Spring naar bijdragen

opname c-quam


radio tpot

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei radio tpot:

Ja dit is het ether signaal 🙂

Als processor wordt er een software oplossing gebruikt in de vorm van BreakAway.

 

Theo

 

Ik heb de audio geladen in audition en zie dat het breder is dan 4,5 Khz, dat is toch niet toegestaan?

In America is dat 10 Khz en dat klinkt bijna als FM, volgens mij gaat dit hier ook deze richting op?

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zo'n 20 jaar te breed uitgezonden, en kreeg wel eens een telefoontje van AT.

Het was volgens hun 6,3 kHz audio. 

Op mijn vraag wie daar nu last van had kwam geen antwoord.

 

Die frequentie beperking is 1 van de meest domme regels geweest, en nog steeds, want overdag maakt geen ene moer uit, er worden nooit 2 kanalen naast elkaar gebruikt.

In de USA doen ze dat dat intelligenter, met beperking slechts in de donkere uren. 

 

Voor LPAM zendertjes gaat het natuurlijk al helemaal nergens over, dei extra zijbanden komen bij wijze van spreken nog niet om de hoek vd straat kwa vermogen. (Zet het maar eens op een spectrometer, hoe verder vd draaggolf hoe lager het uitgestraalde vermogen. )

 

Je kan dus op AM in FM kwaliteit zenden, en met C-Quam in stereo. 

Alleen, waar zijn die ontvangers.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei nchuijg:

De vraag stellen is hem beantwoorden, ach, ik heb er geen belang bij, maar er word wel eens geklaagd hier, dat ze last hebben van zijband gespetter van andere zenders, en dat komt dus o.a. hierdoor, toch een beetje een piraat lijkt me dan toch.

 

Nico.

Onzin!

Wie op 1224 kHz zit heeft last van 1215 kHz uit Engeland.

De uitgifte van 1224 door AT voor LPAM is dus op zijn zachtst gezegd niet de meest slimme zet geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei nchuijg:

De vraag stellen is hem beantwoorden, ach, ik heb er geen belang bij, maar er word wel eens geklaagd hier, dat ze last hebben van zijband gespetter van andere zenders, en dat komt dus o.a. hierdoor, toch een beetje een piraat lijkt me dan toch.

 

Nico.

Ik noem het spijkers op laag water zoeken.

Je weet helemaal niet wat er in mijn vergunning staat.

En wat er staat, gaat je niet eens wat aan.

Vandaar ook, politie agent geworden?

Ipv te praten over dat gene wat je hoort, je hebt ws nog nooit een stereo signaal gehoord in AM.

En wat Ruud ook al zegt denk je nu echt dat er iemand hier over gaat klagen?

😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei radio tpot:

Ik noem het spijkers op laag water zoeken.

Je weet helemaal niet wat er in mijn vergunning staat.

En wat er staat, gaat je niet eens wat aan.

Vandaar ook, politie agent geworden?

Ipv te praten over dat gene wat je hoort, je hebt ws nog nooit een stereo signaal gehoord in AM.

En wat Ruud ook al zegt denk je nu echt dat er iemand hier over gaat klagen?

😁

De tenen zijn lang merk ik, ik stel een paar vragen ik heb geen oordeel gegeven, en ik zij al, ik heb geen belang.

En je vooronderstelling dat ik nog nooit C-Quam stereo heb gehoord in AM, heb je mis, maar hoe klinkt het met 4,5 Khz?

En als ik dan nog mijn mening mag geven over die audio processor instelling, met gevaar op de brandstapel te belanden, wel erg over de top en vermoeiend om er lang naar te luisteren.

En die spijkers liggen in verband met de droogte boven water.🙂

 

Nico.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei nchuijg:

De vraag stellen is hem beantwoorden, ach, ik heb er geen belang bij, maar er word wel eens geklaagd hier, dat ze last hebben van zijband gespetter van andere zenders, en dat komt dus o.a. hierdoor, toch een beetje een piraat lijkt me dan toch.

 

Nico.

Nee, want je mag onder voorwaarden, die 4,5 kHz te boven gaan. Elders heeft Harm het over de 1215 kHz en de band breedte. Ook dat is legaal geregeld bij Ofcom. 

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Rob Veld:

Nee, want je mag onder voorwaarden, die 4,5 kHz te boven gaan. Elders heeft Harm het over de 1215 kHz en de band breedte. Ook dat is legaal geregeld bij Ofcom. 

 

Rob V.

En dit is nu een voorbeeld van fout gebruik van grotere bandbreedte.

Het gaat hier om een zeer sterke zender, dus dan wordt het verhaal anders.

Ik zei al dat het alleen overdag geen probleem was, 1215 is dag en nacht te breed.

En Harm, breek me de bek niet open, ik had 1224, en al had ik m met hoger vermogen in de lucht gebracht dan was de overlast van 1215 er ook geweest.

Hier is sprake van een slechte planning, en het feit dat er al 100 jaar geen internationale indeling van de M en L band is geweest. De oplossing is op korte tremijn frequenties voor LPAM buiten de aan Ned toegewezen.

 

Het brede spectrum van 1215, schijnt iets van de koude oorlog te zijn geweest om te laten horen dat onze zenders beter waren dan de Russische. Marar het zou niet meer moeten mogen. Je weet dat Ned het braafste jongetje is , dus klagen durven ze niet, het is gewoon jouw probleem. Wil je wel op tijd de Toezichtkosten betalen, dank U.

 

(Ik lees net dat de radiosector in gesprek gaat met de Staats secr, dus grijp je kans)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Globaal (overdag) is het 30 km rond Gasselternijveen.

S'avonds is het maar 15 kilometer. Tot mijn eigen verbazing is het redelijk rondstralend.

Maar zuid en zuid west is duidelijk minder aan signaal sterkte.

 

Tussen de 30 en 60 km zakt het erg snel weg, en ben dan bij 60 km niet echt meer te horen.

Op een draagbare radio dan.

 

Veel QSL gekregen uit Zuid Zweden en Zuid Noorwegen.

Uit de UK niets en een paar uit Duitsland.

Alle dx zat tussen de 500 en 800 kilometer in.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.