Spring naar bijdragen

Radio Mi Amigo Tribute 20.10


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi, 

 

Via mijn domein Please login or register to see this link. gaat een “Radio Mi Amigo Tribute” door op zaterdag 20 Oktober 2018. 

 

Deze datum was de laatste dag – 40 jaar geleden – dat Mi Amigo uitzond vanaf de MV Mi Amigo.
Er worden een aantal speciale programma’s uitgezonden, met ondermeer aandacht aan het prille begin en einde van de uitzendingen via de MV Mi Amigo.

 

Deze Tribute is niet gelijk aan het jaarlijkse RMA Revival Event (weekend dichtst bij 1 April), het programma aanbod word op 20.10.2018 anders ingevuld. 

De stream is enkel 1 dag online van vrijdag 19.10 omstreeks 21u tot zondag 21.10. 

Informatie mbt het schema, gebruik van apps etc vindt u op de website. 

 

i.s.m. Radiovisie en Mi Amigo 40 

 

2018 10 20 Mi Amigo Tribute banner.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei PowerMusic:

Het heeft even geduurd maar hier zijn de opnames van de Radio Mi Amigo Tribute van 20 oktober j.l.

Please login or register to see this link.

Aha ... Dat was jij die in de stats nonstop was ingelogd ☺️ 👍 

Ik wist niet dat mijn initiatief zo'n impact had. 

Maar fijn dat men het leuk vind wat er gebeurd. 

Doet men hetzelfde met het jaarlijkse RMA Revival Weekend ? Daar valt meer op te horen, zoals een volledige programmering van 06u tot 19u. 

In 2019 (30 & 31 Maart) staan ook een paar avond bijdragen gepland. 

Dank in elk geval ! 

Lets Keep The Spirit Alive 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-10-2018 om 23:53 zei PowerMusic:

Het heeft even geduurd maar hier zijn de opnames van de Radio Mi Amigo Tribute van 20 oktober j.l.

 

Please login or register to see this link.

 

Bedankt voor de bestanden. Wel jammer dat er zeer hevige compressie op is toegepast. Dat vind ik zelf niet prettig luisteren, maar ja da's een kwestie van smaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei victorR:

Bedankt voor de bestanden. Wel jammer dat er zeer hevige compressie op is toegepast. Dat vind ik zelf niet prettig luisteren, maar ja da's een kwestie van smaak.

Hoi Victor, 

Ik dien u hierin enigszins tegen te spreken, alhoewel men inderdaad eigen smaak niet kan betwisten. 

De stream heeft een compressor limiter die alles op één niveau houd + stereoverbreding die de helderheid opkrikt + een plugin die de klankkleur bepaald. 

De output van de stream heeft een neutrale EQ setting, doch indien de luisteraar eigen EQ settings heeft op hun default mediaspeler dan kan dat leiden tot misvorming van het geluid. 

Iedereen is vrij om te doen wat men wenst, doch een neutrale (flat) EQ instelling kan bij uw ervaring veel goed maken (bv WinAmp & iTunes). 

Indien beluistert via een WIFI radio die verbonden is met een set luidsprekers met subwoofer is het aangewezen de subwoofer niet "hard" in te stellen (dit gaat ook op voor het beluisteren van andere bronnen, hetzij streams en audio in het algemeen). 

Alle Mi Amigo bijdragen zijn gerestoreerd, doch ik dien te bekennen dat in het RMA Tribute 20.10 in een paar programma's oude AM fragmenten voorkwamen die als niet OK werden ervaren, ook niet door mezelf. 

De oude AM fragmenten kunnen aanleiding geven tot een felle ongewenste vervorming. 

Uitgezonderd een paar commercials zijn de RMA jingles geknipt uit kopies van originele reels (die ik toegestuurd krijg).  

