Spring naar bijdragen

mooi statement CNN


Juul

Aanbevolen berichten

Ik zag dit vandaag en ben er voor gaan zitten. Je moet het Engels-Amerikaans wel machtig zijn.

Maar de manier waarop deze "anchor" van CNN, Chris Cuomo,  de chaos in de USA verwoord is heel erg goed.

 

 

Please login or register to see this link.

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei PowerMusic:

 

Chris Cuomo moet zich kandidaat stellen voor de volgende verkiezingen.

Ik heb met kromme tenen zitten kijken naar de speech van Trump afgelopen nacht! Wat een hypocriet is die man zeg!

Gaat hopelijk een historische nederlaag tegemoet op 6 november. Dan wordt ie twee jaar een "lame duck"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei PowerMusic:

Ik heb met kromme tenen zitten kijken naar de speech van Trump afgelopen nacht! Wat een hypocriet is die man zeg!

 

Jij (als Nederlander) behoort vast niet tot zijn doelgroep.

 

"But Trump knows that refusing to bow to the standards the establishment demands is the secret of his bond with his loyal political base."

 

Please login or register to see this link.

 

13 uur geleden zei PowerMusic:

Chris Cuomo moet zich kandidaat stellen voor de volgende verkiezingen.

 

 

"The mainstream media often pretends to be unbiased and balanced … but of course, anybody who pays attention to networks like CNN and MSNBC knows that nothing could be further from the truth.

Perhaps one of the most biased anti-Trump journalists is Chris Cuomo, the brother of the current Democrat governor of New York."

 

 

Please login or register to see this link.

 

"Miljoenen Amerikanen zijn dol op Trump. En dat worden er meer"

 

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Juul:

Chaos in de USA verwoord

Heel veel van ons Europeanen sluiten ons hierbij aan, omdat het binnen onze visie valt van wat de maatschappij dient te zijn. 

Doch naar Amerikanen toe is dit slechts een "kleine druppel" op een hete plaat. 

CNN stelt in de USA nationaal niet zoveel voor, het is één van de kleinere netwerken, vergeleken met Fox die vaak meer impact heeft. 

 

Skype eens met een Amerikaans contact en vraag hen CNN op te zetten, doe eveneens hetzelfde bij jou thuis. 

Je zal 2 totaal verschillende "live" uitzendingen te zien krijgen. 

CNN word zelfs gefilterd naar ons Europeanen toe, en krijgen wij te zien wat Amerikanen niet te zien krijgen. Evident is het omgekeerde ook waar. 

 

Trump is een zakenman en maakt van dit alles gebruik in zijn voordeel. Hij is een zakenman en handelt als president alsof hij overal business deals afsluit en ze weer wegwuift als ze hem niet passend lijken. 

Evenzo behandelt hij zijn medewerkers. Geen enkel presidentschap had meer verloop (ontslagen, enz ...) dan in de voorbije 2 jaar met hem aan het hoofd. 

In deze heeft hun Hooggerechtshof de enige unieke opportuniteit om hem als president terug te fluiten. De Senaat heeft tot wellicht 6 November de meerderheid van Republikeinen, en hopen velen dat dit omgegooid zal worden in het voordeel van de Democraten. 

Dit is voor ons Europeanen overwegend onze visie / hoop. 

 

Ik heb heel wat USA correspondenten in mijn contactenlijst, en wat ze ook hebben van principes ze hebben allemaal een soort afgunst tegenover Trump. Doch als puntje bij paaltje komt stemmen ze voor de partij waartoe zij zich dienen te "registreren voorafgaand" aan verkiezingen. Geen registratie is gelijk aan geen stem. 

Als men in een discussie terecht komt met een echte Republikein is het hek van de dam, want enkel zij spreken en weten de waarheid. 

Is men het niet eens werpen ze een schild om zich heen met de uitspraak "Thats freedom of speech to Us". 

Beroept men zich als EU burger op datzelfde recht en geeft men voorbeelden mits foto's en video's van wat wij hier gezien hebben van Trump zijn handelingen (denk aan zijn bezoek aan de NATO etc) dan verliezen ze even het noorden. Maar na even komen ze terug alsof ze gebrainwasht zijn op "hun" gelijk. 

 

Niemand in de USA, ook vele Republikeinen, hadden verwacht dat Trump ûberhaupt president zou worden. 

Maar hij werd het wel, en Amerikanen zetten zich daarna gezamelijk achter het ideaal van hun Stars & Stripes (hun vlag dus). 

Ze noemen zich de grootste democratie ... echter niet volgens onze normen. 

 

Vele Amerikanen kennen het verschil niet tussen de Staat Washington en de stad Washington. 

Het Westelijk gedeelte van Staten boven California (Oregon etc) samen met merendeel van wat de Mid-West bewoond zien enkel wat in hun mogelijkheden ligt, vaak Fox omdat dit één van de echt nationale netwerken is. 

