Spring naar bijdragen

Bevolkingsgroei Nederland


Leendert Vingerling

Aanbevolen berichten

Begin negentiger jaren had ik problemen met het koude 'Hollandse' klimaat  en de toenemende bevolkingsdruk. Voornamelijk voor een beter klimaat vertrok ik daarom naar Zuid-Frankrijk. Het was er gelukkig ook niet zo druk als in de Randstad.

 

Dat is me goed bevallen, maar tijden veranderen .Ook hier wordt het drukker. Ik studeerde ooit geografie en bestudeerde het ' Rapport van de club van Rome '( De grenzen aan de groei 1972) . Wetenschappers legden toen voor het eerst een verband tussen bevolkingsaanwas en de gevolgen daarvan voor voedselproductie, vervuiling en uitputting van de natuurlijke bronnen.

 

Heb me toen gerealiseerd dat een bevolkingsaanwas de bron van bijna alle problemen is.  De samenleving loopt altijd achter de gevolgen aan. Het  wordt te druk, omdat er te weinig wegen, huizen of overige voorzieningen zijn. Drukte veroorzaakt stress en stress doet gekke dingen met mensen. 

 

Ik kom gemiddeld één keer per jaar in Nederland  en zie mijn geboorteland veranderen in een soort' botsautootjes'' land. Overal mensen en drukte. Parkeerterreinen, vliegveld, treinstations,, stadions, concerten, festivals, winkelstraten etc. Je moet oppassen  waar je rijdt of loopt, want je 'botst' zo op elkaar. De leefbaarheid neemt af.

 

Het is me daarom een raadsel dat er nog steeds zo weinig gesproken wordt over de bevolkingsdruk .  Zag deze week eindelijk een discussie op TV in DWDD na aanleiding van 'signalen' over de bevolkingsgroei door immigratie. Ik ben geboren in 1956 en toen waren er 10.6 miljoen mensen. Tijdens de grote Veronica demonstratie in  1973 in Den Haag telde Nederland 13.3 miljoen inwoners.  Toen ik in 1995 vertrok waren het er al  15 miljoen en nu  zijn er inmiddels 17.2 miljoen. En het gaat maar door.

 

De keren dat ik Nederland bezoek ,verbaas ik me over de aanwezigheid van ongelooflijk veel 'mensen' .Ze zijn overal en nergens. Iets dat ik vroeger nooit zo ervaren heb. Ik vroeg me af hoe het komt dat er schijnbaar niemand tegen protesteert. Gezond is het namelijk niet.

 

Was drie weken  geleden in Denemarken en heb ondervonden  hoe prettig het is om in een land met weinig inwoners te vertoeven. Denemarken is iets groter dan Nederland, en heeft 5.6 miljoen inwoners. Bijna drie keer zo weinig. Het kan dus wel.  Waarom is Nederland  dan zo onnodig vol?

 

Of is het niet vol en ervaar ik het soms anders als 'buitenstaander' ? 

 

Salut

Leendert

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Of is het niet vol en ervaar ik het soms anders als 'buitenstaander' ? 

 

Je snijdt een aardig punt aan. Het is inmiddels gewoon veel te druk en dat heeft gevolgen voor de leefbaarheid. Zoals je weet woon ik in Rotterdam. Het maakt niet uit of je nu met de fiets, auto of openbaar vervoer gaat, iedereen heeft haast en niemand houd rekening met elkaar. De lontjes lijken steeds korter te worden. De auto laat ik zoveel mogelijk staan. Fietsen wordt ook steeds vervelender omdat je zo'n beetje alles wat wielen heeft er gebruikt van maakt (inclusief kinderwagen) en tegen het verkeer in fietsen de nieuwe norm is. Om de hoek hebben we het winkelcentrum Zuidplein. Kom er alleen als ik echt niet anders kan. Als ik op een regenachtige dag naar een winkelcentrum wil rij ik via de A4, een rustige rijksweg, naar Antwerpen om binnen een uur bij winkelcentrum Wijnegem uit te komen. Gratis parkeren, niet zo absurd druk en in elke winkel vriendelijk personeel met verstand van zaken. En de wekelijkse boodschappen laten we door meneer Jumbo thuisbezorgen, scheelt weer een vrijdagavond of zaterdag in een drukke supermarkt.