Tijdens het jaarlijkse RMA Revival Weekend (in 2019 = 30 & 31 Maart) worden echter enkel de zogenaamde tape programma's ingepland (Playa, voorafgaand Breda, en boordtapes), deze zijn op hun beurt herstelt, frequenties teruggebracht etc zodat ze na 40 à 45 jaar de digitale waarden benaderen. 

Het is de bedoeling oud en nieuw hierdoor zogoed als op één audio level te brengen. 

 

Voor het 2019 event zal op de website echter geen m3u luisterbestand meer gebruikt worden, wel een pls bestand. 

Het blijkt dat er mensen via hun mediaspeler via m3u moeilijker connectie kunnen krijgen, alhoewel m3u door streamproviders als standaard word ingesteld omdat zowel WinAmp als iTunes hierop correct reageren. (doch dit is wederom afhankelijk van de instellingen van elke gebruiker). 

 

In de ontvangen reacties, en dat zijn er meer dan men zou veronderstellen zat enkel 1 negatieve beoordeling met betrekking tot de stream die hetzelfde aanhaalde zoals in uw reactie. 

De meerderheid had het echter over een strak signaal, lekkere muziek. Eenzelfde beoordeling kwam ook vanuit oud RMA medewerkers. 

 

Ik hoop u een plezier te doen met een aantal EventRMA freebies die je kan downloaden via deze link

Please login or register to see this link.  

Ik hoop u met deze uitleg van dienst te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei EventRMA:

De stream heeft een compressor limiter die alles op één niveau houd + stereoverbreding die de helderheid opkrikt + een plugin die de klankkleur bepaald. 

De output van de stream heeft een neutrale EQ setting, doch indien de luisteraar eigen EQ settings heeft op hun default mediaspeler dan kan dat leiden tot misvorming van het geluid. 

 

Hoi Philippe,

 

Er is niets mis met de EQ instellingen van mijn media player. Ik hoor het gelijk als er "iets is" met een audio signaal. In dit geval maar liefst 3 bewerkingen; compressie, stereo verbreding en aanpassing van klankkleur.

Geef mij maar puur natuur, haha

Maar zoals al eerder gezegd; over smaak valt niet te twisten.

 

20 uur geleden zei EventRMA:

In de ontvangen reacties, en dat zijn er meer dan men zou veronderstellen zat enkel 1 negatieve beoordeling met betrekking tot de stream die hetzelfde aanhaalde zoals in uw reactie. 

De meerderheid had het echter over een strak signaal, lekkere muziek. Eenzelfde beoordeling kwam ook vanuit oud RMA medewerkers. 

 

Kennelijk behoor ik tot een kleine minderheid. Dat geeft niet, ben ik wel gewend;-)

en de inhoud van de stream vond ik ook leuk hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei victorR:

 

Hoi Philippe,

 

Er is niets mis met de EQ instellingen van mijn media player. Ik hoor het gelijk als er "iets is" met een audio signaal. In dit geval maar liefst 3 bewerkingen; compressie, stereo verbreding en aanpassing van klankkleur.

Geef mij maar puur natuur, haha

Maar zoals al eerder gezegd; over smaak valt niet te twisten.

 

 

Kennelijk behoor ik tot een kleine minderheid. Dat geeft niet, ben ik wel gewend;-)

en de inhoud van de stream vond ik ook leuk hoor.

Ik wilde er eerst niets over zeggen maar het signaal is erg hard en een van mijn stream recorders kon hier niet mee omgaan. Dus iets minder mag wat mij betreft wel! Om de opnames toch beluisterbaar te houden heb ik ze met 2 db naar beneden gehaald maar  dan nog klinkt het erg hard en gecompressed. Ter illustratie sluit ik hierbij een stukje audio in opgenomen met een van mijn streamrecorders die  normaal gesproken hele goede opnames maakt.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei PowerMusic:

Ik wilde er eerst niets over zeggen maar het signaal is erg hard en een van mijn stream recorders kon hier niet mee omgaan. Dus iets minder mag wat mij betreft wel! Om de opnames toch beluisterbaar te houden heb ik ze met 2 db naar beneden gehaald maar  dan nog klinkt het erg hard en gecompressed. Ter illustratie sluit ik hierbij een stukje audio in opgenomen met een van mijn streamrecorders die  normaal gesproken hele goede opnames maakt.