Dat deel van de bevolking is in ons ogen oer-conservatief, dragen oude waarden hoog in het vaandel en volgen de kudde die het hebben over "America first" ... Trump is daar de belichaming van. Geen vragen, maar cashen, en indien de andere er een andere mening over heeft "get out !" ... Case closed / zaak enof discussie gesloten 

 

In onze visie zouden wij zeggen "Die weten van de wereld niet" ... Maar dat is ons standpunt, niet dat van hen.  

 

Het goede en mooie leven (the happy life) speelt zich "enkel" af in de grootsteden, of wat wij zien als Amerika, zoals New York, Los Angeles en een deel van Florida. Voor vele Amerikanen zijn dat steden waar zich zaken afspelen als een ver van hun bed show. 

 

Ik heb een contact uit Rhode Island. De man is levenslang bouwvakker geweest, is kapot gewerkt ... een pensioen is nog niet aan de orde, dus krijgt hij maandelijks een uitkering van de Amerikaanse overheid als invalide. 

Hij ontvangst maandelijks 1150 US Dollar, daar word aan de bron meteen 175 USD afgeroomd als dekking voor de zogenaamde ziekteverzekering. De man houdt dus netto 975 USD over. 

Dat is gelijk aan 855 Euro per maand. Daar moet hij mee rond komen. 

In Europa staat dat bedrag gelijk aan een uitkering onder de armoedegrens. 

Zijn vrouw was totzolang de kostverdiener, doch zij is onlangs ernstig ziek geworden, wat maakt dat zij dient te wachten op een "mogelijke" tegemoetkoming. Tot heden dienen zij beiden rond te komen met 855 Euro. 

 

Dan heb ik het nog niet eens gehad over de tegenstellingen tussen blank, zwart, hispanic ... 

Dit laatste word door Trump in de hand gewerkt als een Keizer van eeuwen geleden : "Verdeel en Heers". 

 

Trump Boomerang.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EventRMA:

Als men in een discussie terecht komt met een echte Republikein is het hek van de dam, want enkel zij spreken en weten de waarheid. 

 

En dat is niet zo met een échte' Democraat?

 

1 uur geleden zei EventRMA:

Ze noemen zich de grootste democratie ... echter niet volgens onze normen. 

 

Is India, maar daar gaat het echter ook niet (allemaal) volgens onze normen.

Maar daar hoor je niemand over.

 

2 uur geleden zei EventRMA:

Ik heb een contact uit Rhode Island. De man is levenslang bouwvakker geweest, is kapot gewerkt ... een pensioen is nog niet aan de orde, dus krijgt hij maandelijks een uitkering van de Amerikaanse overheid als invalide. 

Hij ontvangst maandelijks 1150 US Dollar, daar word aan de bron meteen 175 USD afgeroomd als dekking voor de zogenaamde ziekteverzekering. De man houdt dus netto 975 USD over. 

Dat is gelijk aan 855 Euro per maand. Daar moet hij mee rond komen. 

In Europa staat dat bedrag gelijk aan een uitkering onder de armoedegrens. 

Zijn vrouw was totzolang de kostverdiener, doch zij is onlangs ernstig ziek geworden, wat maakt dat zij dient te wachten op een "mogelijke" tegemoetkoming. Tot heden dienen zij beiden rond te komen met 855 Euro. 

 

Dan heb ik het nog niet eens gehad over de tegenstellingen tussen blank, zwart, hispanic ... 

 

En dat zou na twee jaar Hillary (aan de macht) en daarvoor acht jaar Obama, allemaal anders zijn geweest, dan nu onder Trump?

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Robin Westhof:

Trump?

Ik heb enkel mijn ervaringen gedeeld op basis van wat de video toont in de post van Juul. 

Men dient met mijn mening het niet eens te zijn, ik schrijf enkel een beeld neer van wat ik ervaar vanuit contacten van mij die in de USA leven en werken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei EventRMA:

Men dient met mijn mening het niet eens te zijn

 

Wat een vreemde zin!?

Is dit typisch Vlaams?

 

Via Google Geavanceerd zoeken:

Ongeveer 72.100.000 resultaten (0,33 seconden) 

"Geen resultaten gevonden voor "Men dient met mijn mening het niet eens te zijn".

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Wat een vreemde zin!?

Is dit typisch Vlaams?

 

Via Google Geavanceerd zoeken:

Ongeveer 72.100.000 resultaten (0,33 seconden) 

"Geen resultaten gevonden voor "Men dient met mijn mening het niet eens te zijn".

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

 

 

 

Robin,

Hou nou effe op..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Robin Westhof:

Wat een vreemde zin!?

Is dit typisch Vlaams?

