Spring naar bijdragen

rni gebruik walter carlos door AJ Beirens


hans knot

Aanbevolen berichten

Walter (Wendy) Carlos – Suite from Anna Magdalena Notebook. Andermaal een nummer van Walter Carlos van zijn Switched on Bach Variaties. Een plaat die onbetaalbaar is voor verzamelaars. The Suite from Anna Magdalena hoorden we voor het eerst in maart 1974 toen AJ Beirens via de World Service van RNI reclame maakte voor het NOVA Park Hotel, je weet wel ‘more than just a hotel’. Tijdens de laatste twee uren van RNI World Service op 31 augustus 1974 kwam het nummer ook weer terug als filler. Het was dezelfde AJ Beirens die vertelde over de plannen om Radio Nova vanaf 25 september van dat jaar in de ether te krijgen vanaf de MEBO II. En wel startende vanaf een positie ter hoogte van de Belgische kust, al varend uitzendend naar een nieuwe ankerpositie in de Middellandse Zee. We weten allen dat dit project niet is doorgegaan.

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei hans knot:

cd of LP onbetaalbaar

Walter de man die eigenlijk een vrouw was Wendy ... het kan verkeren zegt men dan 

Zij maakte nogal wat themes voor "Clockwork Orange", ook de gezochte track zou daarin gebruik zijn 

Ik heb het her en der gevonden, maar kan geen toegang krijgen, waarschijnlijk staat het wel ergens in één of meer beveiligde mappen op het www. 

Ik vond deze link naar Bol.com waar ze een compilatie CD aanbieden, doch op dit moment niet beschikbaar, wellicht beschikbaar indien er vraag naar is ... Wie weet (zie CD - Tracklist 3) 

Please login or register to see this link.  

Ik vond wel een ander leuke, waarvan het begin me aan iets laat denken, maar ik kan het niet plaatsen. Het lijkt me dat deze sample ergens ooit gebruikt werd ... tenzij ik totaal verkeerd ben 

Please login or register to see this link.  

 

Wendy Carlos.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Albatrosstudio:

Luxy?

Je bedoeld waarschijnlijk wat in deze bijdrage beschreven staat ? 

Please login or register to see this link.  

Het nieuwe project is inmiddels opgestart en kan men beluisteren via volgende website

Please login or register to see this link.   

 

In elk geval, de belangstelling tot hun stream kan beter ... Lijkt me niet meteen het grootste succes (zie screenshot) 

 

Klembord01.png

bewerkt door Gast
Foto vergeten :(
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat die eerste toon die je hoort in dit klassieke stuk die jou ergens aan deed denken iets van Luxemburg was. Maar intussen weet ik het. Er is een bekende opname van het begin van Caroline met Christoper Moore en Simon Dee waarin de studio apparatuur wordt benoemd. Ik kan het even niet vinden maar hier komt deze eerste toon van dit klassieke stuk vandaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei hans knot:

ik zie prijzen van rond de 100 of meer Euro en dat vind ik voor een cd of LP onbetaalbaar

 

Da's belachelijk. Op DISCOGS (collectors site) zie ik prijzen van 15 euro of veel minder voor de LP

Please login or register to see this link.

 

En bij de kringloop zie ik m regelmatig liggen 😉

 

 

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Audioot:

Da's belachelijk. Op DISCOGS (collectors site) zie ik prijzen van 15 euro of veel minder voor de LP

Please login or register to see this link.

 

En bij de kringloop zie ik m regelmatig liggen 😉

 

 

Marcel

tja het gaat mij nietom de Lp maar bijvoorbeeld de 4cd box en daar zijn me toch prijzen voor

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.