Spring naar bijdragen

Vraagje over Harddisk Recorder


Gast

Aanbevolen berichten

Ik zat eergisteren zo eens te kijken naar een alternatief voor de verdwenen MD speler. Ik bedoel sinds 2013 worden er géén MD schijfjes meer gemaakt. Jammer want het is handig en ook vriendelijk in gebruik. Dus is het denk ik langzaam de tijd op uit te kijken naar iets anders. Een Harddisk Recorder om alles van md om te zetten naar digitaal en dus over te zetten want vroeg of laat zal het echt gedaan zijn met md. En je mag ook verwachten dat er een tijd komt dat er géén onderdeel meer te vinden is en dan ? ja dan sta je daar als paal.

 

Nu heb ik een Tascam DA 3000 op het oog. Die is wel nogal prijzig namelijk meer dan € 900 dat kan wel tellen. En op deze link kan je er meer over lezen Please login or register to see this link. Nu zou ik jullie oordeel en of misschien ervaring wel eens willen horen  , wat jullie er van denken ? Ja ik weet het ook wel je kan natuurlijk het zelfde doen met een desk top pc of een lap top. En de prijs zal vast wel veel lager liggen. Maar die Harddisk Recorder heeft wel iets meer mogelijkheden dan een pc of lap top. De vraag die ook wel kan gesteld worden is bv of je op een Harddisk Recorder geen zaken zitten die misschien toch nooit gebruik zullen worden maar die je dan wel betaalt. Ik twijfel dus of het echt de moeite waard is , vandaar dat ik het aan jullie eens ga voor leggen. Ik ben benieuwd ?

 

Zo ziet de voorkant er dus uit. Ziet er toch wel fraai uit ja voor die prijs mag dat ook wel.

da-3000.jpg

 

En dit is de achterzijde. In en uitgang in Analoog RCA , Not - Balanced  ,  XRL - Balanced  , en Digitaal en nog wat digitaal extra. En je kan ook internet aansluiten ook.

da-3000_rear.jpg

 

PS. Omdat ik in een linker oor als een jaar of 2 a 3 last heb van oorsuizen. Wil ik het liefst zo weinig mogelijk lawaai horen van bv ventilatoren zoals in desk stop en lap top zitten , ik gebruik dan wel een laptop waar geen ventilator meer in zit. Want daar komt dan ook die suizingen vandaan ? Naar muziek of radio luisteren is ook niet echt meer aan de orde. Nu heb ik soms al last van pijn in men oren van gewoon het auto verkeer wat hier door de straat rijd. Maar ik luister wel elke dag naar het radio en tv nieuws en dat is het zo een beetje. Nee leuk is anders.

 

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ligt er maar net aan wat je nodig hebt en wat je wilt. Het is niet zo dat dit een HD recorder is, je neemt op op SD-CF of USB stick. Het staat er niet bij of hij ook direct naar HD via USB kan opnemen.

Ik weet niet op welke bitrate en sample frequentie je alles wilt opnemen, maar als dit gewoon WAV of 320kbps mp3 is, dan zou bv een Tascam DR-05 ook voldoen. Met een 16Gb micro SD kaartje kan ik heel wat opnemen op 320kbps stereo, ik geloof een dag of 5 en dan wel 24u lang. Op mono 128kbps heb ik vele middengolf en langgolf opnames gemaakt, die zijn hier ook vaak aangeboden.

 

2013-07-07(iPhone)_ 034.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Peter Vrakking:

Het ligt er maar net aan wat je nodig hebt en wat je wilt. Het is niet zo dat dit een HD recorder is, je neemt op op SD-CF of USB stick. Het staat er niet bij of hij ook direct naar HD via USB kan opnemen.

Ik weet niet op welke bitrate en sample frequentie je alles wilt opnemen, maar als dit gewoon WAV of 320kbps mp3 is, dan zou bv een Tascam DR-05 ook voldoen. Met een 16Gb micro SD kaartje kan ik heel wat opnemen op 320kbps stereo, ik geloof een dag of 5 en dan wel 24u lang. Op mono 128kbps heb ik vele middengolf en langgolf opnames gemaakt, die zijn hier ook vaak aangeboden.

 

2013-07-07(iPhone)_ 034.jpg

 

Ja ik ben even gaat neuzen en de DA 3000 zou blijkbaar wel USB aan kunnen , als je gaat kijk op de link dan moet scrollen naar Specifications , dan Other connectors daar is te zien

USB (DEVICE) 

  ConnectorUSB A-type 4-pin

  ProtocolUSB 2.0 HIGH SPEED (480 Mbps)

 

De jouwe heb ik ook zien staan trouwens en die ziet er ook wel best fraai uit zal minder duiten kosten vermoed ik hihi , maar ik heb ook nog een ander type model gezien die ook minder kost dan de DA 3000. Maar ik ben er nog lang niet uit ? dan heb je vaak met die nieuwe spullen dat je toch zit te twijfelen en dat maakt je ook soms onzeker. Nou we zien wel ?

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Radio259:

 

Ja ik ben even gaat neuzen en de DA 3000 zou blijkbaar wel USB aan kunnen , als je gaat kijk op de link dan moet scrollen naar Specifications , dan Other connectors daar is te zien

USB (DEVICE) 

  ConnectorUSB A-type 4-pin

  ProtocolUSB 2.0 HIGH SPEED (480 Mbps)

 

Je moet erg uitkijken met de USB, de data zal wel lukken, het gaat om de stroom voorziening. Een USB stick zal waarschijnlijk wel lukken. Maar een USB powered HD schijf waarschijnlijk niet. Misschien wel een USB HD met een externe power supply.

 

Ik denk dat je 10x de DR-05 kan kopen voor 1x een DA-3000. Hoef je ook de SD kaarten niet meer te wisselen 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.