 

1 uur geleden zei thijs5326:

Iedereen heeft recht op mijn mening.....

 

14 minuten geleden zei Albatrosstudio:

Is dit "gebiedende wijs"?

Ik ondervind duidelijk dat de Nederlandse en Vlaamse bewoording ongewild verschillen geeft die tot discussies leiden. 

Wat een Vlaming bedoeld met "Men dient met mijn mening het niet eens te zijn", betekend dat "iedereen vrij is zijn / haar eigen mening te hebben en deze alsdusdanig mag en kan delen enof uiten" 

Het is geen gebiedende wijs, het is het aanvaarden dat iemand anders er een andere mening over heeft. 

 

Een beetje jammer dat men spijkers op laag water gaat zoeken 

Mocht iemand zich in dit laatste niet kunnen vinden, of de herkomst hiervan niet kennen, het is een Nederlandse uitdrukking. 

Uitleg via deze link : Please login or register to see this link.   

 

Als lid van het forum wens ik mijn bijdragen te doen, ook als dit eens niet gelinkt is aan radio. 

Elk is vrij in het hebben en delen van een mening. 

Inderdaad op vlak van radio heb ik meer ervaring, ooit gestart in 1978, dus hou ik me wellicht beter bezig in de toekomst met het maken van topics gerelateerd aan radio, en heeft u van mij geen last meer.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EventRMA:

Als lid van het forum wens ik mijn bijdragen te doen, ook als dit eens niet gelinkt is aan radio. 

Elk is vrij in het hebben en delen van een mening. 

Inderdaad op vlak van radio heb ik meer ervaring, ooit gestart in 1978, dus hou ik me wellicht beter bezig in de toekomst met het maken van topics gerelateerd aan radio, en heeft u van mij geen last meer.  

 

Ik vind dat je (ik ken helaas  je naam niet) een aanwinst  bent voor het Radiotrefpunt met goed onderbouwde bijdragen in de diverse fora. In de rubriek 'Stamtafel' komen onderwerpen aan bod die elders niet ondergebracht kunnen worden. Politiek komt ook af en toe voorbij. Het is verstandig om elkaars meningen te respecteren en niet direct boos te worden. 

 

De opmerking van Douwe van Albatros ging over een  taalkwestie. Hij zal het niet persoonlijk hebben bedoeld. Gooi dus niet na één opmerking de handdoek. Je  kunt vast wel tegen een stootje.

 

Blijf dus gewoon je prima bijdragen leveren, ook al zijn ze niet altijd gerelateerd aan de radio. Er is gelukkig meer in het leven dan radio.

 

 

Salut

Leendert

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei radio tpot:

We hebben deze discussie in een ander topic toch gedaan?

 

Theo

 

Klopt Theo. Het is een soortgelijke discussie. Het ging toen over de bevolkingsgroei en ontwikkelde zich in de richting van de berichtgeving in de media die overwegend links georiënteerd is. Volgens jou was daar niks mee, maar niet iedereen deelde die mening.

 

Nu gaat het over Donald Trump. De man was op voorhand al afgeschoten door de media in Nederland . Hij wordt afgeschilderd als het grote kwaad, een ware rampspoed voor de wereld. 

 

De vraag is natuurlijk of dat ook zo is. Ook hier spelen de media weer een beslissende rol. CNN is geen fan van Trump, net zoals Eva Jinek, Pauw , NOS journaal, Nieuwsuur, Twan Huys, Volkskrant,  NRC, Matthijs van Nieuwkerk en nog een hele lijst van media personen en instituten die het politieke debat beïnvloeden. 

 

Dus in hoeverre krijgen we eerlijke informatie. Trump wordt voornamelijk afgerekend op zijn gedrag,  niet op zijn daden.En die zijn er wel degelijk. Obama werd gezien als de verlosser, maar wat is  er na acht jaar presidentschap van terecht gekomen?

 

Trump is zakelijk. Dat klopt. Wat is daar mis mee? Zou het in Nederland ook niet beter zijn om iemand te hebben die het pragmatisch aanpakt ?

 

Ik vind het geen probleem om soortgelijke discussies te voeren.

 

Over de  18 april Veronica demonstratie,  de  golflengtes van  Caroline, de aanslag op de MEBO 2 of het 'gepruts' van radio Delmare raken we toch ook nooit uitgepraat?  Ook dat zijn discussies die zich al bijna een halve eeuw herhalen.Iedere keer in een  andere vorm, net zoals deze discussie. 

 

Gewoon doorgaan, want het levert altijd wel iets nieuws op. Denk aan de beroemde uitspraak van oud-president Balkende: Met de kennis van nu....(ging toen over de VS aanval in Irak in 2003)

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

ik ken helaas  je naam niet

ooi dus niet na één opmerking de handdoek. Je  kunt vast wel tegen een stootje.

