Spring naar bijdragen

Ron West overleden


Leendert Vingerling

Aanbevolen berichten

Ik heb je bericht gedeeld op de Facebookpagina van Stadsradio Rotterdam waar hij, zoals je al schreef, één van de grondleggers was.

Dat gold ook voor Europoort Radio, de voorloper van Stadsradio. Het was de tijd waarin ik hem regelmatig tegen kwam.

De groep werd min of meer in tweeën gesplitst, zo ging er één naar Stadsradio en één naar Holland FM.

Beide stations werkten aanvankelijk in hetzelfde pand waar het een drukte van belang was.

Er wordt in de Facebookgroep overigens met ontsteltenis gereageerd, temeer omdat hij nog relatief jong was.

 

Je laatste zin behoeft overigens enige nuance, ongeveer 5% van de getroffenen behoren tot de 'happy few' die deze afschuwelijke ziekte overleven.

Dit gun je je ergste vijanden niet...

bewerkt door Harm ten Brink
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Harm ten Brink:

Je laatste zin behoeft overigens enige nuance, ongeveer 5% van de getroffenen behoren tot de 'happy few' die deze afschuwelijke ziekte overleven.

 Je hebt gelijk. Volgens de statistieken leeft ongeveer 3-5% na 5 jaar nog. Er wordt niet uitgelegd of dat na tien jaar ook nog zo is. Ik had begrepen  dat het een unicum is als iemand na tien jaar nog leeft.  Vandaar mijn 'rigide' formulering. 

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

Bedankt voor het bewerken en archiveren van de foto's.

 

Ik wil nog graag een toelichting geven bij de foto van Ron met de helicopter op de achtergrond. Deze foto hing uitvergroot ook in zijn huis en het was zijn favoriete foto uit de zeezender tijd.

 

De foto is genomen tijdens een bevoorradingstrip naar de Ross Revenge. Schipper Dany(man met baard) had aan boord een bevriend echtpaar dat films maakte van zijn duikreizen. (Als hij niet bevoorraadde dan voer hij met duikers naar wrakken ). Zij zouden ook een oefening van de Belgische luchtmacht filmen.

 

Dany had in het Belgische leger jarenlang als duiker gediend en daar de nodige connecties opgedaan. De Belgische luchtmacht wilde een 'dropping' oefenen op volle zee.  Ze wisten dat hij een schip had en vroegen of hij buitengaats wilde gaan om te oefenen.

 

En dat gebeurde uitgerekend op een trip naar de Ross Revenge. De helicopter piloot wist natuurlijk niet het fijne van de bestemming van de reis van de Zeemeeuw. Het maakte op ons een enorme indruk. De  herrie van een helicopter die op 15 meter boven je hangt en een militair die via een touw naar beneden komt en op het schip landt is indrukwekkend. De militair heette Peperstraaten.  Familie van ?

 

In mijn herinnering zie en hoor ik het nog.

 

Salut

Leendert

 

 

helikopter oefening Belgische leger Ron Koene, Dany Vissers Zeemeeuw 1985.jpg

Ronald Koene (Ron West) Zeemeeuw 1985.jpg

 

 

Volgens mij is de heli van de seakings uit koksijde, die normaal drenkelingen en andere mensen redden op zee.

Is ook ooit een tv serie van geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei andre ph5c:

Volgens mij is de heli van de seakings uit koksijde, die normaal drenkelingen en andere mensen redden op zee.

Is ook ooit een tv serie van geweest.

Klopt. De helikopter kwam van de basis in Koksijde, vlak bij Nieuwpoort waar het schip de Zeemeeuw haar thuishaven had.

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Klopt. De helikopter kwam van de basis in Koksijde, vlak bij Nieuwpoort waar het schip de Zeemeeuw haar thuishaven had.

 

Salut

Leendert

Was de actie van de helikopter nog voor de Eurosiege operatie ?

