Jump to content

Radio Mi Amigo - Instrumentals 1974 1979

Recommended Posts

Hoi, 

Voor de "Radio Addicts" een bijdrage komende uit mijn archief.
Evident kan het gebeuren dat er tussenin een file staat van mindere kwaliteit, dus don't shoot the messenger. 
Doch de audiokwaliteit van decennia geleden kan je nu beluisteren in een digitale kwaliteit. 
Alle files zijn 320 kbps stereo. 

Deze bijdrage omvat : 

Radio Mi Amigo - Instrumentals 1974 1979 

Please login or register to see this link.

Uw reactie in woord en beeld zijn steeds welkom. 
Heeft u aanvullingen, feel free om deze te posten. 

Edited by Guest
Typo
1 uur geleden zei radiovriend:

Misschien handiger om de titels te vermelden. Omdat veel tunes al bij diverse mensen al jaren in bezit is.

Laatst had je ook volgens jou bijzondere tunes, wat bleek, het waren tunes van lp's die bijna iedereen al in bezit heeft.

Hoi, 

Als ik het forum in zijn geheel bekijk lijkt het me dat elk naar best vermogen een bijdrage maakt. 

Op de onderwerpen die mij interesseren (radiovormgeving & zeezenders) zie ik onnoemelijk veel zaken passeren die ik reeds decennia in mijn collecties heb. 

Ik ben dankbaar dat deze zaken gedeeld worden (daar leden deze digitaliseren). 

Evenzo worden frequent tunes voorgesteld die ooit door zeezenders gebruikt werden. Van dat aanbod heb ik er héél wat in mijn collectie. 

Ik zou van elke tune die gepresenteerd word met een link naar het YouTube profiel eenzelfde opmerking zoals u kunnen maken. 

Wetende dat ik die of een andere tune in mijn collectie heb in een puntgave versie. 

Bij mijn weten heb ik op vlak van instrumentale tracks tot nu "Offshore Radio Themes" gedeeld + een link naar een YouTube video op mijn YT profiel die een "compilatie" bevat van bekende tunes die ikzelf tot klankspoor bewerkte ... 

Komen sommige van deze theme fragementen van een LP ? Dat kan ... doch wat ik deel zijn compilaties die ikzelf monteer met zaken die in mijn archief staan. 

Wat voor de één "gewoon" is kan voor een ander bijzonder zijn. Dat is het doel van een forum, en vergeef me dat ik niet het ganse forum elke oude topic lees om te weten of iets reeds jaren terug werd upgeload. 

Files upgeload naar pixeldra blijven slechts 60 dagen online, dus opnieuw uploaden lijkt vaak interessant. 

Wat ik "niet deel" zijn digitale kopies van masters (originele spoelen) die ik ook in mijn collectie heb. 

Dat zou pas uniek zijn ... alhoewel iedereen deze ook al heeft als kopie van kopie van kopie afkomstig van cassette bandjes. 

Jammer dat mijn bijdragen een ontgoocheling bij u teweeg brengt. 

Ja, je hebt natuurlijk wel een punt, maar...

Er zijn mensen die verzamelen om het verzamelen waarbij de kwaliteit niet ter zake doet,

en je hebt verzamelaars zoals ik, die alleen geïnteresseerd zijn in origineel onbewerkt materiaal in WAV of FLAC.

Deze discussie hebben we jaren geleden ook al gevoerd over de zin en onzin van het bewerken van MP3 materiaal.

Bottomline hebben we hier nu eenmaal oude en nieuwe verzamelaars.

Een kwestie van iedereen in zijn eigen waarde laten denk ik dan.

• Like 4
6 uur geleden zei radiovriend:

Duidelijk je wilt geen titels neerzetten.

Ik vraag me af wat ik nog meer kan doen ? 

Ik verschafte u uitleg over mijn visie, u hoeft het niet eens te zijn, doch "enig respect zou welkom zijn". 

Als ik uw reacties bekijk in andere topics vermelden deze ondermeer "Tenenkrommend" en meer fraais. 

U bent lid sinds 2014, maakte 13 posts, waaronder heden 2 in een topic van mij. 

Kritiek spuien is gemakkelijk op een forum, u zit voor een pc scherm en hebt geen nood aan enige bijdragen. 

Ik vraag mij af wie überhaupt titels weet van ooit gemaakte instrumentale tracks, tenzij de makers ervan, tracks die ooit 40+ jaar geleden geproduceerd werden. Dat is meer dan 4 decennia geleden. 

Als u een baaldag heeft, so be it ... maar val dan geen mensen met goede bedoelingen lastig ! 

Of lees mijn profiel even, dan weet u wie ik ben ... dat brengt u wellicht enige duidelijkheid 

36 minuten geleden zei Martin1968:

Tja, je kunt natuurlijk op al dat 'unieke' veertig jaar oude materiaal blijven zitten.

