Spring naar bijdragen

voortgang bestaan LPAM


radio tpot

Aanbevolen berichten

De eerste dag waren er 65 aanvragen binnen gekomen.

(Aldus van bronnen op het internet)

En handig met de PC? Ikke?

Nee echt niet, maar na denken kan ik wel en ik zie steeds staan bij het AT: op volgorde van binnen komst.

Dat is dus niet het tijdstip van versturen 😉

Er waren er ook bij die voor 9 al begonnen te versturen, elke seconde 1 mail.

Dat heb ik dan niet gedaan, heb maar 1 mail verstuurd.

 

Theo

bewerkt door radio tpot
taalfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei radio tpot:

 

Er waren er ook bij die voor 9 al begonnen te versturen, elke seconde 1 mail.

 

Theo

ik denk dat het mail systeem bij AT aardig verstopt zat op HET moment, met als gevolg dat veel aanvragen later zijn binnen gekomen.

Het blijft gewoon niet kloppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar nu de statistieken, is 828 niet een betere frequentie dan 1584 kHz?? Okee, je zender is niet afgestemd op 828. Maar je hebt wel de mogelijkheden voor een doorsnee goede antenne. De meeste LPAM'rs hebben geen mast van 50 meter. 

 

Overigens je hebt gelijk wat betreft de toekenning. Als je 5de keus de toegewezen frequentie is, dan mis ik toch wel wat in het frequentie register.

 

Rob V.

bewerkt door Rob Veld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste reserve was 1395, dan 1008, 675 dan pas 828

 

1395 kan niet wegens Klein Voorburg, 1008 niet wegens Laar Wageningen en/of Verduin Zoeterwoude, 675 wegens St Vooren Media Warmond.

 

747 zou ook niet kunnen wegens Splinter Alphen ad R.

 

Alleen 891 en 1332 zouden nog overblijven voor Utrecht.

 

 

lpam%2014.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei thijs5326:

En je hebt 828 gehad? Ik snap het niet meer.

Ja, en wat zou dat, was allemaal B t/m z keuze.

1584 is de hoofdfrequentie, waar we al al 20 jaar op zitten, met helaas wat noodgedwongen onderbrekingen. Wij waren de eerste die deze frequentie in gebruik nam, al in de jaren 90.

 

Door de actie van de "collega" die 1584 als 1e voorkeur heeft aangevraagd, terwijl hij op 891 zit, en die hij zonder meer weer had gekregen, want staat nog niet in de lijst met uitgegeven kanalen, kunnen ook anderen hun frequentie _ ik neem aan 1e voorkeur - niet behouden. Wereldstad R'dam en HotRadio Huissen, omdat ik de 828 heb gekregen.

Omdat die nu waarschijnlijk een andere frequentie krijgen zullen ook weer anderen hun freq niet kunnen behouden. 

Dat alles door 1 aanvrager die zich wilde verbeteren door "mijn" frequentie vooraan te zetten, ipv gewoon zijn huidige frequentie als 1e op de lijst te zetten.

 

De andere 12 partijen die in het lijstje van hierboven staan hebben gewoon hun eigen freq behouden (door die aan te vragen), ik ben de 1e die noodgedwongen een andere krijgt. (bron AT)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Harmen:

Dat is toch gewoon zijn/haar goed recht Ruud? Snap dat je het klote vindt, maar eerlijk gezegd kun je het niet verkrijgen van je eerste keus alleen jezelf kwalijk nemen.

Nee, ik heb niets fout gedaan. Het hangt af van de snelheid van het e-mail internetsysteem, je kan er zelf niets aan doen. Dat is per geval verschillend. Bij een aantal andere aanvragen zat nog meer tijd tussen versturen en ontvangen (bron AT), zou onder meer afhangen van fire walls en dergelijke.

Ik heb uiteraard onmiddellijk om 9 uur de aanvraag ingediend. Sneller kan niet, volgens AT ging het om seconden werk. Dus slechts enkele seconden te laat binnengekomen, en niet verstuurd, voor 1e voorkeur. Eerder versturen kan niet want dan wordt je afgewezen.

 

Dus gelieve niet te snel op de man te spelen AUB.

 

Heb jij nog wat aangevraagd Harm?

En zo ja, dan ben je in in ieder geval later dan ik, dus ik hoop dat het goed gaat, want het lijstje is ook echt de 1e 14 aanvragers.

 

bewerkt door ruudam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Harmen, het is maar net hoe snel je mail-server met de andere communiceert.

