Spring naar bijdragen

zeezender T-shirts


Leendert Vingerling

Aanbevolen berichten

Het komt wel eens voor, dat je even een vrij moment hebt en besluit om iets te gaan 'doen'. Dat  'doen' kan van alles betekenen, maar ik koos er voor  om de Offshore Radio Guide van Martin van der Ven weer eens te bezoeken. Mijn oog viel op een foto overzicht van zeezender T-shirts samengesteld door onze  zeer gewaardeerde zeezender goeroe uit het Hooghe Noorden, Hans Knot.

Please login or register to see this link.

 

Een heel scala aan shirts van onder andere Veronica, Caroline, RNI komt voorbij.

 

Na een grondige bestudering viel het me op dat het Delmare T-shirt dat Gerard van Dam heeft laten maken, een exacte copie is van het Caroline 259 T-shirt. Ik vond het Delmare logo destijds een leuk fris ontwerp. Gerard vertelde toen, dat hij het zelf heeft gemaakt, want hij was ook reclame tekenaar. 

 

Nu ik het zelfde logo, maar dan van Caroline 259 zie, vraag ik me af :

 

1)of Gerard dat T-shirt ook heeft ontworpen

2)of dat hij met het Delmare T-shirt plagiaat heeft gepleegd.

 

Gerard was in1972/1973  bij Caroline betrokken. In die periode werd de golflengte 259 gebruikt.

Bijgaand de voorbeelden.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

15285322727_870a98fb47_o.jpg

14953241597_9b20bbb4ef_k.jpg

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ai, ai.........

Ik begrijp dat het zeezender shirts zijn-waren......

Maar er zijn dus als dat zo is een paar "foute" niet zeezender shirts bij.Als het over Veronica (zeezender gaat ).  Ze hebben het lettertype dat door de VOO werd gebruikt en niet door de zeezender. Ik bedoel deze.

 

 

 

 

fout.jpg

 

 

 

 

 

Ik heb destijds een hele hoop t-shits mee naar huis genomen en voor dat ze bij Ad in onze opslag gingen heb ik er een stukje over geschreven en ook foto's gemaakt. Het zijn ze dus niet allemaal...............

 

©Stichting Nordery.

 

Please login or register to see this link.

 

 

En ten behoeve van onze rechtzaak een paar jaar terug heb ik voor onze advocaat en de rechter een stuk geschreven over onze diverse logo's.

 

Please login or register to see this link.

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Juul:

En ten behoeve van onze rechtzaak een paar jaar terug heb ik voor onze advocaat en de rechter een stuk geschreven over onze diverse logo's.

 

Waar ging de rechtszaak dan over? Onrechtmatig gebruik van een logo door derden ?

 

Hoe voorkom je dat anderen' een slaatje slaan' uit de naam van een station?  Rob Olthof van SMC liet T-shirts ontwerpen en maken van diverse radio stations. Die werden verkocht en de opbrengst ging dan  in de 'melktas' van Ollie. Geen rechtszaken gehad.

 

Daarnaast werd SMC  ook wel eens benaderd door de organisatie van een radiostation voor de verkoop van bijvoorbeeld T-shirts. Rob kreeg dan commissie. Dit was het geval bij de shirts van radio Monique.

 

In de hoogtijdagen van Caroline, Veronica en Noordzee zullen er best veel T-shirts zijn verkocht. Of dat allemaal rechtmatig is gegaan kan ik niet beoordelen.

 

Ik kom op de site een advertentie tegen van Wavery Productions, een bedrijf waar je het enige echte T-shirt van' Veronica blijft omdat ik het wil' kon bestellen. 

Was dit bedrijf een werkmaatschappij van de textielboeren Verweij of een 'graantjes meepikker' ?

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

15651023327_c47c0ef6be_o.jpg

16540892209_1dcd1f6050_o.jpg

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij op het eerste gezicht een 'graantjes meepikker'. Google streetview laat op dat adres een flatgebouw zien met flats die in de jaren 60 al zijn neergezet. Ik denk dus een particulier initiatief. Wellicht dat Juul meer weet.

