Spring naar bijdragen

Ron van der Plas op Radio Mi Amigo


Vincent

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Het was Jerry Hoogland.  Peter Hoogland ken ik niet.  

 

Op de foto : v.l.n.r: Ferry Eden met de poes, Ronald Bakker,Jerry Hoogland

 

 

Salut

Leendert

IMG_0127.jpg

Peter Hoogland is na Maeva in België ook bekend geworden met zijn programma bij Topradio dat toen ook 's nachts op tv te horen was bij VTM.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Vincent:

En beide opnames:

 

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
 

de tweede is duidelijk Ron VD Plas .

dit vond ik nog terug in mijn archieven:

Hij zat live van 30.1.77 tot 9.2.77

in de week van 6 sept 77 deed hij de vervanging van Michelle van 10-11u

die week zijn er trouwens heel wat nonstop uitzendingen ipv live, op 7.9 komen ze bv pas om 858 in de lucht. op zaterdag 10.9 is het om 14u nonstop

op zondag 11.9 Ron VD Plas ipv Stan Haag 11-12u

Een jaar later was hij terug in Playa de Aro om in te vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ron van der Plas  de broer van DJ Erwin van der Bliek 

is als ik het goed heb:

Ron van der Plas = Ronald Baars

Radio Monique of Radio 819 dacht ik

------------------------------------------------------------

Ron van der Plas  of  Ron van de Plas = Erik van Houten als dit correct is

Maeva DJ  en Radio Mi-Amigo

 

Ron van de Plas lag even overhoop me Eric Strijkers met Extra Gold 94

Het kan verkeren de radio wereld

Extra Gold was in Koksijde op 104.8 fm en had op het laatst wat financiele problemen  ..o.a. reclame  ontvangsten...om een verhaal kort te maken.

Het eindigde in drugshandel voor Eric Strijkers (dj Will de Jongh) en Extra Gold eindigde (jaren geleden) en werd Familyradio om tijd nadien door nieuwe vergunningen te moeten stoppen. daarna heden ten dagen is het een nieuw nonstop station met nederlandstalige muziek geworden en andere naam

 

Ron van de Plas of van der  is dus al tijdje overleden.

Will de Jongh had nooit iets met zeezenders te maken en is ooit afkomstig van Amsterdam in Belgie komen wonen in Koksijde, als dancing dj

 

Onlangs terug  in July opgepakt voor een drugslabo in een kelder van een Café in Kaaskerke-Diksmuide.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

Ron van der Plas  de broer van DJ Erwin van der Bliek 

is als ik het goed heb:

Ron van der Plas = Ronald Baars

Radio Monique of Radio 819 dacht ik

------------------------------------------------------------

Ron van der Plas  of  Ron van de Plas = Erik van Houten als dit correct is

Maeva DJ  en Radio Mi-Amigo

 

 

 

Ron VD Plas is NIET Erik van Houten want dat is Ben van Praag van Mi amigo 272, radio Huguette, radio Maeva.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

Ben Van Praag (Eric Van Houte)

 

als het niet klopte dan is  Please login or register to see this link.   niet correct !

wisselden ze de namen om

ik ga het niet verder uitzoeken

het is nacht 01.50 en tijd om een ande oord op te zoeken

De uitspraak is bijna hetzelfde maar ik denk dat het zo is:

EriK van HouteN     Ron VD Plas

EriC van Houte Ben van Praag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vincent:

 

Volgens mij had ik hierboven aangetoont dat deze meneer niet de Ron van der Plas was op Radio Mi Amigo. De Ron van der Plas op Radio Mi Amigo was Nico van der Stee, de man achter de drive-in shows en later o.a. Stadsradio Rotterdam.

 

Om het compleet te maken hierbij ook de opnames uit 1977. Ook dit is Nico van der Stee.  

 

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

 

Het verhaal dat Erik van Houten als dj bij de zeezender Radio Mi Amigo heeft gewerkt klopt dus niet. 

Sorry Vincent, but again I don't believe that Nico Volker (Nico Van Der Stee/Piet De Prater on Caroline) was Ron Van Der Plas. Different people.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei scotty:

Sorry Vincent, but again I don't believe that Nico Volker (Nico Van Der Stee/Piet De Prater on Caroline) was Ron Van Der Plas. Different people.

 

 

I checked it this morning with involved employees from that time and they confirm that Nico Volker is the real name of Nico van der Stee / Ron van der Plas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Vincent:

 

 

I checked it this morning with involved employees from that time and they confirm that Nico Volker is the real name of Nico van der Stee / Ron van der Plas.

Hi Vincent, I am sorry but I don't think it is correct. They don't sound alike and they don't look alike! This picture shows Nico Volker (far right) at 1994 Radioday and doesn't look like the guy pictured earlier in the thread. I have mailed Ferry Eden to ask. Also in the 80's doing a Laser Roadshow with Ad Roberts.

