Spring naar bijdragen

Radio Noordzee - Jinglemontage 1974


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi, 

 

Een bijdrage komende uit mijn archief. 
"don't shoot the messenger"  
De audiokwaliteit van decennia geleden kan je nu beluisteren in een digitale kwaliteit. 
Alle files zijn 320 kbps stereo. 

 

Deze bijdrage omvat : 

Radio Noordzee - Jinglemontage 1974

Please login or register to see this link.


Uw reactie in woord en beeld zijn steeds welkom. 
Heeft u aanvullingen, feel free om deze te posten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Niels Zack:

Waarom zit er digitale galm overheen? 

Dag Niels, 

Met Benno Roozen ben ik bekend, hij zit in mijn contactenlijst en heb er tot nu enkel één CD besteld "De Radio Libraries". 

Of mijn bijdrage ook door hen is uitgebracht wist ik dus niet, ik plaats hier enkel montages die ik in mijn archief heb, gevonden op het internet of toegestuurd door derden "in de hoop dat het anderen kan interesseren". 

Als ik iets krijg toegestuurd door derden betekend dit niet dat die files daarom mooi klinken, vaak zijn het bestanden op een lagere bitrate etc etc. die ik herstel zoveel als nodig. 

De digitale galm die u noemt is geen galm, maar een "studio reverb" en dat is geheel wat anders. 

 

Ik begin me sterk af te vragen of bijdragen eigenlijk "gewaardeerd" worden in dit forum of als sommigen enkel de voorkeur geven aan audio op een lage bitrate die van links naar rechts zweven in het stereospectrum. 

Uw antwoord respecteer ik, doch het zou aangenamer zijn te aanvaarden wat een mede-lid deelt en indien niet gewenst deze simpelweg te negeren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste EventRMA,

 

Je bent natuurlijk vrij in het nabewerken en opnieuw aanbieden van geluidsmateriaal al kun je jezelf ook de vraag stellen of dat überhaupt wel zinvol is.

Overigens hebben de echte verzamelaars dit materiaal al lang en breed in originele CD kwaliteit op de plank liggen.

In technisch opzicht vind ik het nabewerken van gecomprimeerd MP3 materiaal volstrekt onzinnig.

 

Waar ik slecht tegen kan is als mensen zich in een 'underdog' positie manoeuvreren.

Dat doe je door je af te vragen of jouw bijdragen gewaardeerd worden en/of dat sommigen enkel de voorkeur geven aan audio in een lage bitrate die van links naar rechts zweven in het stereospectrum.

Vervolgens sluit je af met de opmerking dat je liever hebt dat je posting genegeerd wordt.

Dat schuurt nogal met de eerste aanhef van je bericht 'reacties in woord en beeld zijn steeds welkom.

In dit specifieke geval zou ik de file gewoon weggeflikkerd hebben omdat het zonde van de tijd en moeite is, jouw tijd wel te verstaan.

 

En dan tot slot, reverb is niets meer en minder dan galm!

Maar dat kan Niels veel beter uitleggen dan ik...

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo te zien is uitleg van mijn kant niet meer nodig want "EventRMA" is verandert in "Gast".

In de Pixeldra link de Treiterschijf jingle 1:1 van de Genootschaps CD.

En de destijds gebruikte "studio reverb" is een EMT 140.  ;)

 

 

Please login or register to see this link.

bewerkt door Niels Zack
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

hallo kan ik ook een copie van deze jingles 

 

don't shoot the messenger"  
De audiokwaliteit van decennia geleden kan je nu beluisteren in een digitale kwaliteit. 
Alle files zijn 320 kbps stereo. 

 

Deze bijdrage omvat : 

Radio Noordzee - Jinglemontage 1974

graag naar johanvkoot1@gmail.com bedankt alvast

bewerkt door johan1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.