Please login or register to see this link.

Men kan in een mensenleven 2 dingen doen, kritiek geven wat opbouwend werkt en kritiek spuien. 

Indien u met uw streamripper een opname resultaat bereikt vergelijkbaar met het file door u upgeload dan adviseer ik u een ander software aan te schaffen. 

De spetter hoorbaar in uw opname is "zeker niet" afkomstig van mijn stream en is louter veroorzaakt door uw software die de processing van inkomende data niet verwerkt krijgt. 

Ik heb eerder in een ander topic ooit "Free PC Audio Recorder" voorgesteld om een stream op te nemen, doch dit is een stand alone software waarbij men de rest dient af te sluiten (zoals Outlook, webbrowser etc). 

Zet bv WinAmp op 70% en neem daar de inhoud van welke stream dan ook op. Een spetter of distortion zal je niet te horen krijgen. 

Een ander goede mediaplayer is "PotPlayer" beschikbaar voor 32 en 64bit computers. 

Ik heb voor u speciaal net een opname gedaan van de stream en "zo" klinkt het en klonk het tijdens het 20.10 weekend. 

U vindt de stream test op deze link

Please login or register to see this link.  

 

Een beetje gek dat u elders op het forum de integrale opname plaatste van de 24 uur RMA special in loepzuivere kwaliteit netjes verdeeld in segmenten van 2 uur en dat wat u heden plaatste blijkbaar totaal de mist inging. 

Zie jouw post

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EventRMA:

De spetter hoorbaar in uw opname is "zeker niet" afkomstig van mijn stream

Ik had dus deze reactie wel verwacht maar de opname komt echt van jouw stream hoor(zie de datum in de bestandsnaam). Ik neem zo nu en dan wel eens iets dubbel op als backup en met mijn software is niets mis. Daar heb ik bijvoorbeeld de Mi Amigo40 opnames mee gemaakt en andere hier op dit forum aangeboden opnames en daar is niets mis mee.

2 uur geleden zei EventRMA:

Een beetje gek dat u elders op het forum de integrale opname plaatste van de 24 uur RMA special in loepzuivere kwaliteit

En zoals eerder aangegeven zijn de aangeboden opnamen op een andere manier opgenomen. Daarbij heb ik de opnamen door een declipper moeten halen om ze zo loepzuiver te krijgen. Maar even goeie vrienden hoor als jij vind dat je er niets aan hoeft te doen, vind ik dat best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei PowerMusic:

Maar even goeie vrienden hoor als jij vind dat je er niets aan hoeft te doen, vind ik dat best.

Kunt u mij dan even een plezier doen en "luisteren" naar mijn test file die ik plaatste in mijn antwoord van daarnet. 

Please login or register to see this link.  

Zo klinkt mijn stream ! "Zonder" enige bijsturing in de opname ! 

Het RMA Revival Event editie 2018 werd integraal overgenomen ten belope van 56 uur door Radio 0511 uit Noord Nederland via hun AM frequenties, kabelradio en via hun internetstream. 

Zij hebben me na afloop gefeliciteerd met de kwaliteit en stabiliteit van de stream. 

 

Dit is uw Power Music Radio stream 

Please login or register to see this link.  

Dien ik nu ook opmerkingen te gaan maken ? Beiden zijn afgespeeld via dezelfde WinAmp en opgenomen met dezelfde software. 

 

Hou op met het doordraven op eenzelfde thema. 

Wenst u mij steeds op de muur tegenaan te jagen ? Gelieve andere leden van het forum dan maar op de korrel te nemen. 

Klaar ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.