Rekening houdend met een voor mij bekende vertraging heb ik mijn aanvraag ingediend om 08:59:38 uur.

De ontvangstbevestiging van AT was om 09:08:10 uur.

Grote kans dus dat ik (wederom) buiten de boot ga vallen.

Wel is het zo dat iedereen mag aanvragen wat hij wil.

Voor mij was dat respectievelijk 1395, 1332, 1008 en als reserve getal 1485.

Inmiddels is duidelijk dat ik de 1395 en 1008 op mijn buik kan schrijven.

Bart Serlie, van Groeistad 747 in Wassenaar, heeft in middels wat extra zakdoekjes besteld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn werk wijze, en veld onderzoek vooraf, hier al beschreven.

1 seconde over 9 was het af geleverd, ben verbaast hoeveel er binnen een seconde over, voor mij waren.

Let op, geen van deze aanvragen kwamen in vaarwater van die van mij.

Toch bekruipt me het gevoel, dat er niet juist is omgegaan met de aanvragen.

De eerste in de rij heeft 20 seconde voor elke seconde een mail gestuurd en ook na 9 uur nog een paar.

Bron FB

De ander heeft geheel geautomatiseerd 10 seconden voor, elke seconde een mail verstuurd, en nog handmatig toen de aflever mail wat langer opzicht liet wachten.

Bron FB

Wel zie ik in deze lijst geen enkel die onvolledige CvdM info hebben ingestuurd.

En die waren er ook bij.

Bron FB

(PS ik heb niet eens Facebook 😎)

Wel kregen ze van het AT de gelegenheid om voor 11 maart deze gegevens aan te leveren.

Dan werden ze meegenomen op volgorde van binnenkomst.

 

Theo

bewerkt door radio tpot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei ruudam:

Door de actie van de "collega" die 1584 als 1e voorkeur heeft aangevraagd, terwijl hij op 891 zit, en die hij zonder meer weer had gekregen, want staat nog niet in de lijst met uitgegeven kanalen, kunnen ook anderen hun frequentie _ ik neem aan 1e voorkeur - niet behouden.

 

Je legt hier de schuld bij iemand die conform de regels heeft ingetekend op een frequentie die in zijn ogen het beste voor hem is. Niet netjes.

 

8 uur geleden zei ruudam:

Nee, ik heb niets fout gedaan. Het hangt af van de snelheid van het e-mail internetsysteem, je kan er zelf niets aan doen. 

 

Hier heb je een punt. Maar je had, net als Theo vooraf, kunnen kijken hoe je dit had kunnen voorkomen. Makkelijk praten van mij achteraf, maar wel iets wat je de volgende keer mee kan nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Harm ten Brink:

Die laatste zin impliceert vals spel omdat hoe minder je in een mail verstuurt hoe eerder je mail is verzonden en binnenkomt.

Dat is niet netjes t.o.v. degene die alle documenten in één mail hebben gezet.

Maar goed, we wachten ongeduldig af...

Je weet kennelijk niet hoe het werkt.

Als je een incomplete mail verstuurt telt dat niet als complete aanvraag, en wordt het tijdstip genegeerd door AT.  Het tijdstip van aanvraag is pas het moment dat alles binnen is.

Niet alle mail verbindingen zijn even snel, bij versturen van een gelijke grootte mail vanaf verschillende locatie naar het zelfde punt komen ze niet op hetzelfde moment aan. 

Als ik hier bvb al op 2 verschillende computers naar dezelfde audio stream ga luisteren zit er al tijdverschil in.

Dus de ongelijkheid zit m in de snelheid van de verbinding, en de handigheid van de aanvrager.

 

Bij een vorige verdeling, van rest capaciteit DAB, waarbij iedereen de aanvraag moest inleveren bij de notaris, is er gesteld dat iedereen die op het moment van start aanvraag procedure voor de deur stond, gelijktijdig had aangevraagd. Vervolgens werd er door de notaris een volgorde door loting vastgesteld.

Dit is door het ministerie zelf bedacht, en tot grote tevredenheid van de aanvragers.

Ik heb gevraagd dat hier ook toe te passen, en bvb iedereen die in het eerste uur de aanvraag indient, gelijke kansen heeft bij een loting. Dat is veel eerlijker.

Zonder argumenten werd het weer afgewezen.

14 uur geleden zei Vincent:

 

Je legt hier de schuld bij iemand die conform de regels heeft ingetekend op een frequentie die in zijn ogen het beste voor hem is. Niet netjes.

