Spring naar bijdragen

Gezocht: TROS Top 50, 19-08-1982; jingles uit De Avondspits na deze datum


supertanno

Aanbevolen berichten

Op 19 augustus 1982 heeft mijn moeder meegedaan aan een uitzending van de TROS Top 50 met Ferry Maat. Hierna heeft zij voor Frits Spits, die onder de indruk was van haar stem, enkele jingles opgenomen. Deze zijn in de weken hierna gebruikt in De Avondspits. Met het oog op haar aankomende 60e verjaardag wil ik haar graag verrassen hiermee.

 

Ik heb gekeken in de online catalogus van Beeld & Geluid, maar kan helaas niets vinden van deze uitzending. Losse jinglebanden zijn natuurlijk sowieso niet te vinden. Heeft iemand deze uitzending van de TROS Top 50 of misschien zelfs uitzendingen van De Avondspits uit augustus/september 1982?

 

De jingles hadden de volgende uitspraken:

"Minispits: Een kleinood"

"Dichter bij de hits" maar dan zonder de klinkers, dus "Dchtr b d hts"

bewerkt door supertanno
"verassen" is toch niet helemaal goed Nederlands...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 hours ago, PowerMusic said:

Ik vond deze:

 

Please login or register to see this link.

Bedankt! Ik zal deze even aan mijn vader voordragen, kijken of hij hem herkent. Ik hoor mijn moeder zo niet, maar er zijn meerdere stemmen dus misschien mis ik haar.

 

6 hours ago, peter said:

En hier is de tros top 50 van 19/8/1982

15-16 Please login or register to see this link.

16-17 Please login or register to see this link.

17-18 Please login or register to see this link.

 

BTW Felicitaties aan je moeder

Geweldig, dit is hem! Heel erg bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@PowerMusic, dank voor deze jingle. Heerlijk om weer terug te horen. Mocht je meer jingles hebben uit dit legendarische programma hou ik me warm aanbevolen 

 

@Peter, ook jij dank voor deze Trop Top 50....en ook andere afleveringen hiervan mogen wat mij betreft hier geplaatst worden...Graag zelfs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
Op 10-4-2020 om 20:45 zei Radio3000:

Ook namens mij bedankt Ronald.

M.i. was de TROS Top 50 de beste Hitparade ooit.

Onbegrijpelijk dat de TROS deze op 5 december 1985 inruilde voor De Nationale Hitprade.

 

 

 

Kan ik helemaal in mee gaan Radio3000.....mede ook door de voortreffelijke wijze waarop deze gepresenteerd werd door Ferry Maat...mijn toenmalige DJ held....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-4-2020 om 20:45 zei Radio3000:

Ook namens mij bedankt Ronald.

M.i. was de TROS Top 50 de beste Hitparade ooit.

Onbegrijpelijk dat de TROS deze op 5 december 1985 inruilde voor De Nationale Hitprade.

 

 

 

Dat had toen te maken dat de VOO vanaf 1-10-1985 A-omroep werd en vanaf 1-12-1985  meer uren kreeg op Radio 3 waardoor de NOS uren moest inleveren. 

 

Groeten, Arnold. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Ferry Maat was een Top DJ!
Door zijn vlotte presentatie en mooie jingles was het een genot om naar de TROS Top 50 te luisteren!

Op 1 december 1985 werd de zender profilering ingevoerd en werd Hilversum 3 omgedoopt tot Radio3.

De toenmalige radiobazen vonden vanaf het begin al dat 3 Hitparades op 1 station te veel waren en kregen dus vanaf  toen hun zin!
De lachende 3e was de VOO (Radio Veronica) die van de “volle vrijdag”  ( met o.a. de Nederlandse Top 40) de best beluisterde dag op Radio 3 maakte!✍️

 

bewerkt door Radio3000
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.