Jump to content

Veronica - 19690000 - Demo Tape Klaas Vaak

Recommended Posts

Het proef (???) programma dat Klaas maakte voor Veronica.  Wat merkwaardig dat hij daar de naam Klaas Vaak al gebruikt terwijl het verhaal gaat dat Henk van Dorp die verzon.  Er zitten commercials in en de opname komt van een cassette met matige kwaliteit uit het oorspronkelijke archief van Klaas zelf.

Het is volgens mij (Juul) gewoon een edit van een proef die hij maakte in de Veronica studio voordat z’n eerste prog. werd uitgezonden.
Want op 6’28 vraagt Klaas aan de techn. “hoe lang duurt ie?”  Op 9’58 zegt Klaas dat ie werd gedwongen om Erma Franklin te draaien. Hij zegt daarna;”laat je vinger eens los”.

• Like 1
27 minuten geleden zei Juul:

"Klaas" - Tom kwam op 16 mei 1969 bij ons werken.

Ik nam z'n eerste programma op.

En hoe ging het Juul? Had je je stropdas om? Waren jullie zenuwachtig? Ik kan me indenken dat een eerste keer aftasten is. Zoals de beestjes  een beetje aan elkaar snuffelen voor een beoordeling .

Salut

Leendert

• Like 1
8 uur geleden zei Juul:

Het is volgens mij (Juul) gewoon een edit van een proef die hij maakte in de Veronica studio voordat z’n eerste prog. werd uitgezonden.

Zo te horen is het inderdaad een proefprogramma opgenomen in de Veronica studio. Maar geen edit daarvan. De platen gaan gewoon door onder zijn afkondigingen. Bedoeld als demo? Is opgenomen in april 1969 (afkondiging Israelites). Misschien aan Tom vragen?  

4 uur geleden zei Leendert Vingerling:

En hoe ging het Juul? Had je je stropdas om? Waren jullie zenuwachtig? Ik kan me indenken dat een eerste keer aftasten is. Zoals de beestjes  een beetje aan elkaar snuffelen voor een beoordeling .

Salut

Leendert

Ik weet het nog goed.........Tom kwam binnen met een jingleband onder z'n armen en zei heel vriendelijk......."graag achter iedere plaat een jingle".........

Verder  was het heel leuk denk ik. Tom was natuurlijk best een prima dj. die heel erg Engels en Amerikaans georienteerd was.

Ik heb het altijd jammer gevonden dat ie bij ons "verdween". Ik heb het nooit begrepen, zelfs niet toen ik als collega bij de TROS werkte ben ik er niet echt achter gekomen.

Wel heb ik een theorie maar die kan ik niet stoelen op enige "juistheid". Dus dat doe ik ook maar  niet.

Vorige week sprak ik hem nog en toen zei hij ook dat ie z'n Veronica tijd fantastisch vond !

Van de week ga ik Tom weer effe bellen en zal het nog eens vragen.

• Like 2
55 minuten geleden zei Juul:

Ik heb het altijd jammer gevonden dat ie bij ons "verdween".

Ik heb het nooit begrepenVan de week ga ik Tom weer effe bellen en zal het nog eens vragen.

Op tijd vertrekken bij het 'zinkende'  schip Veronica, dan heb je de beste keus (bij H3) net zoals zijn voorbeeld Tony Blackburn  in Engeland had gedaan, op tijd weg gaan bij Radio London en daarna een mooie plek bij BBC Radio One.

• Like 1
9 uur geleden zei Juul:

Wel heb ik een theorie maar die kan ik niet stoelen op enige "juistheid". Dus dat doe ik ook maar  niet.

Vorige week sprak ik hem nog en toen zei hij ook dat ie z'n Veronica tijd fantastisch vond !

Er is over dit onderwerp bijna drie jaar geleden ook al eens gediscussieerd. 

Please login or register to see this link.

De schorsing door Rob Out over zijn negatieve houding over de ledenwerfactie en de nieuwe programmering op 538 werden aangegrepen om zijn ontslag in te dienen. Veronica moest weer een familiestation worden en er kwamen allemaal programma's van één uur. Tom zag dat niet zitten.

Verschil van inzicht over de programmering , een slechte relatie met Rob Out, en een onzekere toekomst hebben Tom er toe aangezet om bij de buurman te gaan solliciteren. Zo werkt het nu eenmaal. Als je het ergens niet naar je zin hebt, dan ga je weg.

Maar, vraag er nog maar eens specifiek naar Juul, als je Tom aan de lijn hebt.

