Spring naar bijdragen

NOS-H3-19750418-1600-1730 -Felix Meurders- Daverende 30


martinja

Aanbevolen berichten

Ik ben blij dat Harm Koenders in het verleden veel gedigitaliseerd heeft, maar gelukkig ook Jean-Pierre, ik en vele anderen en allen ben ik dankbaar voor de leuke opnames in de tijd en veel kom ik uit het verre verleden weer tegen en plaats ik weer es en geniet ervan. Graag gedaan ook om het weer beschikbaar te stellen.

 

Groetje,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Op ‎5‎-‎1‎-‎2019 om 23:57 zei RobKi:

 

Even binnengesmokkeld is Because they're young van Duane Eddy (de tune van A.J. Beirens op RNI) die helemaal niet in de Lijst stond, maar toch leuk om even te horen. En relevant want Duane Eddy stond met er met een ander nummer wel in. 

 

Valt me op dat Felix hier nog (precies lang genoeg) door intros en outros heen praat. Dat gebeurde later* niet meer

 

In het bulletin van vijf uur is sprake van minister Van Doorn die geen zendtijd verleent aan twee organisaties. Komt me bekend voor...

 

 

Felix draaide in de hitparade altijd een oud fragment van een artiest die nieuwbinnen kwam, gesteld dat die al eerder hits had gehad. 

 

Felix is de platen 'helemaal' gaan draaien vanaf januari 1976. In het begin waren er een paar platen die hij na het instrumentale tussenstuk 'killde' met een filler, om tijd te winnen. Vanaf '77  ging hij sommige zakkers 'live' inkorten door met twee exemplaren van het eerste naar het tweede of derde refrein over te stappen. Hard werken en ik moet bekennen dat ik het nooit heb gehoord. Hij had dat smokkelen met de plaatlengte eind jaren zestig geleerd, toen hij in Limburgse discotheken draaide en juist het omgekeerde  deed. Met twee exemplaren van een floorfiller kon hij die zo lang laten duren als hij wilde. Er waren toen wel enkele populaire nummers die een hele of halve LP-kant duurden (Get Ready van Rare Earth of Inna gadda Da Vida), maar 12-inches kwamen immers pas veel later.

 

 

PS:  Van Doorn had kennelijk geen weet van de symbolische waarde van de datum 18 april. Verbaast me niet.

 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het mooie van die opnames was  de klank. Het geluid klonk toen gewoon lekker naturel. Er kon wat meer compressie op de microfoons voor de luidheid en verstaanbaarheid, maar over het algemeen vond ik die sound wel beter dan het opgepompte geluid van tegenwoordig.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.