Spring naar bijdragen

Radio Atlantis - 1974


Vincent

Aanbevolen berichten

Beste Vincent,

 

Bedankt voor alle aangeboden programma's van Atlantis uit het jaar 1974.

 

En ook dank aan een ieder die de correcties en aanvullingen hebben vermeld. Dat waren er heel wat.  Met name Bert Ree, Scotty, Erco59 en Jan-Fré hebben er heel veel tijd aan besteed om alle aangeboden programma's van een juiste datum en/of tijdslot te voorzien, daar waar dat nodig was. Geweldig werk van jullie.

 

Vincent,

Is het een idee om aansluitend hierop de Radio Atlantis-periode te behandelen, toen ze vanaf het zendschip van Radio Caroline uitzonden?

Dat was een jaar eerder. De baas van Atlantis, Adriaan van Landschoot, had toen voor een periode van 3 maanden zendtijd gehuurd.

Dat was de periode 15 juli-15 oktober 1973.

 

Met vriendelijke groet,

Gerard

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Vincent,

Is het een idee om aansluitend hierop de Radio Atlantis-periode te behandelen, toen ze vanaf het zendschip van Radio Caroline uitzonden?

Dat was een jaar eerder. De baas van Atlantis, Adriaan van Landschoot, had toen voor een periode van 3 maanden zendtijd gehuurd.

Dat was de periode 15 juli-15 oktober 1973.

 

Met vriendelijke groet,

Gerard

 

Komen er inderdaad achteraan. Over een week of twee, drie.

 

1 uur geleden zei scotty:

Here are a couple more that I don't think have been posted

 

Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Vincent:

 

Komen er inderdaad achteraan. Over een week of twee, drie.

 

 

Thanks!

 ik stel voor om met 1973 te starten op 15 juli. Ik ben nog volop bezig opnames te checken. Zo heb ik ook een beetje de tijd om nog verder opnames te zoeken die ergens nog opgeslagen zijn.

atlantis ging uit de lucht om 1905, hun studioklok stond verkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 hours ago, Vincent said:

En de laatste dag van Radio Atlantis:

AtPlease login or register to see this link.

=Atlantis-19740831-1700-1800-AndyAnderson

+ Atlantis-19740831-1800-1900- GoodbyeParty (55Min)

 

Please login or register to see this link.

= Atlantis-19740831-1800-1900-GoodByeParty (50 Min)

+ 1 Min MiAmigoInt-PvD + 1Min Caroline

!

Of course they went off the air at 1900

Thanks for the very good quality recordings

Gr, Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Vincent:

En de laatste dag van Radio Atlantis:

 

Please login or register to see this link.

 

Iedereen bedankt voor het uitzoeken van de opnames! En mocht iemand nog aanvullingen hebben, deze zijn altijd welkom!

dit zijn fragmenten van de Goodbye party van Atlantis 1800-1906 + MiAmigoCaroline 740831 1859-1901 PeterVanDamTonyAllan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 hours ago, Gerrit said:

In mijn collectie zit onderstaande file met allerlei Atlantis fragmenten. Misschien dat die nog wat kan toevoegen aan het reeds aangebodene. Ik heb nog maar weinig kunnen luisteren naar al die uren....

Please login or register to see this link.

Meeste zijn impressies uit 1973

Gr, Eric

bewerkt door erco59
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-5-2019 om 11:46 zei Gerrit:

 

De geluidskwaliteit heb ik geprobeerd te verbeteren, anders versta ik er niets van.....

Please login or register to see this link.

goed gedaan, want het was inderdaad een van de minder goed verstaanbare opnames. Maar ja een interview opnemen tijdens een concert is een moeilijk gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei martinja:

Zeer bedankt Eric - da's een eindje ver weg - zo ver ging het signaal dus - mooi - of wat het tijdens condities ? Of wel een hele goede radio.

 

Groetje,

Martin

anno 1974 was de situatie ter hoogte van de Belgisch/Franse grens anders dan aan de Nederlandse kust. Door een zender in Frankrijk was RNI niet goed te ontvangen, ook Veronica had last van Capital. Atlantis kwam goed door doordat de Jeanine aan de Belgische kust lag en Mi amigo kwam ook goed door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei erco59:

Atlantis + MiAmigo 31/08/1974 1538-1705 (Edits 30 Min)

Steve England-Andy Anderson - Bert Bennett

Own recording in France

Please login or register to see this link.

 

good mix of 229 and 259. I hear also Mike Moorkens and Patrick Dubateau sur le 259.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-5-2019 om 20:17 zei Gerrit:

In mijn collectie zit onderstaande file met allerlei Atlantis fragmenten. Misschien dat die nog wat kan toevoegen aan het reeds aangebodene. Ik heb nog maar weinig kunnen luisteren naar al die uren....

Please login or register to see this link.

Volgens mij zijn dat allemaal fragmentjes uit 1973, eerst fragmenten tussen 24 juli en 11 aug. Mike Moorkens, Luc van Kapellen, Andy Archer, Bert Bennett, Tony Allan, daarna Interview Peter van Dam/Adriaan van Landschoot (1 of 2 weken na de start?), Top 40 22.7.73, 23.7.73 Tony Houston, Top 40 29.7.73, Mozes vd Berg 30.12.73

Zulke korte fragmentjes zijn altijd leuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-5-2019 om 15:26 zei martinja:

Zeer bedankt Eric,

Altijd gedacht dat Radio Atlantis eerder uit de lucht was gegaan dan de 31e, nl op de 25e, maar ik weet ut niet meer. De laatste dag van Veronica, die kan ik me zo voor de geest halen.

 

Groetje,

Martin

De Vlaamse service stopte op 25.8 om 14u, wanneer de international service de programma's overnam tot 31.8.74 19.06. Hierboven vind je heel wat terug van de internationale service van de laatste week

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.