Salut

Leendert

Edited by Leendert Vingerling
  • Like 1
12 uur geleden zei Robin Westhof:

Op tijd vertrekken bij het 'zinkende'  schip Veronica, dan heb je de beste keus (bij H3) net zoals zijn voorbeeld Tony Blackburn  in Engeland had gedaan, op tijd weg gaan bij Radio London en daarna een mooie plek bij BBC Radio One.

Dat heb ik hem inderdaad wel eens horen zeggen op een radiodag als reden.

• Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Doneer aan Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Similar Content

• By martinja
      TROS Hilversum 3 - 1982 05-20 1900-2000 Poster-Tom Mulder deel 6 - Radio London

TROS Hilversum 3 -  1982 05-27 1900-2000 Poster-Tom Mulder deel 7 Radio Engeland
    • By hans knot
      Hans Carste und sein Streichorchester – Melodie in F von Rubinstein. Afkomstig van de in 1963 op Polydor uitgebracht lp ‘Zwischen Tag und Traum. Zartliche Melodien zum Träumen und Erinnern. Het werd in de Veronica studio in Hilversum door Klaas Vaak gebruikt voor het inspreken van een jingle ten bate van ‘Nederland Herrijst’ in het programma ‘Ook Goeiemorgen’.

Hans Carste and his Streichorchester - Melody in F van Rubinstein. Originating from the album 'Zwischen Tag und Traum', published on Polydor in 1963. A rare melody for occasions and reminiscences. In the Veronica studio in Hilversum it was often used by Klaas to record a jingle for the benefit of 'Nederland Herrijst' in the programme 'Ook Goeiemorgen'.

• By hans knot
      Ted Heath and his Music – Saturday Jump. Dit nummer kan worden aangevuld: Saturday Jump werd trouwens ook door Cees van Zijtveld op Radio Veronica gebruikt voor het programma ‘Voetjes van de vloer’, waarbij de intro werd gesproken door Jan van Veen en daarmee de platendraaier Cees van Zijtveld introduceerde om ‘de voetjes van de vloer te krijgen’. Het nummer is afkomstig van de in januari 1964 op DECCA uitgekomen lp ‘Saturday Club’.

Ted Heath and his Music - Saturday Jump. The information of this song can be completed: By the way, Saturday Jump was also used by Cees van Zijtveld on Radio Veronica for the programme 'Voetjes van de vloer', in which the intro was spoken by Jan van Veen and with that introduced the deejay Cees van Zijtveld to 'get the feet off the floor'. The song originates from the album 'Saturday Club', which was released on DECCA in January 1964.

• By hans knot
      Amboina Serenaders – Goodbye to Nona Manis. Amboina Serenaders was een succesvolle en populaire groep met Krontjong getinte muziek, die het in de jaren vijftig van de vorige eeuw goed deed in Nederland. Onder de leden waren Ming Luhulima, Rudi Wairata en Joyce Aubrey, de ex-vrouw van George de Fretes. Zij hadden een top tien hit in Nederland met "Klappermelk Met Suiker". Van origine heette de groep ‘Mena Moeria Minstrels’, maar gebruikte de naam ‘Ambonia Serenaders’ voor het optreden met hun krontjong muziek. In zijn programma op Radio Veronica in de tweede helft van de jaren zestig eindigde Suhandi met een kort deel van ‘Goodbye to Nona Manis’.

Amboina Serenaders - Goodbye to Nona Manis. Amboina Serenaders was a successful and popular group with Krontjong tinted music, which did well in the Netherlands in the fifties of the last century. Among its members were Ming Luhulima, Rudi Wairata and Joyce Aubrey, the ex-wife of George de Fretes. They had a top ten hit in the Netherlands with "Klappermelk Met Suiker". Originally the group was called 'Mena Moeria Minstrels', but used the name 'Ambonia Serenaders' for the performance with their krontjong music. In his programme on Radio Veronica in the second half of the sixties Suhandi ended with a short part of 'Goodbye to Nona Manis'.

• By martinja
      1 Veronica's LP Top 100 Aller Tijden 1985 - 1e uur Nrs. 100-85

2 Veronica's LP Top 100 Aller Tijden 1985 - 2e uur Nrs. 84-71

3 Veronica's LP Top 100 Aller Tijden 1985 - 3e uur Nrs. 70-57

4 Veronica's LP Top 100 Aller Tijden 1985 - 4e uur Nrs. 56-42
  • Recently Browsing

No registered users viewing this page.

• Member Statistics

• Total Members
      4,811
    • Most Online
      2,923

Newest Member
    arjan64
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.