 

Waarom woon je dan nog in die grote stad zul je denken. Nou, ik werk 6 minuten fietsen van mijn werk, net als mijn vrouw. Beter dan het alternatief: elke dag in de file richting Rotterdam of in de ochtendspits met het overvolle openbaar vervoer. En wij wonen in een (tuin)dorp midden in de grote stad. Veel groen en ruimte en (gelukkig) niet (meer) in het deel met sociale huurwoningen.

 

Op dit moment zitten wij in Duitsland boven op een berg in een hoek van een vakantiepark praktisch alleen met een schitterend uitzicht. De rust, de ruimte, de stilte, de automobilisten die geen haast hebben, de vriendelijke behulpzame mensen in de winkels en horeca... heerlijk. Maar we moeten straks weer terug. En hoe dichter we bij de randstad komt hoe meer ik me ga ergeren. Misschien dat ik bij mijn werkgever toch maar eens moet gaan praten voor overplaatsing naar Groningen.

 

946061200_photo_2018-09-21_15-46-22(3).thumb.jpg.9c19c06177664474c205f1471094de38.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant onderwerp, ook al hebben wij in België nog minder inwoners 😊 

 

Doch ik wens even uit eigen ervaring te spreken. 

Ik werkte een aantal keer voor langere periode in het buitenland (plaats heeft hierbij geen belang). 

Toen ik na die tijd terugkwam in mijn stad waar ik geboren en getogen én bekend was "leek" voor mij alles zo veranderd, heel vaak in negatieve zin. 

Alhoewel ik van velen de opmerking kreeg "man man, jij bent veranderd zeg" ... Nochtans veronderstelde ik dat mijn stad veranderd was. 

 

Eenzelfde ervaring maakte ik mee toen ik in de 90s in Belgisch Limburg tot aanvang 2000 een eigen horecazaak had, voor mezelf de andere kant van ons kleine landje (ik ben afkomstig uit West Vlaanderen, waar ik nu terug woon) ... 

Ik bezocht met regelmaat een vriendin van me in Maastricht en ging weleens wandelen te Vaals (3-landen punt). 

In mijn drukke bestaan van toen overviel me telkens de rust. 

 

Een neef van me woont te Garlin in zijn château (zuid Frankrijk). Ik bezocht hem ooit en als men het heeft over La Douce France en als god leven in Frankrijk dan gaan deze gezegden pas echt op ... Alles verloopt er merkbaar trager, mensen staan er in hun deurgat of men er nu in de ochtend, middag of avond passeert, steeds zijn ze er ... én vooral ze zijn vriendelijk ... "à ça vas monsieur ? mais évidemment, et toi ? bon journée ... salut" 

Gaat men op 200 km daarvandaan een koffie gaan drinken op een terras in the middle of nowhere en men vertelt dat men er een neef bezoekt die op de château woont te Garlin, dan lijkt men plotsklaps een stukje van hun familie te worden. 

 

Bij het terugkeren naar de stad en regio waar ik woon werd ik telkens getroffen door het kortzichtig gedoe, het Me - Myself & I en bemoei u met uw eigen zaken motief ... 

Ikzelf ben niet zo opgevoed, heb steeds op een andere wijze geleefd en opeens lijkt het allemaal zo anders te zijn. 

Ben ik dan de oorzaak ? Ja en neen ... 

 

De wereld om ons heen blijft doordraaien, dag op dag, en er blijkt daarin op het eerste zicht maar weinig verandering te komen. 

We staan allen voor een stukje van de ketting die "samenleving" noemt. 

 

Als we voor middellange termijn er voor even aan ontsnappen en dus de ketting verlaten dienen we op te passen dat we bij terugkomst niet opeens zelf "het zwakke stukje" in die ketting worden ... want wij die voor langere periodes in één of ander buitenland leefden zien "snelheid" anders, wat kan maken dat die stevige ketting opeens gaat breken in ons nadeel. 

Het kan een mens het gevoel geven er niet meer bij te horen, en dat is nu net niet de bedoeling. 