 

 

Hier heb je een punt. Maar je had, net als Theo vooraf, kunnen kijken hoe je dit had kunnen voorkomen. Makkelijk praten van mij achteraf, maar wel iets wat je de volgende keer mee kan nemen.

Niet netjes kan ook conform de regels zijn. 

Op de achtergrond speelt mee dat iedereen eigenlijk een verlenging wil van de huidige vergunningen, zodat alles en iedereen in de lucht kan blijven en op de frequentie waarin al is geinvestreerd.

Kan natuurlijk weer niet volgens AT, de 2e Kamer snapt niet waarom, dus we zullen zien.

 

Doordat iedereen dan maar voor zichzelf gaat werken, wegens ongeorganiseerdheid, krijg je dit. De FM zenders doen die beter met verenigingen als de VCR en NLCR  Bij een goede club had afgesproken kunnen worden dat iedereen gaat voor verlenging, dus zn eigen frequentie aanvraagt, waarbij zelfs de 1008 nog als extra beschikbaar was zodat verbetering mogelijk was, zonder een bestaande zender in de weg te zitten.

Het schijnt onmogelijk te zijn de LPAM-ers te verenigen, wat misschien al genoeg zegt.

Dom natuurlijk, vrij spel voor AT, CvdM etc.

-------------

Theo is dus slimmer dan ik, dat mag, maar zat mij en niemand in de weg.

De volgende keer, tuurlijk maar voor nu dooddoener.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mocht ook om 9 uur s'morgens bij de balie je aanvraag overhandigen in Groningen.

Dan weet je zeker dat je de eerste bent 😃

 

Clubjes voor gezamenlijke belangen.

Er zijn geen belangen die gezamenlijk zijn, er zijn er bij die denken dat het goud tegen de plinten omhoog gaat klotsen aan reclame inkomsten.

En er zijn er bij die totaal verwonderd zijn dat ze een zender aan hebben staan.

Tot nu aan toe heb ik prima mijn eigen dopjes kunnen doppen en heb geen hulp nodig van zogenaamde belangen behartigers die geld willen zien om dit voor je te doen.

Het is hobby radio en geen cloon van Q radio of een 538 look a like.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei radio tpot:

Je mocht ook om 9 uur s'morgens bij de balie je aanvraag overhandigen in Groningen.

Dan weet je zeker dat je de eerste bent 😃

 

Clubjes voor gezamenlijke belangen.

Het is hobby radio en geen cloon van Q radio of een 538 look a like.

 

Theo

Die optie voor zelf inleveren was volgens mij geschrapt.

 

Ook voor hobby radio heb je belangen te verdedigen, denk maar eens aan Veron en VRZA, die bestaan niet voor niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat klopt wel Ruud, maar bij zendamateurs heb je geen mensen die denken commercieel geld te kunnen slaan uit hun hobby.

(Dat staat ook in de wet, zendamateurs mogen geen commerciële boodschappen uitzenden of ander soort.)

Bij de KRCO denken ze dit wel te kunnen en procederen ze er lustig op los.

Is niet, totaal niet mijn belang en niet mijn ding.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De KRCO is een soort stoorzender, er is niemand van de LPAM wereld bij aangesloten voor zover ik weet, maar ze dringen zich wel op asl gesprekspartner en vertegenwoordiger van LPAM. Ik heb daarv met rechtzaken wat van gezegd, maar kennelijk komt dit sommigen goed uit.

Het zou fijn zijn als de KRCO zich beperkte tot FM - want daar kan je commercieel draaien - en er een aparte club komt voor LPAM. Maar zoals gezegd is de kans daarop heel klein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben geen belanghebbende, slechts een luisteraar. Als ik alles zo overzie, is het netjes geregeld. Dat niet iedereen 'z'n zin' krijgt, en claimt 'mijn frequentie', gewoonterecht (20 jaar) doet daar niets aan af. Gewoonterecht claimen is wel erg zwak want bij Radio Bloemendaal was de discussie heel anders (weet u nog wel?),

 

Vermoedelijk zal een hele rij van aanvragen nooit tot een daadwerkelijke uitzending leiden.  Bv. St Vooren in Warmond heeft ondanks vele aanvragen en toewijzingen nooit iets in de lucht gebracht en zo meer. Ik kijk er naar uit, meer aanbod via LPAM. Al zal ik Groeistad enorm missen, want het is en blijft voor LPAM wat mij betreft de nummer 1. Als dat echt ten einde is, want ben daar nog niet zeker van op basis van wat ik nu lees (maar ben dan ook geen insider).

