Spring naar bijdragen

Radio London Britain Radio & England Jingles


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi, 

 

Een bijdrage komende uit mijn archief. 
"don't shoot the messenger"  
De audiokwaliteit van decennia geleden kan je nu beluisteren in een digitale kwaliteit. 
Alle files zijn 320 kbps stereo. 

 

Deze bijdrage omvat : 

Radio London Britain Radio & England Jingles compilatie 

Please login or register to see this link.  


Uw reactie in woord en beeld zijn steeds welkom. 
Heeft u aanvullingen, feel free om deze te posten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Jeugdsentiment, maar hoe maak je mono jingles in stereo ?

Klinken ze stereo Juul ? 

Nu ja, niet echt natuurlijk, ze geven enkel eenzelfde gevoel weer bij het luisteren. 

Ik werk met Adobe Audition. 

- Ik ga eerst het mono file in 2 kanalen converteren via "Edit" > "Convert Sample Type" (stereo 16bit) 

- Vanuit "Effects" ga ik kiezen voor "Pan / Expand" > setting "Mono / Expanding Effect" 

 

Ze blijven dus mono maar het spectrum word breder, wat de "indruk" geeft dat ze stereo zijn. 

In tegenstelling met "Stereo Expander" waar men het stereo field (dus voor echte stereo files) kan mee verbreden, doch vaak niet aan te bevelen, dit kan leiden tot een beetje teveel van het goede. 

Zie screenshot bijlage aub 

 

Pan Expand.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Juul:

Ik heb niet gluisterd maar reager op je schrijven dat ze stereo zijn.

Vandaar. Maar ik vind het leuk dat je het aanbied.

Dank dat je het leuk vind Juul ... 

Eerst beluisteren is evident aanbevolen, daarvoor dient toch dit forum.  

en ik schreef hierboven duidelijk "Ze blijven dus mono maar het spectrum word breder, wat de "indruk" geeft dat ze stereo zijn.

 

Enige uitleg mbt "Electronically Reprocessed Stereo" vind je hierna 

 

Het blijkt dat de Billboard charts zelfs tot in 1963 een afzonderlijke mono en stereo hitlijst uitzonden, die later dat jaar uiteindelijk werden samengevoegd. 

Het Capitol label noemde het "duophonic recordings"  

RCA & Columbia noemden het zelfs fake stereo of in hun technische bewoording "Electronic Stereo Reprocessing" 

Op volgende link vind je uitleg over de historiek van mono, dual mono tot stereo ..; 

Het artikel spitst zich toe op tracks van Elvis Presley, maar technisch bied het heel wat informatie 

Check : Please login or register to see this link.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
5 uur geleden zei frfreak:

 

 

Sinds jaar en dag heb ik in de kast staan de CDs geproduceerd door EAP van Ray Anderson met daarop deze zelfde serie jingles muv de laatste niet stations gebonden jingles. EAP is niet blij met verdere verspreiding van de jingles en via advocaten niet te beroerd uit te zoeken wie de BigL, Britain en SRE jingles verder verspreid.

 

 

 

bewerkt door Peter van Odekerke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Paul,

je schrijft:

" de CDs geproduceerd door EAP van Ray Anderson"

 

De ultieme vraag is wie is de rechthebbende ?( de jingles dus.   Daar gaat het om. Niet over wie de CD's "geproduceerd heeft"

Dat kan ik ook,maar daarmee kan ik geen rechten doen gelden mbt de inhoud. Dat zal ongetwijfeld het jingle bedrijf zijn in de US.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EAP claimt ook de rechten mbt deze jingles. In het niet zo verre verleden zijn er mensen getracteerd of financiele claims ingediend door een advocaat die daar ook succesvol in was. Op de CD's, drie in totaal teweten 60s 70s en 80s jingles wordt dat ook uitdrukkelijk vermeld. Het kan juridische haarkloverij worden. Vandaar dat ik het even aanroer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Juul:

 

Paul,

je schrijft:

" de CDs geproduceerd door EAP van Ray Anderson"

 

De ultieme vraag is wie is de rechthebbende ?( de jingles dus.   Daar gaat het om. Niet over wie de CD's "geproduceerd heeft"

Dat kan ik ook,maar daarmee kan ik geen rechten doen gelden mbt de inhoud. Dat zal ongetwijfeld het jingle bedrijf zijn in de US.