Dank Leendert, 

Mijn naam is dus Philippe 😊 

Handdoek gooien zou ik het niet meteen noemen, ik vind het enkel irritant dat tussen de Nederlandse en Vlaamse bewoordingen opmerkingen worden gemaakt die als misbegrepen overkomen. 

Iedere deelnemer met enige taalkennis weet perfect wat de betekenis is van een woord. 

Eenvoudig voorbeeld

Klaar ! : Indien gebruikt door een Nederlander staat dit voor een definitief einde in bv een discussie, uiteenzetting, of mening 

Klaar In de Vlaamse betekenis betekend dit dat een werk of werkstuk afgewerkt is. 

Klein verschil, maar voor sommigen een wereld van verschil. 

 

Peace Love Happiness Music.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei EventRMA:

Handdoek gooien zou ik het niet meteen noemen, ik vind het enkel irritant dat tussen de Nederlandse en Vlaamse bewoordingen opmerkingen worden gemaakt die als misbegrepen overkomen. 

Iedere deelnemer met enige taalkennis weet perfect wat de betekenis is van een woord. 

 

Fijn dat je zo sportief reageert Philippe.

 

Ik begreep het direct, maar heb dan ook jaren de bevoorrading met Vlamingen gedaan. Het kustdialect(Oostende-de Panne) is bijna niet te volgen voor een hoog opgeleide  Nederlander, maar na jaren begon ik het te begrijpen.

 

Toch bleven er opvallende verschillen.

 

Aan boord van de tender vroeg een  aantrekkelijke  Nederlandse  vrouw waar ze kon 'poepen'. Met andere woorden waar bevindt zich het toilet. De  Vlaamse schipper snakte naar adem,  want 'poepen' in het Vlaams betekent 'seks hebben'...

 

Salut

Leendert

  • Vind ik leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Leendert Vingerling:

De  Vlaamse schipper snakte naar adem,  want 'poepen' in het Vlaams betekent 'seks hebben'

LOL ! ☺️ 

Ik zou het eerder "neuken" noemen, maar dat heeft met radio dan weer totaal niets te maken hahaha ... 

Welnu, ik woon dik 30 kilometer vandaan van Oostende ... dus heb ik hetzelfde dialect 

Wist je dat je in Oostende indien je dorst hebt niet om een fles water vraagt ? Maar om een bottle water 

Westvlaams heeft heel wat zogenaamde verbasteringen uit het Frans en Engels. 

Leuk detail is dat ik als Westvlaming Fries zonder enig probleem kan begrijpen. 

Ik heb nog een frappant voorbeeld die ik jou even doorstuur via PM 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

De opmerking van Douwe van Albatros ging over een  taalkwestie. Hij zal het niet persoonlijk hebben bedoeld. Gooi dus niet na één opmerking de handdoek. Je  kunt vast wel tegen een stootje.

 

Blijf dus gewoon je prima bijdragen leveren, ook al zijn ze niet altijd gerelateerd aan de radio. Er is gelukkig meer in het leven dan radio.

 

Salut

Leendert

 

Klopt, Philippe en ik hebben ook buiten dit forum om contact, no hards feelings. Ik stel de bijdrages ook zeer op prijs. Ik had eerder vandaag nog telefonisch contact met Maurice Bokkebroek die ik regelmatig spreek dus de taalverschillen zijn mij bekend.

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Albatrosstudio:

Maurice Bokkebroek

Wat doet hij dezer dagen nog ? 

Voor vele mensen blijkt hij van de radar verdwenen. 

Antwoord desgewenst via PM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei EventRMA:

dus hou ik me wellicht beter bezig in de toekomst met het maken van topics gerelateerd aan radio, en heeft u van mij geen last meer.  

 

Nee, ik wil gewoon 'last' van u hebben, want dan kan ik daar op reageren. ;-)

 

4 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Blijf dus gewoon je prima bijdragen leveren, ook al zijn ze niet altijd gerelateerd aan de radio. Er is gelukkig meer in het leven dan radio.

 

Precies.

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de VS heb je regelmatig extreme standpunten en je kan pas iets doen als je juist de meerderheid haalt. Maar ook in Europa heb je verschillen, bv in Vlaanderen en NL. De standpunten in NL zijn meestal iets extremer dan in Vlaanderen, want in België moeten ze al heel lang compromissen sluiten om iets te kunnen bereiken. Dan heb je in NL meestal maar 2 antwoorden op een vraag: Ja of Nee. In België meestal 3: Ja, nee,  Ja maar.... Op een radiostation waar zowel Vlamingen als Nederlanders actief zijn, krijg je dan af en toe problemen omdat de Vlamingen niet in de gaten hebben dat de Nederlanders het 3e antwoord niet kennen...

  • Vind ik leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.