Spring naar bijdragen

TROS - H3 -19750327 - 1900-2005 - KlaasVaak - Poster + Ferry Maat


Tino

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei rauhfaser:

Fantastisch! Dit is, afgezien van die aflevering met Lex Harding - 8-1-75, het eerste wat ik hoor uit deze 1974/75 versie van De Geschiedenis van de Popmuziek. Heb je er nog meer, Douwe?

 

En wat een leuke toegift met Ferry!

 

Edwin

Alleen die van 9 januari met Lex Harding (niet 8 januari wat je schrijft).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Bedoel je deze?

 

 

BBC.jpg

Ha Juul!
Ik ben wel benieuwd naar de verschillen met de 1980-versie. Volgens mij circuleert in 'ons kringetje' tot nu toe alleen die ene Cliff Richard-show uit deze serie (inderdaad 9-1-75) toen Lex eenmalig Poster deed. Andere delen ken ik in ieder geval niet. Tot vandaag deze ene van Douwe langskomt.

 

Edwin  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Vincent:

Deze versie zit al 12 jaar in het archief:

 

Please login or register to see this link.
 

 

 

Inderdaad.

5 uur geleden zei rauhfaser:

Ha Juul!
Ik ben wel benieuwd naar de verschillen met de 1980-versie. Volgens mij circuleert in 'ons kringetje' tot nu toe alleen die ene Cliff Richard-show uit deze serie (inderdaad 9-1-75) toen Lex eenmalig Poster deed. Andere delen ken ik in ieder geval niet. Tot vandaag deze ene van Douwe langskomt.

 

Edwin  

 

 

1980 ?  Weet ik niks (meer) van. Moet ik dan na kijken.

 

Even gezocht, de enige info die ik heb over 1980 is dit, de opname en uitzenddata:

 

Please login or register to see this link.

 

Dit is en gedeelte van van de info over alle bewaarde 1980 POSTER banden die ik ooit eens uit heb laten printen en Vincent prachtig gescand heeft.

Ik denk dat Tom, ik deed andere programma's, ze gewoon "omgekat" heeft.  Als het tenminste herhalingen zijn uit 1975. Die gegevens moet ik nog effe opzoeken..........

 

Voor de rest denk ik dat er bitter weinig POSTER's bewaard zijn. Want er staat wel "gereseerveerd HA, maar als de TROS besluit om ze te wissen gebeurd dat gewoon. Ik ben door alle TROS banden voordat ik weg ging ook al eens heen geweest. En heb heel veel 24 en 48 sporen banden laten wissen. Die grote zware jongens die na jaren in een rek gestaan te hebben niet meer te vertrouwen waren en ze waren toch al afgemikst. Want in 2009 vroeg de TROS aan mij of nog iets van POSTER wilde hebeen voordat het allemaal gewist zou gaan worden. Reden; "besparingen". ( Den Haag wilde het zo )

En dit heb ik toen bewaard en heeft Niels Zack voor mij gedigitaliseerd.

 

 

 

 

voor de rest heb ik geen info.

 

DSC02691.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 1980-serie is compleet bewaard in de omroeparchieven, de 1974/1975 serie lijkt ook aardig compleet te zijn (al weet ik niet van wanneer tot wanneer die precies liep?). Er zijn +- 760 opnamen van Poster bewaard, meestentijds complete afleveringen, soms fragmentarisch als onderdeel van het historisch archief (bepaalde interviews oid werden er dan uitgeknipt voor hergebruik).

bewerkt door maartenfransen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

Ik ben er uit.

Het zit zo.

 

De 1980 serie is van Drake-Chenault - USA. Bestaat ook uit meer delen dus.

 

De eerdere serie 74-75 komt van de BBC.  26 delen.

En de data kun je hier vinden:

 

Please login or register to see this link.

 

Er is dus verschil in de serie. Enn dat is wat Edwin vroeg.

Opgelost dus.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Juul:

 

 

 

Ik ben er uit.

Het zit zo.

 

De 1980 serie is van Drake-Chenault - USA. Bestaat ook uit meer delen dus.

 

De eerdere serie 74-75 komt van de BBC.  26 delen.

En de data kun je hier vinden:

 

Please login or register to see this link.

 

Er is dus verschil in de serie. Enn dat is wat Edwin vroeg.

Opgelost dus.

Dank voor de verheldering, Juul.

Als de bron anders is - Brits in '74/75, Amerikaans in 1980 - dan ben ik des te meer geinteresseerd in de eerste Geschiedenis van de Popmuziek. En ik niet alleen denk ik.
Die uit 1980 kan ik me als 12-jarig luisteraartje en taper nog goed herinneren - bovendien is die inmiddels digitaal boven water.
Dank

Edwin

6 uur geleden zei maartenfransen:

De 1980-serie is compleet bewaard in de omroeparchieven, de 1974/1975 serie lijkt ook aardig compleet te zijn (al weet ik niet van wanneer tot wanneer die precies liep?). Er zijn +- 760 opnamen van Poster bewaard, meestentijds complete afleveringen, soms fragmentarisch als onderdeel van het historisch archief (bepaalde interviews oid werden er dan uitgeknipt voor hergebruik).


Hier komt het uitzoekwerk van de onnavolgbare Vincent Schriel altijd van pas:
Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei maartenfransen:

De 1980-serie is compleet bewaard in de omroeparchieven, de 1974/1975 serie lijkt ook aardig compleet te zijn (al weet ik niet van wanneer tot wanneer die precies liep?). Er zijn +- 760 opnamen van Poster bewaard, meestentijds complete afleveringen, soms fragmentarisch als onderdeel van het historisch archief (bepaalde interviews oid werden er dan uitgeknipt voor hergebruik).

 

Ik heb alles omtrent de Poster uitzendingen ooit uitgezocht. Daarbij mocht ik gebruiken maken van Juul zijn archief. Hier de info over de 74/75 serie:

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

Ik zoek trouwens nog iemand die de opnames van de serie De Engelse popmuziek in de jaren 50 en 60 wil uitzoeken. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎12‎-‎9‎-‎2018 om 20:20 zei Vincent:

 

Ik heb alles omtrent de Poster uitzendingen ooit uitgezocht. Daarbij mocht ik gebruiken maken van Juul zijn archief. Hier de info over de 74/75 serie:

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

Ik zoek trouwens nog iemand die de opnames van de serie De Engelse popmuziek in de jaren 50 en 60 wil uitzoeken. 

 

Vincent, dat was voor 74/75 het papieren archief? Audio van deze serie is er kennelijk weinig.
Wat UK 60s betreft? Is dat die serie uit '83? Wil ik wel doen, dus kom maar door Vincent!
Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.