Spring naar bijdragen

Drive-in show mei 1968.


cdb

Aanbevolen berichten

Op 23-10-2018 om 17:31 zei cdb:

Even een aardigheidje. Dacht dat dit wel een van de eerste was, zou het niet?

 

Het zal wel één van de eerste shows zijn geweest, maar volgens  Ad Bouman was de eerste echte officiële Drijf-in Show(werd door drukker gecorrigeerd in Drive-in Show) 'ergens in 1967' in Sarasani op Texel, de popschuur van beat minnend  Nederland.

 

Ad beschrijft hoe het daar te werk ging. Strekking is dat geen van de Veronica medewerkers enig idee had hoe de avond zich zou ontwikkelen. Pionieren dus. Joost bibberde van de zenuwen en Bouman scheurt uit zijn broek.

 

De Veronica Drive-in show is daar in de loop der jaren nog diverse keren terug geweest.

Please login or register to see this link.

 

Er is een  boek over de geschiedenis van Sarasani geschreven door Jan Blei die in een interview met TV Oost daar zeer boeiend  over vertelt.

Please login or register to see this link.

 

Salut

Leendert

 

image_43373_1.jpg

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-10-2018 om 23:41 zei cdb:

Dat is ook gek. Net zoals ,,'t Dielshûs"

 

Vreemd. Het is geen goed gebruik van de aanhalingstekens.

 

Aanhalingstekens kunnen onder andere geplaatst worden bij een zelfbedacht woord of woordspeling ,als het ironisch wordt bedoeld of  als een schrijver een woord niet voor zijn rekening wil nemen.  Dat was in de zestiger jaren ook al zo.

 

In deze advertentie kan de opsteller  hebben gedacht dat it Dielshus  een zelfbedachte naam is en dus tussen aanhalingstekens moet worden gezet.  Waarschijnlijk heeft hij gedacht dat ook OUT ook een verzonnen naam is.

 

De zaak bestaat nog steeds. Weliswaar van eigenaar veranderd. Dit is dus al de tweede zaak die toevallig een Veronica Drive-in show heeft overleefd. Eerder in deze posting  werd muziektempel Sarasani op Texel al aangehaald.

 

Please login or register to see this link.

 

Salut Leendert

 

42de87dc0c13423e50c01984360c87c6.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Witte Paard weet ik nog goed. Wat een ballentent...................toen was het nog gewoon een oude discotheek langs de doorgaande weg.

Toen we de poten waar de speakers op moesten neer zetten zei de zaal eigenaar;"kan dat weg, want dat scheelt mij ruimte dus toegang".

Vrij snel daarna ben ik ook gestopt met de Drive in, was niks voor mij, drank en sigaretten rook en in de nacht vaak pas om 0.300 uur in bed.

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over Sarasani gesproken. Artikel van 28-07-1970

28-07-1970 Veronica Sarasani.jpg

Ben een keer bij zo'n Drive-in show geweest. Zal in 1971, 72 of 1973 geweest zijn. Dat was toen in Monnickendam. Ik daar heen op mijn Zundapp, stond daar een voor mij totaal onbekende dj te draaien met de muziek loeihard. Het publiek kwam niet erg op gang en ik had het al erg snel weer gezien daar. Toch blijft die herinnering altijd bij. Groeten, Cor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Juul:

Vrij snel daarna ben ik ook gestopt met de Drive in, was niks voor mij, drank en sigaretten rook en in de nacht vaak pas om 0.300 uur in bed.

 

Juul,

 

Ik meen me toch te herinneren dat ik jou te pas en te onpas met een sigaartje heb gezien. Is dat geen rook dan?

 

 

1 uur geleden zei cdb:

Ben een keer bij zo'n Drive-in show geweest. Zal in 1971, 72 of 1973 geweest zijn. Dat was toen in Monnickendam. Ik daar heen op mijn Zundapp, stond daar een voor mij totaal onbekende dj te draaien met de muziek loeihard. Het publiek kwam niet erg op gang en ik had het al erg snel weer gezien daar. Toch blijft die herinnering altijd bij.

 

Mooi artikel Cor. Wat heb jij toch ontzettend veel bewaard. Geen last van motten of een opruimerige vrouw gehad blijkbaar.

 

Ik hoorde wel vaker dat er onbekende discjockey's draaiden. Het publiek komt voor de helden van de radio, niet voor de vervangers. Staat me ook bij dat er soms twee Drive-in shows op één avond waren.

 

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Juul,

 

Ik meen me toch te herinneren dat ik jou te pas en te onpas met een sigaartje heb gezien. Is dat geen rook dan?

 

 

 

Mooi artikel Cor. Wat heb jij toch ontzettend veel bewaard. Geen last van motten of een opruimerige vrouw gehad blijkbaar.

 

Ik hoorde wel vaker dat er onbekende discjockey's draaiden. Het publiek komt voor de helden van de radio, niet voor de vervangers. Staat me ook bij dat er soms twee Drive-in shows op één avond waren.

 

Salut

Leendert

Heb geen last van motten, maar een opruimerige  vrouw heb ik nog steeds. Er zijn alleen wat spullen, dozen en kratten waar beslist niet aangekomen mag worden. Heb eigenlijk veel te weinig bewaard en opgenomen, maar dat is achteraf altijd zo.

bewerkt door cdb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.