijd luisterde ik wel weer.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Radio259:

Dat verhaal ken ik min of meer wel. Die verhuis van 192 naar 538 had ik zelf niet gehoord. Want op die dag was ik bezig bij onze vrouwelijke Huisdokter die toen gescheiden was. Een klusje aan het doen aan de elektriciteit want er zat een sluiting in een verdeel doos op de zolder verdieping. Er natuurlijk ook geen draagbare radio mee genomen. En ik kan me ook niet eens mee zo goed herinneren dat Veronica ging verhuizen. Maar RNI 2 heb ik denk ik wel gehoord.

 

En zoals staat te lezen dat Veronica niet echt met de grap van RNI kon lachen is , dat men ook er wel degelijk een probleem altijd gehad heeft dat RNI naast Veronica is komen uitzenden. Want Veronica kon het niet hebben zo een 2 de station maar wilde het alleen recht hebben. Omdat er van binnen Den Haag volgens de verhalen er iemand was die de hand boven Veronica hield en het dus min of meer gedoogd werd en men ging ze niet aanpakken zolang dat géén bevel zou komen van nog hoger op maw Europa. Maar de rest van de geschiedenis is wel bekend , trouwens na dat gedoe met die brand had ik als fan van Veronica men gevoel voor het station een beetje verloren. Ook al was ik toen echt nog een jong broekje. Ik keurde de daad af , maar naar een tijd luisterde ik wel weer.

 

 

 

 

 

 

 

 

Duidelijk verhaal. Geen vragen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 18-9-2018 om 12:49 zei Rob1955:

Duidelijk verhaal. Geen vragen

 

Oh ja ik heb ooit eens gelezen op de Radiovisie dat RNI 2 met 10 kw Veronica wegblies. Als ik het goed voor heb had Veronica maar iets van en 7 tal kw overdag ? Dus moet RNI meer dan dat vermogen hebben gehad om ze weg te blazen. Maar je kan je natuurlijk ook wel de vraag stellen wie of wat er eigenlijk bedoelt wordt met wegblazen en vooral waarom ? De reden kan dus zijn dat RNI wilde bewijzen dat zij  sterker waren en dat kan een gek ook wel bedenken ?

 

Zat er bij RNI dan toch geen andere reden achter met RNI 2 was het niet de bedoeling om een 2 de station op te starten ? maar vermoedelijk is dat mislukt want de modulatie van RNI 220 was te horen in RNI 192 om het zomaar even duidelijk te stellen.  Oh ja was het ook niet eens beetje piraten pesten van wie is de sterkste ? Geen idee eerlijk gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, wat is "wegblazen?". Wellicht is het ingegeven doordat de TX van RNI de eerste seconden stond te hikken omdat plotseling de hoogspanning ingeschakeld werd.

Ik heb begrpen dat de 10 Kw van RNI  ook niet echt 10 kW was.

Dat vertelde Nico Steenbergen mij en hij is net als ik zendamateur we hebben er wel een beetje "kijk op" denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.