 

Trouwens 828 kHz wordt voor NL 'clear channel' met slechts 1 LPAM. Ik zou er blij mee zijn.  675 kHz wordt, als alles echt actief wordt, een rommeltje. Alphen ad Rijn en Warmond zijn bijna aan elkaar grenzend. We gaan het allemaal horen.

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-3-2019 om 20:36 zei Eric:

Ik ben geen belanghebbende, slechts een luisteraar. Als ik alles zo overzie, is het netjes geregeld. Dat niet iedereen 'z'n zin' krijgt, en claimt 'mijn frequentie', gewoonterecht (20 jaar) doet daar niets aan af. Gewoonterecht claimen is wel erg zwak want bij Radio Bloemendaal was de discussie heel anders (weet u nog wel?),

 

Vermoedelijk zal een hele rij van aanvragen nooit tot een daadwerkelijke uitzending leiden.  Bv. St Vooren in Warmond heeft ondanks vele aanvragen en toewijzingen nooit iets in de lucht gebracht en zo meer. Ik kijk er naar uit, meer aanbod via LPAM. Al zal ik Groeistad enorm missen, want het is en blijft voor LPAM wat mij betreft de nummer 1. Als dat echt ten einde is, want ben daar nog niet zeker van op basis van wat ik nu lees (maar ben dan ook geen insider).

 

Trouwens 828 kHz wordt voor NL 'clear channel' met slechts 1 LPAM. Ik zou er blij mee zijn.  675 kHz wordt, als alles echt actief wordt, een rommeltje. Alphen ad Rijn en Warmond zijn bijna aan elkaar grenzend. We gaan het allemaal horen.

Eric, het heeft niet zoveel met gewoonterecht te maken, maar meer wat logisch is. Derhalve vind ik claimen nogal een grove conclusie. Ook als luisteraar wil je graag helderheid van wie op welke frequentie zit en niet dat je de hele schaal moet gaan afzoeken wie nu waar zit.

 

Het punt dat dat sommigen wel een vergunning hebben maar niets in de lucht brengen was reden om een verzoek in te dienen voor een in gebruik name termijn wat niet gehonoreerd werd door AT-EZ.

828 is op dit moment misschien een clear channel, maar dat blijft het vast niet. De vorderingen van vergunningsverlening zijn zichtbaar op de site van AT-EZ.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

En dan gaat het om vergunningen met de afloopdatum 11-5-2024. Als je de info oproept zie je dat het niet zo'n rommeltje is als je kenschetst.

 

Wat betreft de 1116 kHz, die discussie ging/gaat niet zozeer over de rechten van Radio Bloemendaal. Het ging/gaat er wel om hoe AT-EZ met de frequentie om gaat. Kortom de vraag of deze frequentie vroeg of later de LPAM bestemming krijgt. De reactie van AT-EZ hierop is dusdanig vaag dat het alleen nog maar meer discussie op roept. Want in het frequentie register wordt Radio Bloemendaal niet meer als vergunninghouder genoemd, waaruit men dus de conclusie zou kunnen trekken dat Radio Bloemendaal de vergunning heeft ingeleverd.

 

Rob V.

Aanvulling 20/3

Gisteren werden de rechten van Radio Bloemendaal nog niet vermeld, vandaag dus wel. Bloemendaal heeft dus nog niet zijn vergunning ingeleverd. Kortom die jongens (en meisjes) van AT hebben het er maar druk mee!

 

Rob V.

bewerkt door Rob Veld
Aanvulling/correctie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob,

Vwb rommeltje baseer ik mij op Please login or register to see this link.   Daar wordt gemeld dat er twee vergunninghouders op 675 kHz zijn (tot 11-5-2014 t.w. Stichting Vooren Media uit Warmond en Splinter uit Alphen ad Rijn. Echter de overzichten van AT laten dit niet zien dus wellicht foutje. 

Vandaag zie ik dat Groeistad de 1224 kHz mag gaan gebruiken. Goede keuze lijkt me zeker nu de Engelse zenders op 1215 kHz minstens 3dB down gaan uit besparingsoverwegingen. 

Groet, 

 

NB: het betreft 675 kHz (St Vooren Media) en 747 kHz (Splinter). Geen probleem dus. De lijst op bovengenoemde site bevat een typo

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.