Spring naar bijdragen

Drs. Ijzerbout- Joost den Draaijer


Control49

Aanbevolen berichten

Op Hilversum 3 was er in de vroege jaren 70 tijdens het NOS maal met Joost den Draaijer gedurende enige tijd een item met Drs. Ijzerbout, die behandelde hoe je zelf een FM ontvanger in elkaar kon flansen.  Dit is althans wat ik mij vaag herinner. Ik vraag mij af of hier opnames van bestaan ter opfrissing, cq. controle van het geheugen en of iemand het kan/zou willen uploaden...

Alvast mijn dank (en een goede jaarwisseling aan allen).

vr.gr. John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik het me herinner: Het korte technische praatje van Drs. IJzerbout was eind 1972 of begin 1973 een dagelijks onderdeel van de Joost de Draaier show. Het uur tussen 18:00 en 19:00 uur op Hilversum 3 was alleen op FM te beluisteren, vandaar de, uiteraard niet serieus bedoelde cursus "Hoe bouw ik mijn eigen FM-ontvanger" in het programma. Volgens mij was er ook nog een wedstrijd aan verbonden en werd het meest originele bouwsel (een FM-ontvanger kon je het niet noemen) van een luisteraar beloond met een prijs.

 

Hou je vast, via de link enkele seconden(!) Drs. IJzerbout met uitleg over solderen. Dit is het enige fragmentje dat ik in mijn archief heb van de Drs.

 

Please login or register to see this link.

 

Hans

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.