Het Delmare t-shirt heb ik ook gehad. Vond ik niet zo heel mooi eerlijk gezegd omdat er een 'neutraal' schip op stond en niet de Aegir of de Martina. Het Radio Caroline t-shirt uit 1980 was schitterend. Met de mv Mi Amigo erop. Kan me herinneren dat ik er echter wel heeeel lang op heb moeten wachten. Toen het schip gezonken was in 1980 ontving ik maanden later ineens het t-shirt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Waar ging de rechtszaak dan over? Onrechtmatig gebruik van een logo door derden ?

 

Hoe voorkom je dat anderen' een slaatje slaan' uit de naam van een station?  Rob Olthof van SMC liet T-shirts ontwerpen en maken van diverse radio stations. Die werden verkocht en de opbrengst ging dan  in de 'melktas' van Ollie. Geen rechtszaken gehad.

 

Daarnaast werd SMC  ook wel eens benaderd door de organisatie van een radiostation voor de verkoop van bijvoorbeeld T-shirts. Rob kreeg dan commissie. Dit was het geval bij de shirts van radio Monique.

 

In de hoogtijdagen van Caroline, Veronica en Noordzee zullen er best veel T-shirts zijn verkocht. Of dat allemaal rechtmatig is gegaan kan ik niet beoordelen.

 

Ik kom op de site een advertentie tegen van Wavery Productions, een bedrijf waar je het enige echte T-shirt van' Veronica blijft omdat ik het wil' kon bestellen. 

Was dit bedrijf een werkmaatschappij van de textielboeren Verweij of een 'graantjes meepikker' ?

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

15651023327_c47c0ef6be_o.jpg

16540892209_1dcd1f6050_o.jpg

 

 

Heb je gemist dus. Ja, frankrijk........toch een eind weg.

We werden gedagvaard door de Sky radio groep en TMG. zoek hier maar op het forum (2012)  er is genoeg om over te lezen.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei jan:

Lijkt mij op het eerste gezicht een 'graantjes meepikker'. Google streetview laat op dat adres een flatgebouw zien met flats die in de jaren 60 al zijn neergezet. Ik denk dus een particulier initiatief. Wellicht dat Juul meer weet.

Het Delmare t-shirt heb ik ook gehad. Vond ik niet zo heel mooi eerlijk gezegd omdat er een 'neutraal' schip op stond en niet de Aegir of de Martina. Het Radio Caroline t-shirt uit 1980 was schitterend. Met de mv Mi Amigo erop. Kan me herinneren dat ik er echter wel heeeel lang op heb moeten wachten. Toen het schip gezonken was in 1980 ontving ik maanden later ineens het t-shirt....

 

Dat bedrijf was van de zoon van Pier uitbater Speyer. Hij hielp ook met de demonstratie op 18 april.

Wij hadden daar een vriendschappelijke relatie mee.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Wij hadden daar een vriendschappelijke relatie mee.

Dat verklaart alles . 'Geven en nemen' dus. Meneer Speyer junior  zal er best veel verkocht hebben.

 

Eigenlijk hebben bijna alle t-shirts iets 'simpels'.  Een bootje met antenne en de naam. En dan vaak alleen verkrijgbaar in de meest besmettelijke kleur die er is: wit.

 

In dat opzicht is het T-shirt van de Lex Harding Roadshow  zeer afwijkend . Was natuurlijk geen bootje , maar een erg prettige uitstraling vond ik het ook niet hebben. Alsof je lid bent van een criminele organisatie...

 

 

Salut

Leendert

 

32903108015_bd079a3477_o.thumb.jpg.fe8b8ac950018836d0c1be5509a95b73.jpg

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
10 minuten geleden zei Juul:

Je rijdt, voor ons hier, aan de verkeerde kant van de weg........................nou ja weg........jonge jonge.

We wonen in een armoede regio, geen geld voor reparaties van wegen en vorig jaar besloten ze dat de straat verlichting in het dorp te duur was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.