Ik noem het voor mezelf een stukje integratie in eigen land, al leerde mijn ervaring mij dat die integratie vaak vlotter verliep op andere plaatsen in de wereld dan in mijn eigen originele levensomgeving. 

 

Herinnert u zich de verhalen van grootouders ... Ze dienden te werken uren en uren lang elke dag opnieuw én de zondagsrust was heilig. Of het nu noeste arbeid was in een fabriek of op het land, werken was het doel van het bestaan. 

Rust ? Uitstapje ? Niets van dat moois ... Rust was een jenever voor het slapengaan, en een uitstapje was "de hoogdag" dat men voor "1" dag de zee kon gaan bekijken. Zij dienden rond te komen met een uiterst minimum loon. 

Nochtans heeft men het steeds over "vroeger was het beter". Is dat zo ? 

In deze tijd heeft men meer vakantie, verdient men gemiddeld meer, werken merkbaar minder uren per week en voor velen is nu het "weekend" heiligmakend tenzij men in weekend shiften werkt. 

... en nog zijn we niet tevreden ... want vroeger etc etc ... 

 

Men kan er ellenlang over filosoferen, theorieën over opmaken ... maar kan het zijn dat het oude gezegde "elk huisje heeft zijn kruisje" hierbij opgaat ? 

Op de keper beschouwd zien we elk het leven vanuit ons eigen gezichtspunt, en dat maakt het net boeiend. Zo zijn we niet allemaal gelijke wezens, maar elk met onze persoonlijkheid. 

Het leven leert ons vaak tegen onze zin, dat snel niet altijd goed betekend, dat gelijk willen niet gelijk is aan het gelijk hebben, dat elk van ons verschillend is in een steeds maar groter wordende maatschappij. 

Ons stukje van de ketting kunnen we niet inwisselen voor een "beter" stukje, we dienen te roeien met de riemen die we hebben bij tij en ontij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederland is niet overal druk, de drukte is gelukkig geconsenteerd in maar 2 provincies van het land.

Daar buiten is het leven nog gewoon, en kun je redelijk rustig leven.

Af en toe schud je wat en blijf je met je huis bezig om dicht te stoppen🙂

Zo nu en dan is de bevolking van je dorp verdrievoudigd met kleurige mensen en vreemde talen.

Goed voor je blik en beeld op de buiten wereld, praten met deze mensen geeft een onthutsend beeld van waarom ze gevlucht zijn.

 

Neemt niet weg dat wij met ons allen zeer hypocriet omgaan met welvaart en het delen hier van beperken tot het delen van wapens en veel lood.

Maar echt delen en zorgen dat mensen overal op de wereld  en fatsoenlijk leven kunnen maken en niet als een gek kinderen moeten maken om voor hun te zorgen als ze oud zijn.

Komt nog bij dat de oplossingen uit het verleden nu niet echt meer werken.

Even een oorlogje doen, en 1 a 2 generaties er tussen uit laten vallen, dat is niet meer te verkopen als oplossing.

Is dat wel zo? Als je sommige mag geloven in de politiek, dan hebben we zo weer allemaal grenzen en alles wat hier bij hoort.

Neemt niet weg dat het wel een probleem is, te veel mensen, op te kleine plekken.

 

En allemaal mee eten, en allemaal het westerse beeld hebben van zo moet het.

De vraag is ook maar net of dit wel zo is.

Ik weet het ook niet hoor, in al die jaren, van af de jaren 70 dat ik voor het eerst hoorde van de club van Rome en me een hoedje schrok, kom ik er niet uit wat een oplossing zou zijn.

Zelfs er over spreken was moeilijk, mensen willen er helemaal niet aan.

 

Theo

  • Vind ik leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier waar ik woon op de Veluwe is het alleen erg druk in de zomer. Allemaal mensen uit "het westen". Die natuurlijk ook hun mentaliteit meenemen........

Voor de rest lekker rustig.

Ook waar ik in Friesland woonde, Sint Annaparochie, was het lekker rustig. Maar.........toen ik mijn collega's op de radio hoorde zeggen tegen een luisteraar, "woon je HELEMAAL in Stiens, Sint Annaparochie, Groningen?"..........

 

Toen dacht ik, "gelukkig wonen we niet allemaal in de randstad".

