Spring naar bijdragen

keukenpret eindtune


hans knot

Aanbevolen berichten

Mocht men een Top10 samenstellen van de meest gebruikte uitvoerders die ooit het geluk hadden dat hun tracks een tune werden bij zeezenders dan denk ik dat Maynard Ferguson & Van McCoy hoog scoren samen met Barry White / Love Unlimited en Jean-Jacques Perrey. 

Het blijven allen lekkere nummers ook al zijn sommige 40 tot 50 jaar oud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit vind ik nog steeds de mooiste "Kiyouli Le Clown", en het was tevens een tune die goed bij de Ton Schipper-stijl aansloot. 

Nu ja, zo heb ik het steeds aangevoeld. 

Echter voor velen is er bitter weinig online te vinden van Jean-Jacques Perrey, die met Gershon Kingsley tussen 1964 & 1966 heel wat "deuntjes" maakte die door tal van zeezenders zijn gebruikt. 

Eén van de bekendste is vast de track dat Veronica gebruikte voor hun spot "Een trein kan niet uitwijken" die de titel heeft "Mister James Bond" 

Maar ook voor Atlantis was het een bron van inspiratie. "Fusee Dans Le Ciel " was bij hen één van de populairste, en als ik me niet vergis ook door Ton ooit gebruikt. 

Ik heb de volledige verzameling van Jean-Jacques Perrey & Gershon Kingsley, een verzamel album met maar liefst 192 nummers. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Albatrosstudio:

Ik denk eerder dat die van de Flight inn show met afstand de bekendste is...….

Welke titel had deze track ? 

2 uur geleden zei hans knot:

Gorrilla Pils

U vraagt Hans, wij draaien :) LOL 

Uw start van een fijne nacht hihihi Please login or register to see this link.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Albatrosstudio:

Mary France

Stupid Me 😍 

Die staat inderdaad in het album van Jean Jacques Perrey die ik heb, meer zelfs, ik heb deze ooit aangevuld met "Flight inn show" 

Dank voor het herinneren 👍  

Uit dit album haalde Veronica wel meer tracks die gebruikt werden. 

Bijlage : afbeelding CD inlay

 

the amazing new electronic pop sound of tray.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.