Kan ook zijn in mijn ogen dat men zo toch wat proberden om de bevoorading waar men wel of geen vermoeden van had in kaart te brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei andre ph5c:

Was de actie van de helikopter nog voor de Eurosiege operatie ?

Kan ook zijn in mijn ogen dat men zo toch wat proberden om de bevoorading waar men wel of geen vermoeden van had in kaart te brengen.

 

Het was juni 1985, dus nog voor de Eurosiege.  Nieuwpoort en Koksijde liggen vlak bij elkaar en een van de piloten was ook een duiker die met de Zeemeeuw op wrakken dook. En van het één komt het ander. Dat kon toen nog. Onder een 'pint' het één en ander afspreken, zonder dat er dertig formulieren, twintig vergaderingen, en tien inspecties over veiligheid  aan vooraf gaan.

 

De basis in Koksijde wist niks af van de bevoorradingen. Dat konden we goed verborgen houden. Niet gemakkelijk , want vissermannen in Nieuwpoort kijken graag welke onderbroek je draagt, bij wijze van spreken.  Ze houden elkaar nauwlettend in de gaten. Daar weet onze Jean Pierre Legein (de Zeerover), alles van.

 

Ik heb tijdens de trip nog een paar foto's van de helikopter gemaakt. Ik vond het toen zeer indrukwekkend, maar dat is blijkbaar altijd als het een eerste keer betreft...

 

Salut

Leendert

helicopter oefening Koksijde juni 1985 Zeemeeuw.jpg

helicopter oefening Koksijde juni 1985 Zeemeeuw 1.jpg

helicopter oefening Koksijde juni 1985 Zeemeeuw 2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-1-2019 om 19:22 zei Leendert Vingerling:

Bedankt voor het bewerken en archiveren van de foto's.

 

Ik wil nog graag een toelichting geven bij de foto van Ron met de helicopter op de achtergrond. Deze foto hing uitvergroot ook in zijn huis en het was zijn favoriete foto uit de zeezender tijd.

 

De foto is genomen tijdens een bevoorradingstrip naar de Ross Revenge. Schipper Dany(man met baard) had aan boord een bevriend echtpaar dat films maakte van zijn duikreizen. (Als hij niet bevoorraadde dan voer hij met duikers naar wrakken ). Zij zouden ook een oefening van de Belgische luchtmacht filmen.

 

Dany had in het Belgische leger jarenlang als duiker gediend en daar de nodige connecties opgedaan. De Belgische luchtmacht wilde een 'dropping' oefenen op volle zee.  Ze wisten dat hij een schip had en vroegen of hij buitengaats wilde gaan om te oefenen.

 

En dat gebeurde uitgerekend op een trip naar de Ross Revenge. De helicopter piloot wist natuurlijk niet het fijne van de bestemming van de reis van de Zeemeeuw. Het maakte op ons een enorme indruk. De  herrie van een helicopter die op 15 meter boven je hangt en een militair die via een touw naar beneden komt en op het schip landt is indrukwekkend. De militair heette Peperstraaten.  Familie van ?

 

In mijn herinnering zie en hoor ik het nog.

 

Salut

Leendert

 

 

helikopter oefening Belgische leger Ron Koene, Dany Vissers Zeemeeuw 1985.jpg

Ronald Koene (Ron West) Zeemeeuw 1985.jpg

 

 

De helicopter hierboven, da's ook toevallig. We gingen met de TROS R3 naar Engeland en tegelijk uitzenden. Maar eerst ging ik met de veerboot naar Engeland , vanuit Vlissingen.

En ook toen werden we verrast met een bezoekje.........door de Belgen eenmaal buitengaats.

 

 

screen 2019-01-08 om 14.13.06.jpg

screen 2019-01-08 om 14.13.21.jpg

screen 2019-01-08 om 14.14.08.jpg

screen 2019-01-08 om 14.14.48.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.