 

IK zou niet meer in 'tGooi willen wonen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit momenteel in Geneve. Helaas ook in handen gevallen van de door "gutmenschen" geprezen multi-culturele samenleving.

 

Geneve.JPG

18 minuten geleden zei Juul:

Hier waar ik woon op de Veluwe is het alleen erg druk in de zomer. Allemaal mensen uit "het westen". Die natuurlijk ook hun mentaliteit meenemen........

Voor de rest lekker rustig.

Ook waar ik in Friesland woonde, Sint Annaparochie, was het lekker rustig. Maar.........toen ik mijn collega's op de radio hoorde zeggen tegen een luisteraar, "woon je HELEMAAL in Stiens, Sint Annaparochie, Groningen?"..........

 

Toen dacht ik, "gelukkig wonen we niet allemaal in de randstad".

 

IK zou niet meer in 'tGooi willen wonen.

 

Ik herken het geheel Juul. Woon al 62 jaar op de Veluwe en heb meer dan 40 jaar in de Randstad gewerkt. Algemene mening daar: "voorbij Hoevelaken, dus in de jungle aan de Duitse grens". Iedereen altijd in die waan gelaten. Ook nooit begrepen waarom je in een stad wilt of gaat wonen. Gelukkig is iedereen verschillend.

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel in Geneve geweest Douwe, mooie stad maar meestal op doorreis naar Montreux samen met collega Ralph Inbar †. Gingen we naar het Gouden Roos festival en tegelijk radio uitzendingen maakten.  Weg uit het hectische Hillywood.

 

Veel "plezier" daar.

 

 

 

Montreux - Ralph Juul radiouitz A.jpg

montreux.jpg

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Hier waar ik woon op de Veluwe is het alleen erg druk in de zomer. Allemaal mensen uit "het westen". Die natuurlijk ook hun mentaliteit meenemen........

 

Je mag raden welke mensen (die natuurlijk ook hun mentaliteit meenemen.......)  er vooral in het westen zijn neergestreken en ze zijn er alle 4 seizoenen en gaan nooit meer weg.

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei radio tpot:

Vermoeden is wat je in het detentie centrum ziet van Ter Apel?

 

Uiteindelijk moeten die mensen ergens naar toe en in Zuid Holland belanden er een groot aantal hier.

 

Please login or register to see this link.

 

In de wijk in Delft waar ik woon ( precies tussen de Marokkaanse moskee en de Turkse moskee) is het percentage allochtonen

nu bijna 50%, maar het verschilt in zo'n wijk ook weer ontzettend per buurt/straat, waar ik woon ( een kleine blanke enclave) een paar procent, maar ga je twee minuten lopen, dan kom je in een buurt met meer dan 75 % allochtonen, met tientallen verschillende nationaliteiten.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Robin Westhof:

In de wijk in Delft waar ik woon ( precies tussen de Marokkaanse moskee en de Turkse moskee) is het percentage allochtonen

nu bijna 50%, maar het verschilt in zo'n wijk ook weer ontzettend per buurt/straat, waar ik woon ( een kleine blanke enclave) een paar procent, maar ga je twee minuten lopen, dan kom je in een buurt met meer dan 75 % allochtonen, met tientallen verschillende nationaliteiten.

 

Interessante website overigens. Dank hiervoor.

 

Met feiten kun je een goede discussie voeren.  Sociologen berekenen dat als er meer dan 15% 'vreemde mensen' in een samenleving zijn, dit desintegratie in de hand werkt. 

 

In de getoonde wijken zie ik soms al helemaal geen autochtonen meer. We gaan dus op weg naar een land met paralelle samenlevingen. Segregatie dus. En dat is niet goed voor de samenhang.

 

De Fries heeft een andere perceptie dan de Zuid-Hollander of de 'grachtengordel' bewoner.  Het probleem dat ik constateer is dat de opiniemakers(de bekende koppen in de krant en tv die iedere week voorbij komen) niet in wijken met veel allochtonen wonen en het  probleem dus bagatelliseren.

