Spring naar bijdragen

Radio Caroline - december 1979


Vincent

Aanbevolen berichten

  • Beste Hans en Vincent,

De Will Luikinga show van 24 december 1979 werd in werkelijkheid pas een week later uitgezonden. Voor de show startte werd de Caroline Sureshot gedraaid van LBS met Uncle Jim (was Sureshot in de periode 30 december 1979-6 januari 1980).

Op Oudejaarsdag konden de luisteraars nog genieten van een kerstshowprogramma van Will. Kennelijk zat men daar niet mee.

 

Ik denk dat de tender, die de programma's van Will Luikinga meebracht de laatste week van december enigszins vertraagd was.

 

Met vriendelijke groeten,

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Vincent,

 

Vanaf nu een andere programmering.

De tender is langs geweest. Ad Roberts is van boord gegaan en Tom van de Velde bleef als enige Nederlandse DJ aan boord achter.

 

Wel zijn er in Spanje op band opgenomen programma's van Will Luikinga aan boord gebracht. Vanaf nu is er elke dag van 12 tot 1 het programma Will wil wel.

 

Om de gaten op te vullen, worden twee Engelse DJ's ingezet. Stuart Russell en Richard Thompson nemen een deel van de programmering voor hun rekening.

 

Fijne kerstdagen gewenst.

 

Met vriendelijke groeten,

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Gerard van den Ende:
  • Beste Hans en Vincent,

De Will Luikinga show van 24 december 1979 werd in werkelijkheid pas een week later uitgezonden. Voor de show startte werd de Caroline Sureshot gedraaid van LBS met Uncle Jim (was Sureshot in de periode 30 december 1979-6 januari 1980).

Op Oudejaarsdag konden de luisteraars nog genieten van een kerstshowprogramma van Will. Kennelijk zat men daar niet mee.

 

Ik denk dat de tender, die de programma's van Will Luikinga meebracht de laatste week van december enigszins vertraagd was.

 

Met vriendelijke groeten,

Gerard

De datum van uitzending was op 1 januari 1980.

groet, Hans

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎24‎-‎12‎-‎2018 om 06:16 zei Vincent:

Niets van 23 december 1979.

 

24 december 1979

 

Please login or register to see this link.  

Please login or register to see this link.  

Please login or register to see this link.  

Nog te digitaliseren:

1864. Caroline 319 Eet Smakelijk with Tom van der Velde and the Negentientigshow with Richard Thompson 13.22‑14.09h 24‑12‑79  47’

1865. Caroline 319 Gangboord with Tom van der Velde 24‑12‑79 16‑17.09h            69’

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Vincent:

30 december 1979

 

Please login or register to see this link.  

Please login or register to see this link.  

Please login or register to see this link.  

Please login or register to see this link.  

Nog te digitaliseren:

1872. Caroline 319 Wekkerradio part III Sunday 30‑12‑79 Tom van der Velde 9‑9.30h 30’ (toch weer drie minuten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hans Hendriks:

*) aanvulling:

 

Caroline-19791230-1700-1730-TomVanDerVelde-Gangboord
Please login or register to see this link.

 

groet, Hans

Beste Hans, Vreemd genoeg noemde Tom vd Velde dat laatste half uurtje Het Zondagmiddagmatinee. Het was een zondag. Groet. Fons

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fons:

Beste Hans, Vreemd genoeg noemde Tom vd Velde dat laatste half uurtje Het Zondagmiddagmatinee. Het was een zondag. Groet. Fons

 

30 december 1979 was een zondag. Het nieuws van vijf uur klopt met de actualiteiten van die dag. Omstreeks half zes maakt Tom een toespeling waarom de programma's niet zo als gebruikelijk op zondag waren. Ook de andere programma's op deze zondagmiddag werden niet genoemd als 'zondagmiddagmatinee'. Ik trek daaruit de conclusie dat dit laatste half uurtje eveneens 'Gangboord' was.

groet, Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Hans Hendriks:

 

30 december 1979 was een zondag. Het nieuws van vijf uur klopt met de actualiteiten van die dag. Omstreeks half zes maakt Tom een toespeling waarom de programma's niet zo als gebruikelijk op zondag waren. Ook de andere programma's op deze zondagmiddag werden niet genoemd als 'zondagmiddagmatinee'. Ik trek daaruit de conclusie dat dit laatste half uurtje eveneens 'Gangboord' was.

groet, Hans

 

Ik ben het met Hans eens. 100% zeker is dit niet maar het is wel zeer aannemelijk. Echt weten we het als de opnames van Douwe van deze middag beschikbaar zijn

 

De onderbouwing: De 22e zou de Caroline Top 50 worden uitgezonden maar die werd uitgesteld tot de Kerst. Ad ging vlak daarna van boord, Tom van der Velde bleef samen met Monique van Dijk achter. Samen met de aanwezige Engelsen (oa Richard Thompson en Stuart Russell) hielen zij de boel draaiend. De Top 50 werd uiteindelijk niet uitgezonden, 15 december 1979 was de laatste editie. Het zondagmiddagmatinee werd vervangen door de 19tig met Richard Thompson en Gangboord met Tom van der Velde. 5 januari 1980 keerde Peter de Vries terug aan boord en werd de programmering voor de zaterdag en zondag gehandhaafd. Ik weet niets van 6 januari 1980 maar het Zondagmiddagmatinee keerde pas weer terug op 3 februari 1980 met Peter de Vries en Hugo de Groot.

 

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Vincent:

 

Ik ben het met Hans eens. 100% zeker is dit niet maar het is wel zeer aannemelijk. Echt weten we het als de opnames van Douwe van deze middag beschikbaar zijn

 

Ik heb van zondag 30 december 1979 alleen;

1872. Caroline 319 Wekkerradio part III Sunday 30‑12‑79 Tom van der Velde 9‑9.30h 30’ (toch weer drie minuten)

 

13-1-1980 klopt niet in het presentatieoverzicht want ik heb (nog te digitaliseren):

1875. Caroline 319 Eet Smakelijk on Sunday Peter de Vries 13‑1‑80 13‑14h 60’

1876. Caroline 319 Negentientigshow with golden oldies Tom van der Velde 13‑1‑80 14-14.34h  34’

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.