Radio%20Day%201994%20Mike%20Kerslake.jpg

Laser%20Roadshow%20in%20Holland,%20with%20Ad%20Roberts%20and%20Nico%20Volker%20from%20radio%20Monique.jpg

bewerkt door scotty
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Vincent:

 

Ferry is also one of my sources :)

Wow, well I am confused, because that means the Maeva Ron Van Der Plas (pictured earlier) is not the Mi Amigo Ron Van Der Plas, but it was always believed he was?????? Amazing! 

 

Has more than Ferry confirmed this???

Op ‎22‎-‎7‎-‎2019 om 18:15 zei Vincent:

En beide opnames:

 

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
 

Listen to these and Nico Van Der Stee's voice is different from Ron Van Der Plas. I always knew that Nico Volker was Nico Van Der Stee, but I am still not sure about Ron Van Der Plas…...sorry!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei scotty:

I just heard from Ferry that he believes that Ron Van Der Plas and Nico Volker/Nico Van Der Stee were not the same person.

 

 

I spoke to him this afternoon. He had misunderstood the question. According to Ferry, Nico Volker has never been on board.

 

Marc Jacobs told me this morning that Ron van der Plas was from Breda. Nico Volker did not, in any case.

 

To be continued

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Vincent:

 

 

I spoke to him this afternoon. He had misunderstood the question. According to Ferry, Nico Volker has never been on board.

 

Marc Jacobs told me this morning that Ron van der Plas was from Breda. Nico Volker did not, in any case.

 

To be continued

Nico Volker was from Sliedrecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halloha

 

Ik sprak na lange tijd een radiovriend R van de Golden Radio Club vandaag telefonisch

Achter de schermen heeft hij  ooit de meeste muziek geleverd voor 94. Extra Gold met studio's in Torhout

De werkelijkheid was dat er weinig platen of cds waren !

Zo kende hij geruime tijd Ron van de Plas

Ook al omdat hij een grote Radio Maeva fan is.

Hij deed Ron het grote plezier Mi-Amigo opnames te schenken

Waar Ron zeer blij mee was en zei,...'' ' kan ik ooit nalaten als ik sterf aan mijn kleinkinderen. Mijn eigen programma's die ik presenteerde '''"

ik herinner nu nu ook opeens dat hij eens een oproep deed voor die programma' s  of iemand wat had bewaard !

 

Helaas grote of kleine gezondheidsproblemen tussen mensen kunnen contacten doen verwateren.

Ook voor mijn Golden Radio club vriend was het overlijden een verrassing van Ron van de Plas

Voor info via familie in te winnen is het bijna onmogelijk

contact over het radioverleden o.a gaat niet of men praat er liever niet meer over

of mensen willen met rust gelaten worden

 

Volgens de informatie is de echte naam

Erik van Hout (niet NOT van Houten)

 

ik weet nu niet zeker meer  Erik Eric maar goed

hij zou afkomstig zijn uit de omgeving van Eindhoven.

misschien Veldhoven of Helmond

 

Helaas is ook terug veel info verdwenen van het internet!

Artikelen al of niet uit de krant.

of een link loopt dood of is geweigerd door een server

Ik zeg altijd Leve een papieren boek of Radio Magazine

 

je vind ook geen grote artikelen meer terug toen men bij de start van 94 Extra Gold in 2004 dacht ik (of 2005) een voorstelling deed vanaf een boot uit Nieuwpoort die tochten deed op zee.

Zelf nooit gaan kijken aan de afmeer plaats en die boot

Die baas kapitein of commandant genoemd moest ik niet

Ik vond de 1e kennismaking bazig bevelend

We hadden om ons vissersvaartuig een bepaalde plaats omgeving smidse te Nieuwpoort , om ons vaartuig te herstellen jaarlijks, ook motoren nazicht o.a.

Opeens kwam die boot bij ons liggen.

kort erna beweerde de man dat we te dicht lagen en weg moesten met een onvriendelijk bazig gezicht

Mijn schoonbroer mede vennoot wilde dat ik als schipper-motorist de motor starte wat ik koppig weigerde

Het liet wat op en ik zei dat al dat gezaag , ik naar huis zou vertrekken gewoon.

Ik wilde niet toegeven aan een nieuwkomer een bazige ik dacht uit het Brusselse  zo gezegde commandant

 

ik had meer respeckt voor mezelf als schipper en mede baas

ik bedoel ik heb met een boot van 23 meter gevist tijdens zeer zware stormen

niet met een grote plezier toeristenboot de kust afvaren of het binnenland.

ik heb geen mooie witte hemd met wat emblemen op

Is zou ook niet nodig zijn voor mij

maar goed ik naar huis

mijn schoonbroer ontevreden ook en heeft dan (onverantwoordelijk misschien maar mocht niet) de motor gestart en onze vissersboot helemaal alleen afgemeerd.

de volgende dag was ik ontevreden en daarna meed ik die zo gezegde commandant als de pest.