 

Terug naar de bevolkingsgroei. Zonder geboortebeperking graaft de mensheid zijn/haar eigen graf. De klimaatschreeuwers hebben het wel over de toekomst van hun kinderen, maar leggen niet de link met de bevolkingsgroei. Als die afneemt en we gaan minderen, dan hoeven er  helemaal geen kostbare CO2 reducties plaats te vinden.

 

Over het klimaat praten we wel een andere keer. Uit onderzoek is gebleken dat  CO2 door de oceanen wordt gereguleerd. Is er teveel, dan absorbeert de  oceaan dit, is er te weinig CO2 dan produceert de oceaan dit.  CO2 is onmisbaar voor de voedselproductie.

 

Misschien dat de politiek onderstaand artikel  eens goed wil lezen. Het bespaart de burgers héél veel geld.

 

Please login or register to see this link.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we eens beginne met windmolens en zonnepaneel parken te plaatsen waar ze thuis horen: in de woestijn. Daar heeft niemand  er last van want er is niemand. In Marokko en Egypte doen ze het al. 

1% van de Sahara met zonnepanelen is energie voor MO, Noord Afrika en Europa. 

Iets meer en je kan H2 gas maken voor van alles en nog wat wat niet elektrisch kan.

 

25% vd Sahara is energie voor 4 x de hele wereld.

 

Zou ook nog bijdrage aan de economische ontwikkeling van Afrika, kortom win win, behalve voor de profiteurs van de klimaatmaffia hier.

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Het probleem dat ik constateer is dat de opiniemakers(de bekende koppen in de krant en tv die iedere week voorbij komen) niet in wijken met veel allochtonen wonen en het  probleem dus bagatelliseren.

 

Pamela Hemelrijk †  had er tien jaar geleden al een 'oplossing' voor.

 

Het stuk stond toen op verschillende weblogs en is nu (wat een ironie) alleen nog maar op het extreemlinkse Frontaal Naakt te lezen.

 

"Ik krijg uiteraard veel klachten van lezers, en verreweg de meeste van die klachten gaan over het feit dat ik alleen maar klaag’, en nooit met oplossingen’ kom. Nou zou ik mij natuurlijk op mijn beurt weer kunnen gaan beklagen over hun geklaag, maar dan blijf je aan de gang.

 

Daarom heb ik besloten aan die klachten gevolg te geven, en op veler verzoek mijn Plan van Aanpak voor de Redding van Het Vaderland te presenteren. Zet u schrap, hier komt Pam’s Patent Plan voor Het Behoud van Onze Westerse Vrijheden in een Islamiserende Samenleving."

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei ruudam:

Zou ook nog bijdrage aan de economische ontwikkeling van Afrika, kortom win win, behalve voor de profiteurs van de klimaatmaffia hier.

 

Inderdaad klimaatmaffia. Hoe lang mag Ed Nijpels op TV nog aan het woord komen?

 

CO2 reductie is onuitvoerbaar en onbetaalbaar. Dat weten de klimaat 'gekkies' ook, maar toegeven durven ze niet. Dus wordt Nederland volgeplempt met zonnepanelen, warmtepompen, windmolens en laadpalen voor auto's etc. 


Een geweldig verdienmodel voor de leveranciers, maar niet voor de burgers.  Kwekers in het Westland spuiten extra CO2 in de grond voor een betere groei van de planten en groente. Dus zo slecht is CO2 niet.

 

Bovendien is al bewezen dat de aarde niet meer opwarmt, de zonkracht al 60 jaar afneemt en we naar een nieuwe ijstijd toegaan. Doordat de atmosfeer is vervuild blijft de warmte hangen. Overdag minder warm, 's nachts minder afkoeling.

 

Eén 'simpele'  vulkaanuitbarsting in de tropen doet de temperatuur gedurende twee jaar zakken. Daar kan de CO2 reductie niet tegen op.

 

Ik ben dus tegen maatregelen, die de burgers onnodig geld kosten, maar  ben wel voor een verantwoorde manier van omgaan met de planeet.

 

Waarom is er geen enkel tegengeluid? 

 

Salut

Leendert

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Robin Westhof:

Pamela Hemelrijk †  had er tien jaar geleden al een 'oplossing' voor.

