Spring naar bijdragen

Offshore Radio Special - Part 1 (zeezender special)


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi, 

 

Van 2003 tot 2007 maakte ik via een populaire webradio te Zwolle - Nederland, een jaarlijkse 5 uur durende "Offshore Radio Special" (ORS). 
Deze jaarlijkse bijdrage die werd uitgezonden het weekend dichtst bij 31 Augustus was een uniek succes en werd door meerdere AM en zelfs korte golf zenders simultaan uitgezonden. 
Ik deel via deze weg het openingsuur uit 2007
Dit uur heeft aandacht voor Offshore UK before the 60's, Radio London Big L, Britain Radio, England, Luxembourg, Swing, Noordzee & Atlantis 
Deze en andere radio's werden uitvoeriger belicht in het 2de tot 5de uur. 

 

Deze bijdrage omvat : 
2007 Offshore Radio Special - Part 1 (eerste uur)  

Please login or register to see this link.  

 

Uw reactie in woord en beeld zijn steeds welkom. 
Heeft u aanvullingen, feel free om deze te posten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,......?????

 

Laat ik om te beginnen je te danken voor je upload.

Ik heb er even "snel' doorheen geluisterd, in m'n audio editor zodat ik ook kan "zien wat er  gebeurt".

Ik zat maar steeds te wachten op de ene of andere presentator met wat uitleg, maar die kwam maar niet, helaas.

Ik werd verrast met een aaneenschakeling van veel offshore jingles af entoe onderbroken door een stem die meldde dat het een offshore radio special is.

Maar van een special verwacht ik iets meer uitleg.

 

Rest mij nog  1-vraag, wat is het nivo van de pieptonen? ( + 3 dB ? ).  Want die zitten er niet voor niks, het lijkt net alsof ik weer op m'n werk zit, als ik die tonen hoor,  zo deden wij dat ook.......😀

 

Het is mooi gemonteerd, prima !

 

Groet,

 

Juul

 

 

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Juul:

Hoi,......?????

Maar van een special verwacht ik iets meer uitleg.

Rest mij nog  1-vraag, wat is het nivo van de pieptonen? Want die zitten er niet voor niks, het lijkt net alsof ik weer op m'n werk zat, zo deden wij dat ook.......😀

Het is mooi gemonteerd, prima !

Groet,

Juul

Dank Juul, 

 

Je bent kritisch, maar dat hoeft niet. 

Zoals in mijn aankondiging vermeld staat is dit het openingsuur van een 5 uur durende special. 

Het concept van wat ik toen samenstelde was het weergeven van enkel jingles, commercials en tunes uit de zeezender periode. 

Doelbewust was er geen presentatie, enkel een jingle ertussenin die verwees naar de naam van de uitzending. 

Daar het programma ook simultaan werd overgenomen door AM en een paar SW zenders was die ORS jingle ertussenin als logo bedoeld naar de naam van het programma, namelijk "Offshore Radio Special".

Als u de "wave" in uw editing software bekijkt zal u zien dat deze ORS jingle als "mix paste" is ingebracht. Iemand die de integrale uitzending wenste uit te zenden op een eigen station diende dus te knippen met het gevolg dat een tune dan plots werd ingekort of een deel onvolledig werd. 

Elk jaar van uitzending van 2003 tot 2007 werd dit concept net toegejuicht omdat er geen vervelende stem "uitleg" kwam geven. 

Een stem die uitleg verschaft is niet altijd "verrijkend" aan de inhoud. Een luisteraar geeft vaak een voorkeur aan de inhoud anzich. 

Men kon genieten van enkel herinneringen aan wat geweest was. 

 

De DTMF toon in aanvang heeft de frequentie van een testtoon. 

Het deel die ik hier plaatste is slechts 55+ minuten, wat maakt dat voorafgaande een korte inleiding door mij werd gemaakt op wat volgde. 

Daarna kwam de DTMF toon met als inleiding een random selectie van zeezenders uit ondermeer de jaren 50. 

 

Ik hoop hiermee wat verduidelijking te hebben toegevoegd aan uw vragen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EventRMA,

Van 2003 tot 2007 maakte ik via een populaire webradio te Zwolle - Nederland........

 

Mag ik je vragen naar de link van dit station?

 

Terwijl ik dit type, luister ik naar het programma.

Ik kan u zeggen, het is een genot om naar te luisteren!!

De jingels, maar ook de Instrumentale muziek (tunes) zijn leuk.

 

Bedankt voor het plaatsen,

 

HA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hotel Amigo:

EventRMA,

Mag ik je vragen naar de link van dit station?

Bedankt voor het plaatsen,

HA

Dank, 

 

Deze webradio heeft hun uitzendingen gestaakt aanvang 2010 (11 of 12 ?). Het juiste jaar ben ik niet meer zeker. 

De eigenaar had ooit een eerste FM zender gestart te Zwolle in de vroege jaren 80, verhuisde later naar "het raam" - blijkbaar goed bekend bij mensen uit Zwolle, en na de zoveelste inbeslagname hield hij het voor bekeken. 

Met de start van het internet en de opkomende populariteit van streaming gaf hij zijn oude FM radio een nieuw leven online. 

Hij gebruikte online hetzelfde format als jaren daarvoor (rekening houdende met ook recente hits), en dat bleek een succesformule. 

Hij was van plan om zijn domein te behouden en dit als een soort archief aan te bieden op wat geweest was, doch na een paar jaar zag hij hiervan af en nu is het domein niet meer online. 

Ik maakte de post-production voor hun ID packs.

Ik heb net even mijn archief geraadpleegd en maakte voor jou een compilatie van een beperkte selectie van het laatste pack uit 2009 (24 Juni 2009). 

Je kan het hier beluisteren

Please login or register to see this link.  

 

Ik hoop jou hiermee een plezier te doen. 😊

bewerkt door Gast
Typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.