Spring naar bijdragen

Radio Veronica - 30-09-1972 - 1140-1337 - Van 192 naar 538


Vincent

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Ik kan me niets meer van dat spotje herinneren. Zou dat wel eens willen horen. Ik zie de gemiddelde luisteraar nog geen radio uit elkaar halen.

 

Klaarblijkelijk had Veronica dus door dat de ontvangst in het land tegenviel. Waarschijnlijk was niet voorzien bij het bepalen van de nieuwe golflengte, dat dit probleem zich voor zou kunnen doen.

 

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Omdat ik me nogal stoorde aan de "ruis op 538" heb ik m'n radio wél opengemaakt en aan wat schroefjes gedraaid. De ruis werd inderdaad minder. Maar of ik dat gedaan heb omdat ik dat op de zender gehoord had, weet ik niet meer. Zou zomaar kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei nchuijg:

Juul,

 

Was er eigenlijk een reserve antenne aan boord, voor het geval een vliegende storm de bestaande zou vernielen.

Het lijkt me een hele klus even snel een nieuwe te maken.

Tenslotte was er ook een reserve anker.

 

Nico.

 

 

Dat weet ik niet Nico. Geen enkel idee. Zou ik aan technicus Jaap Borst moeten vragen.

9 minuten geleden zei ruudam:

Misschien was er inderdaad geen spotje, maar was er een promo voor 538, dat het allemaal veel beter was. En ging ik daar op in, het is allemaal zo lang geleden ook..

De opname van dat programmaatje heb ik ook nooit meer teruggeluisterd, er naar zoeken wordt een hele klus........

 

 

Lex zei in het begin van de top 40 om 13.00 uur daar iets over.............Ik was daar nooit zo voor.

 

Wel heb ik daar iets over geschreven:

 

 

 

538.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Vrienden hier is een uiterst verhelderend stuk uit RAZ (RadioAmateursZoetermeer) over middefrequetie-storing en spiegelfrequntie.

Erg lezenswaardig:

 

bron:  RAZ

 

Please login or register to see this link.

Dit is wat ik zo gauw kan vinden.

 

Leuk stukje, beetje in weetal en vraagal stijl.

Ik wist niet 1585 een spiegel was van 675.

Op de site draait nu 1584, maar er is ook nog een vergunning daar voor 675....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Juul:

Over dit laatste, "Ik weet niet van deze test" in juli en had dat toch moeten weten. In ons archief is daar ook niks van terug te vinden. Op 9 aug. is er pas de eerste keer daadwerkelijk getest.

 

Maar je weet maar nooit, ik ben benieuwd naar het tegendeel.

 

De bron is (waarschijnlijk) niet helemaal betrouwbaar, of vergist zich (gewoon) in de datum.

 

Bull Verwey: " Op 18 juli was de eerst testuitzending in de ochtenduren, tussen 6 en 8, uitgezonden, waarbij de '192' even uit de lucht was." 

 

Please login or register to see this link.

( Pag 20 van het boek: Herinneringen Aan Radio Veronica  1972-1973  -  Hans Knot)

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Robin Westhof:

 

De bron is (waarschijnlijk) niet helemaal betrouwbaar, of vergist zich (gewoon) in de datum.

 

Bull Verwey: " Op 18 juli was de eerst testuitzending in de ochtenduren, tussen 6 en 8, uitgezonden, waarbij de '192' even uit de lucht was." 

 

Please login or register to see this link.

( Pag 20 van het boek: Herinneringen Aan Radio Veronica  1972-1973  -  Hans Knot)

 

 

 

 

 

 

Ik denk het Robin,

 

beetje raar geschreven stukkie..............Er waren wel problemen met isolatoren van de antenne-mast  maar dat was andere orde.  Directeur van Philips?  Die had helemaal niks met ons van doen, behalve dat ze in 1969 onze mixer's leverden..................

Maar hoe goed Hans ook z'n best heeft gedaan bij het schrijven, er valt wel meer op af te dingen op die "Herinneringen"........................

 

"naarmate de jaren verstrijken vervagen de herinneringen"

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.