 

We zijn nu tien jaar verder en gelukkig zijn er nog meer verlichte geesten die de bevolkingsgroei door immigratie willen aanpakken.

Een helder artikel in de Telegraaf van  migratie onderzoeker Jan van  de Beek.

 

Een belangrijke reden om migratie te reguleren is de bevolkingskrimp en -groei. Nederland heeft nu 17 miljoen inwoners. Zonder immigratie kan de bevolking krimpen tot zo’n 12 miljoen in het jaar 2100.

 

Please login or register to see this link.

 

 

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling
  • Vind ik leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Inderdaad klimaatmaffia. Hoe lang mag Ed Nijpels op TV nog aan het woord komen?

 

CO2 reductie is onuitvoerbaar en onbetaalbaar. Dat weten de klimaat 'gekkies' ook, maar toegeven durven ze niet. Dus wordt Nederland volgeplempt met zonnepanelen, warmtepompen, windmolens en laadpalen voor auto's etc. 


Een geweldig verdienmodel voor de leveranciers, maar niet voor de burgers.  Kwekers in het Westland spuiten extra CO2 in de grond voor een betere groei van de planten en groente. Dus zo slecht is CO2 niet.

 

Bovendien is al bewezen dat de aarde niet meer opwarmt, de zonkracht al 60 jaar afneemt en we naar een nieuwe ijstijd toegaan. Doordat de atmosfeer is vervuild blijft de warmte hangen. Overdag minder warm, 's nachts minder afkoeling.

 

Eén 'simpele'  vulkaanuitbarsting in de tropen doet de temperatuur gedurende twee jaar zakken. Daar kan de CO2 reductie niet tegen op.

 

Ik ben dus tegen maatregelen, die de burgers onnodig geld kosten, maar  ben wel voor een verantwoorde manier van omgaan met de planeet.

 

Waarom is er geen enkel tegengeluid? 

 

Salut

Leendert

 

 

 

Geen tegengeluid?

Wat zou je zeggen van de huidige Amerikaanse regering ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Juul:

 

Geen tegengeluid?

Wat zou je zeggen van de huidige Amerikaanse regering ?

Klopt, maar ik bedoel in Nederland. Op TV zie ik alleen maar voorstanders van de klimaatmaatregelen 

 

Forum voor democratie, en de PVV zijn de enige politieke partijen die een ander geluid laten horen en journalist Syp Wynia schrijft zeer onderbouwde artikelen in Elsevier. 

Please login or register to see this link.

 

Salut

Leendert

  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

Op TV zie ik alleen maar voorstanders van de klimaatmaatregelen 

 

Hoe zou dat (nu) toch komen. ;-)

 

"Dat het juist de erbarmelijk slechte omroepjournalistiek is waardoor meer en meer luisteraars en kijkers de NPO de rug toe keren, is nog altijd niet doorgedrongen bij het NPO-bestuur en de vele nieuwsredacties. Van onafhankelijke omroepjournalistiek is in Hillywood al lang geen sprake meer. Het merendeel van de nieuwsredacties is gevuld met PvdA-, D66-, GroenLinks-, SP- en PvdD-sympathisanten. Met als gevolg dat Nederland van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat via radio en TV een in linkse dogma’s gemarineerd wereldbeeld krijgt voorgeschoteld. Links is goed en rechts is fout, luidt het mantra. De enige waarneembare verandering in tijden van afbrokkelend links gezag is dat nu ook CDA’ers of VVD’ers kunnen rekenen op lof en bijval, mits zij aan de deugtafels van Hillywood met een stem vol linkse emoties kunnen spreken."

 

Please login or register to see this link.

bewerkt door Robin Westhof
  • Vind ik leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Robin Westhof:

Van onafhankelijke omroepjournalistiek is in Hillywood al lang geen sprake meer. Het merendeel van de nieuwsredacties is gevuld met PvdA-, D66-, GroenLinks-, SP- en PvdD-sympathisanten.

 

Ik heb de deeltijdopleiding journalistiek  aan de School voor Journalistiek in Tilburg gevolgd(1991-1995 ). Ik heb toen geen politieke beïnvloeding door docenten ervaren. De studenten waarmee ik de opleiding volgde waren over het algemeen wat ouder(dertigers) en hadden niet allemaal uit de' linkse kruik' gedronken. Tijdens mijn examen radio kwam ik in de gang oud Radio Veronica nieuwslezer Leo de Later tegen.  Hij moest als examinator documentaires  beoordelen. Helaas niet die van mij.