De genoemde jingles zijn door PAMS Productions in Dallas geproduceerd en die zijn natuurlijk de rechtmatige eigenaar. Ik heb begrepen dat Ray uit een openbare verkoop van de originele banden (reference tapes) de Radio London band(en) heeft gekocht. In feite heeft hij alleen de drager (tape) gekocht en is het copyright van PAMS Productions. Er is in Engeland veel over te doen geweest en verbood Ray zelfs de BBC om Radio London jingles te gebruiken in een herdenkingsprogramma over de zeezenders. De CD's zijn door EAP uitgebracht in de periode dat het onduidelijk was wie de rechtmatige eigenaar van PAMS was. Eind jaren '70 kreeg PAMS financiële problemen, waardoor het bedrijf uiteindelijk zijn activiteiten moest staken. Het bedrijf is echter nooit ontbonden of failliet gegaan. In 1990 werd PAMS gekocht door Jonathan Wolfert, president van JAM Creative Productions, die nu de eigenaar van PAMS en alle jingles is. Je kunt overigens de PAMS tracks, die voor Radio London of Radio & England zijn gebruikt, gewoon op nieuw laten inzingen voor persoonlijk gebruik of een oldies station.

 

 

 

 

 

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei pvanklei:

De genoemde jingles zijn door PAMS Productions in Dallas geproduceerd en die zijn natuurlijk de rechtmatige eigenaar. Ik heb begrepen dat Ray uit een openbare verkoop van de originele banden (reference tapes) de Radio London band(en) heeft gekocht. In feite heeft hij alleen de drager (tape) gekocht en is het copyright van PAMS Productions. Er is in Engeland veel over te doen geweest en verbood Ray zelfs de BBC om Radio London jingles te gebruiken in een herdenkingsprogramma over de zeezenders. De CD's zijn door EAP uitgebracht in de periode dat het onduidelijk was wie de rechtmatige eigenaar van PAMS was. Eind jaren '70 kreeg PAMS financiële problemen, waardoor het bedrijf uiteindelijk zijn activiteiten moest staken. Het bedrijf is echter nooit ontbonden of failliet gegaan. In 1990 werd PAMS gekocht door Jonathan Wolfert, president van JAM Creative Productions, die nu de eigenaar van PAMS en alle jingles is. Je kunt overigens de PAMS tracks, die voor Radio London of Radio & England zijn gebruikt, gewoon op nieuw laten inzingen voor persoonlijk gebruik of een oldies station.

 

 

 

 

 

Het geeft geharrewar en ik heb begrepen dat er mensen zijn getrakteerd op forse rekeningen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Peter van Odekerke:

Het geeft geharrewar en ik heb begrepen dat er mensen zijn getrakteerd op forse rekeningen.  

Ik weet niet of het daadwerkelijk zover is gekomen, maar ik heb wel begrepen dat Het Genootschap Ray ook op hun dak heeft gehad n.a.v. de CD 'The Histrory of offshore jingles'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, maar  dat zegt mij nog niks over de rechthebbende. Ray kan als bluf natuurlijk wel rekeningen sturen........

 

Dat bluffen hebben wij ook mee gemaakt in 2014 bij de rechter. We moesten meer dan een miljoen betalen wegens reclames die ze niet konden verkopen omdat wij een website hadden......en een stream.

Ze claimden ook de rechten van de jingles uit 1965 en de leus "192 goed idee". Nou daar dacht Willem van Kooten toch echt anders over.......hi

Kom op zeg.

Nogmaals daar moet je niet voor zwichten.  En ik denk dat PAMS etc de enige rechthebbende zijn.

Laat Ray maar bewijzen dat hij de rechthebbende is.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ik die dacht dat EAP niet meer bestond.

Maar je moet in het VK altijd opletten. Zo blijken sommige veilinghuizen blijkbaar 40 tot 50 bedrijven in de UK te hebben met een identieke naam en soms allemaal op hetzelfde adres geregistreerd, alleen een ander btw nummer. Als er dus één failliet gaat, gaat het gewoon verder.

Tevens dacht ik dat Ray Warner of te Anderson de London jingles niet mag gebruiken omdat een andere firma de rechten heeft. Dit is ook de reden dat het station op 1395 BigL heette en niet radio London.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bert, Ik dacht begrepen te hebben dat dat ging om de rechten mbt de naam/het merk "Radio London".

 

Ik heb indertijd gelezen dat Ray Anderson een document zou hebben, waarin vastgelegd staat dat hij de rechten mbt de Radio London jingles van PAMS heeft overgenomen/gekregen. Ik heb dat nooit gezien overigens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei bert ree:

Tevens dacht ik dat Ray Warner of te Anderson de London jingles niet mag gebruiken omdat een andere firma de rechten heeft. Dit is ook de reden dat het station op 1395 BigL heette en niet radio London.

Het station gebruikte zowel de naam Big L als Radio London.

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei pvanklei:

Ja maar deze rechtszaak heeft volgens mij niets met Ray Anderson te maken toch?

Deze rechtszaak gaat over de registratie/ownership van de naam/het merk Radio London. Het feit dat Ray geen partij is/was in deze case zegt denk ik genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.