Kwestie van blijven ademen.

Alleen komt er een moment dat er niemand meer over is die het ook maar iets interesseert...

En dat moment komt sneller dan je denkt!

Klopt Martin ... voor sommigen zijn bijdragen minder nuttig dan ze zijn voor anderen. 

Maar goed ... de volgende keer zal ik er een liedje bij verzinnen en zingen en die uploaden 😊 ... Dat kan dan meer succes hebben ... hoop ik 😎

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Similar Content

• By hans knot
      Van McCoy and the Soul City Symphony – Love is the answer. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld: Het was Johan Visser op Radio Mi Amigo die deze uitvoering van ‘Love is the answer’ gebruikte als eindtune van een aflevering van de Discoshow in maart 1978 en dat op weg naar het zondagmiddagprogramma van Dominee Toornvliet. Alleen struikelde hij over de uitvoerenden want hij noemde in plaats van Van McCoy de naam van Love Unlimited Orchestra.

Van McCoy and the Soul City Symphony - Love is the answer. This song is already in the list and can be added: It was Johan Visser on Radio Mi Amigo who used this rendition of 'Love is the answer' as the end tune of an episode of the Discoshow in March 1978, on his way to the Sunday afternoon programme of Reverend Toornvliet. Only he stumbled over the performers because instead of Van McCoy he mentioned the name of Love Unlimited Orchestra.

• By hans knot
      Gezocht het nummer How High the moon in de uitvoering van the New Orleans Syncopators van een lp uit 1976. Is gebruikt door Michelle. Zo maar een keer anders om dus niet door mij maar door een van jullie geleverd. Ik hoor graag meer
      HKnot@home.nl
      groetjes Hans
    • By hans knot
      André Gagnon – Wow. Van veel instrumentaaltjes, gebruikt als filler, is het vaak een kwestie van directe herkenning en af en toe sluipt er een tussendoor van ‘nooit van gehoord’. Dat is het geval bij het nummer ‘Wow’ afkomstig van de lp Neiges. André Gagnon was een Canadese componist, dirigent, arrangeur en acteur. In 1936 werd hij geboren als 19de kind in het gezin en in 2000 kwam hij te overlijden. Vermeldenswaard is ook dat hij op zijn zesde al begon te componeren. Het was Michelle die het nummer ‘Wow’ gebruikte als filler in het programma ‘Ook Goeiemorgen’ op Radio Mi Amigo.

André Gagnon - Wow. Many instrumentals, used as filler, are often a matter of instant recognition and occasionally a 'never heard of' sneaks in. Such is the case with the song 'Wow', from the 1975 album Neiges. André Gagnon was a Canadian composer, conductor, arranger and actor. He was born in 1936 as the 19th child in his family and died in 2000. It is worth mentioning that he started composing at the age of six. It was Michelle who used the song 'Wow' as a filler in the programme 'Ook Goeiemorgen' on Radio Mi Amigo.

• By hans knot
      Spotnicks – Amapola. Een van de eerste successen van de gitaargroep de Spotnicks, afkomstig uit het Zweedse Gothenburg. Vaak traden ze verkleed op als waren ze astronauten. Het nummer kwam voor op de lp Out-a-space, die in 1963 op het Karusell label uitkwam. Twee maal is het nummer gebruikt als eindtune en wel eerst in 1966 door Rob Out op Radio Veronica en het programma ‘Dinsdagmiddag speciaal’ en in 1979 op Radio Mi Amigo 272 door Ben van Praag in zijn vroege avond programma.

Spotnicks - Amapola. One of the first successes of the guitar group the Spotnicks, from Gothenburg, Sweden. They often performed dressed up as astronauts. The song appeared on the album Out-a-space, released in 1963 on the Karusell label. The song has been used twice as an end tune, first in 1966 by Rob Out on Radio Veronica in his programme 'Dinsdagmiddag speciaal' and in 1979 on Radio Mi Amigo 272 by Ben van Praag in his early evening programme.

• By hans knot
      Focus – Sylvia. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld: Het nummer kwam uit in 1972 en was voor de Nederlandse formatie, met onder meer Thijs van Leer en Jan Akkerman, een internationaal succes. Michelle gebruikt ‘Sylvia’ als eindtune voor haar programma ‘Mosterd na de maaltijd’ op Radio Mi Amigo in december 1975.  

Focus - Sylvia. This song is already in the list and can be added: The song was released in 1972 and was an international success for the Dutch formation, which included Thijs van Leer and Jan Akkerman. Michelle used 'Sylvia' as the end tune for her show 'Mosterd na de maaltijd' on Radio Mi Amigo in December 1975. 

• Recently Browsing

No registered users viewing this page.

• Member Statistics

• Total Members
      5,087
    • Most Online
      2,923

Newest Member
    Andri
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.