 

Ik zat in een TV groepje met Step(hanie) Vaessen. We moesten TV interviews doen. Haar achtergrond was de kraakbeweging. Ze was anti-establishment.  Haar denkbeelden waren overtuigd extreem links. Nou dan weet je het wel.. Later is ze NOS correspondente in Azië geworden nu werkt ze bij Al Jazeera in Jakarta. Als persoon geen verkeerd woord over haar.  Kon het  persoonlijk goed met haar vinden.

 

Om toch een beetje bij het onderwerp te blijven: Jakarta  is de stad waar radio Monique deejay Maarten de Jong ook woont. Het ging over overbevolking. En Jakarta is een stad waar het helaas  krioelt van de mensen. 

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

 

 

CO2 reductie is onuitvoerbaar en onbetaalbaar. Dat weten de klimaat 'gekkies' ook, maar toegeven durven ze niet. Dus wordt Nederland volgeplempt met zonnepanelen, warmtepompen, windmolens en laadpalen voor auto's etc. 


Bovendien is al bewezen dat de aarde niet meer opwarmt, de zonkracht al 60 jaar afneemt en we naar een nieuwe ijstijd toegaan. Doordat de atmosfeer is vervuild blijft de warmte hangen. Overdag minder warm, 's nachts minder afkoeling.

 

Eén 'simpele'  vulkaanuitbarsting in de tropen doet de temperatuur gedurende twee jaar zakken. Daar kan de CO2 reductie niet tegen op.

 

 

Salut

Leendert

 

 

Volgens de Rekenkamer moet er nog steeds subsidie bij de windmolens op zee. Min EZ en K Wiebes zegt van niet, leugentje?

 

Gek genoeg koelt het s avonds nog steeds behoorlijk af, kijk maar de afgelopen dagen. Ik heb van een weerman gehoord dat de afkoeling minder is geworden en dat de nacht temperaturen dus hoger uitvallen dan vroeger. Wat is nu het broeikas effect?

 

Van 1 vulkaanuitbarsting, Nota Bene in toendertijd Nederlands gebied, Ned. Indie, is bekend dat deze de temperatuur 5 graden deed dalen. Dat leidde tot mislukte oogsten vanwege de kou en gebrek aan zon en andere rampen.

Maar vulkanen mogen natuurlijk meer dan mensen.....

 

Naiviteit is een groot probleem, ze geloven of doen ons geloven dat het buitenland ook fanatiek aan CO2 reductie werkt, echt niet. China en andere landen doen wel mee met het klimaataccoord maar voeren weinig tot niets uit. hele gebieden heben nooit van klimaat gehoord zoals Latijns Amerika en Afrika. Ook Rusland zie ik ook nog niet meewerken. De VS is bekend. Kortom, wij zijn nog steeds Gekke Henkie, of het nu gaat om ons overdreven goed gedrag bij radiofrequenties (dit is tenslottte een radioforum) of klimaat,  geen nieuws onder de zon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn oud AKTUA radio collega Marius van Deventer werkte ook in Tilburg  op de School. (Links?, in het geheel niet)

En ook de ontdekker van Guus Meeuwis, Jeroen Latijnhouwers  zat in Tilburg op school en werkte na afstuderen bij AKTUA Radio. (Links?, in het geheel niet).

 

Ik wordt een beetje moe van dat gezever over links van al die mensen die nooit in Hilversum gewerkt hebben op de werkvloer. En vanuit de leunstoel en op de Pad weer eens wat typen. Pffffffffffffffffffffffff

Al die programmamakers  zijn gewoon leuke,mooie programma's aan het maken en ik moet de eerste baas nog tegen komen die links wil  bevoordelen. En ik heb bijna 10 jaar de TROS radio aktualiteiten geregisseerd. Niks gemerkt en zo dom was ik nou ook weer niet.

"Hoe toch eens op!!!!!"

  • Vind ik leuk 2
  • Haha 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.