Ik wilde niks te maken hebben met hem of de boot

Het was in de begin periode dat deze  boot begon

sommige mensen denken dat ze opeens een visser die vergroeid is met de haven zomaar zijn bazige woorden kan opleggen

 

Info verdwijnt op internet helaas, toch veel !

Ook veel info is weg over Ron van de Plas

 

Door dat voorval  met die commandat vergeet ik dus ook nooit dat Ron van de Plas toen zaakvoeder was of mede baas of zo van 94 Extra Gold

Ron heb ikzelf ooit slechts 1 x gesproken in het radiocafé  café te Aalst van wijlen, Luc de Groot

(inmiddels zou zijn (Mario) weblog nu ook verdwenen zijn helaas)

 

ik laat de discussie nu over aan ...wat de naam betreft!

 

ik denk dat Noel Cordier meer info zou moeten weten over Ron van de Plas!

 

Groeten

De ouwe zeerover

 

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
fout herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 27-7-2019 om 00:44 zei Jean-Pierre De Zeerover:

Ron van der Plas  de broer van DJ Erwin van der Bliek 

is als ik het goed heb:

Ron van der Plas = Ronald Baars

Radio Monique of Radio 819 dacht ik

------------------------------------------------------------

Ron van der Plas  of  Ron van de Plas = Erik van Houten als dit correct is

Maeva DJ  en Radio Mi-Amigo

 

Ron van de Plas lag even overhoop me Eric Strijkers met Extra Gold 94

Het kan verkeren de radio wereld

Extra Gold was in Koksijde op 104.8 fm en had op het laatst wat financiele problemen  ..o.a. reclame  ontvangsten...om een verhaal kort te maken.

Het eindigde voor Eric Strijkers (dj Will de Jongh) en Extra Gold eindigde (jaren geleden) en werd Familyradio om tijd nadien door nieuwe vergunningen te moeten stoppen. daarna heden ten dagen is het een nieuw nonstop station met nederlandstalige muziek geworden en andere naam

 

Ron van de Plas of van der  is dus al tijdje overleden.

Will de Jongh had nooit iets met zeezenders te maken en is ooit afkomstig van Amsterdam in Belgie komen wonen in Koksijde, als dancing dj

Hij begon in feite ooit in een dancing te Wulpen bij Oostduinkerke groeide zo door tot hij ooit eigen Dancing had.

Boven waren de Extra Gold studio's te Koksijde- bad

later verhuisde de studio naar een huis in het dorp.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

www.radiomiamigo.co.uk was afgelopen weekend in de lucht. Nico van der Stee presenteerde daar de flashbackshow onder de naam Nico van der Stee.

Dat is niet onder de naam van Ron vd Plas, die wel aan boord zat maar wegens te veel zeeziek zijn snel weg was, maar later wel enkele programma's deed vanuit Playa de Aro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-3-2020 om 03:24 zei bert ree:

www.radiomiamigo.co.uk was afgelopen weekend in de lucht. Nico van der Stee presenteerde daar de flashbackshow onder de naam Nico van der Stee.

Ik heb dat programma  gemist. Ik had overigens grote moeite om naar Heike Debois(Noushka Suykerbuyk )te luisteren. Tenenkrommend vond ik het.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Ik heb dat programma  gemist. Ik had overigens grote moeite om naar Heike Debois(Noushka Suykerbuyk )te luisteren. Tenenkrommend vond ik het.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Heb Hayke Dubois (wat is in hemelsnaam de correcte spelling) destijds nooit kunnen verstaan, ze praatte zo onduidelijk en dit in samenhang met AM kwaliteit en een kleine transistorradio zorgde ervoor dat alleen de muziek en commercials voor mij overbleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei henkleppers:

Heb Hayke Dubois (wat is in hemelsnaam de correcte spelling) destijds nooit kunnen verstaan, ze praatte zo onduidelijk en dit in samenhang met AM kwaliteit en een kleine transistorradio zorgde ervoor dat alleen de muziek en commercials voor mij overbleven.

 

Volgens mij is de correcte spelling van haar naam: Haike Debois.

 

Ik ben het met jullie eens, dat het met afstand de slechtste DJ was, die Radio Mi Amigo als zeezender ooit heeft gehad. Onverstaanbaar.

Je had op een gegeven moment twee vrouwelijke DJ's: Michelle en Haike Debois. Een wereld van verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.