Spring naar bijdragen

Veronica - 19631226 - 1228-1347 - Anouschka & Tony Vos & Linda Goedhart


martinja

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei Juul:

Het is niet Gerard maar Tony Vos.  Tony kondigde altijd effe de gevarieerde aan en af.

 

 

Ik wist niet dat het Tony Vos was. Had terecht mijn twijfels of het Gerard de Vries was , die ooit zei dat hij al zeeziek werd op de rotonde bij Hoevelaken. Gerard verliet al in 1971 Veronica.  

 

Het predikaat' Cowboy Gerard 'dat Willem van Kooten hem opspelde, heeft hij nooit leuk gevonden. Hij is er nooit meer van af gekomen. Een gevalletje Swiebertje(Joop Doderer).

 

Ben je hem bij Tros nog wel eens tegen het lijf gelopen?

 

Salut

Leendert

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, natuurlijk. Ik heb zelfs met hem C&W programma's gemaakt. Met veel plezier overigens.

Hele grote C&W shows gedaan door het hele land en ook in de Jaarbeurs in Utrecht.

Ik weet niet of Gerard het predikaat niet leuk vond. Het was tenslotte wel z'n "bestaansrecht" later.

 

Gerard is bij de TROS vervroegd uitgetreden met een hele mooie regeling (CAO) maar eigenlijk vond ie het niks.(later)

Erg jammer.

Ik kreeg later met hem een verschil van inzicht, hij verweet mij en een paar andere TROS collega's dat wij tegen "homo's" waren. Het werd een soort mantra van hem.Juist bij de Omroep was dat geen issue !. En het was ook nog eens niet waar.

De laatste keer dat ik hem sprak was op onze laatste echt grote reunie en we hebben gezellig staan kletsen. Het ging toen al niet goed met "Gijs" zo als wij hem bij Veronica noemden.

 

Hoe dan ook "Gijs" had z'n zaakjes op programmatisch gebied altijd prima voor elkaar.

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Juul:

Ik weet niet of Gerard het predikaat niet leuk vond. Het was tenslotte wel z'n "bestaansrecht" later.

 

Harry Knipschild heeft in juli 2013 een mooi verhaal over het leven van Gerard geschreven. Twee jaar later was Gerard overleden. Zijn tijd bij Veronica komt natuurlijk ook aan bod . Een passage:

 

..Radio Veronica was een muziekstation voor het hele gezin, van jong tot oud. Het was een gouden formule. Gek dat dat soort zenders niet meer bestaan.

 

Zo was er ook een programma met country & western-muziek.“Een half uur in de week. Twee studenten kwamen af en toe uit Amsterdam en zetten het dan op de band.

 

Maar op een keer kwamen ze niet opdagen. Willem van Kooten, de nieuwe programmaleider in 1964, had een eenvoudige oplossing: ‘Dan maak jij het programma voortaan maar!’ Ik sputterde nog tegen met woorden als ‘Ik ken alleen maar Buck Owens en Johnny Cash’, maar dat hielp niet. Tegen wil en dank kreeg ik van Willem ook nog eens de titel ‘Cowboy Gerard’. Met die bijnaam heb ik me nooit lekker gevoeld”.
 

Please login or register to see this link.

 

Salut

Leendert

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja de bijnaam. dat vond ie niet leuk, dat klopt.

 

Dit is wat ik in ons archief heb geschreven en dat klopt want een paar jaar terug is Bob Gardenier ( geen fam. van techn Sytze) op een reunie geweest.

 

========

Bob Gardenier  presenteerde met een Amerikaanse student; Don Latshaw,.

Gerard de Vries: (dd 19-03-2001) : de achternaam is mij onbekend. (Juul kwam de naam later in oude zendschema's tegen in november 1962 was het programma er al). Bob presenteerde de voorloper van wat later het country programma van Gerard "Nashville" zou gaan heten. op een middag kwamen Bob niet opdagen en Willem van Kooten scharrelde wat countryplaten op in de discotheek en zei tegen Gerard;"hier kun je niet even een programma maken?!" En zo was Nashville geboren!

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Harmen changed the title to Veronica - 19631226 - 1228-1347 - Anouschka & Tony Vos & Linda Goedhart
54 minuten geleden zei martinja:

Op dit moment lukt dat technisch gezien niet - er is een mailtje gestuurd naar de beheerder.

 

Groetje,

Martin

 

Weet niet of gebruikers het onderwerp kunnen aanpassen. Berichten meen ik wel (maar misschien ook maar voor een beperkte periode). Hoe dan ook, ik heb het opgelost.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...
2 uur geleden zei cdb:

De opname van het programma Muziek bij de lunch van 26 December 1963 heb ik geheel bewerkt waarbij zoveel mogelijk storing en ruis is verwijderd. De muziek is hier en daar ook verbeterd.   Veronica - 1963-12-26 December 1230 -1330 Muziek bij de lunch (01 u 1 min 58 sec) Anouschka en Tony Vos - 1345-1400 Spar Fiësta (8 min 26 sec) door Linda Goedhart (Cdb bewerkt 2022 compleet)

Please login or register to see this link.

 

Om nog even de discussie uit 2018 over van wie de stem is aan te vullen, het is ook niet Tony Vos maar Hans Oosterhof (Suhandi) die een aankondiging maakt vanaf 52:38 en drie platen aan kondigt van Henry Manchini een vul kwartiertje dus.

 

Nico.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei nchuijg:

Om nog even de discussie uit 2018 over van wie de stem is aan te vullen, het is ook niet Tony Vos maar Hans Oosterhof (Suhandi) die een aankondiging maakt vanaf 52:38 en drie platen aan kondigt van Henry Manchini een vul kwartiertje dus.

 

Nico.

Nu hoor ik het ook. Bedankt. Inmiddels verbeterd. Groet Cor.

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.