Spring naar bijdragen

56 zeezender foto's uit het Nationaal Archief


MvdVen

Aanbevolen berichten

Mooie foto's. Koude rillingen over mijn rug.

 

Ik zie het schip de Morgenster en  aan boord een VPRO  live-uitzending met o.a Dolf Brouwers. Ik kocht dit schip  later voor 37.500 gulden van Jacques Vrolijk voor Delmare. De afloop is bekend.

 

Magda Maria, het zendschip van Radio Paradise. Ik was de dag voor de inbeslagname  op de hoogte en werd door Nico van Leeuwen, bestuurslid van  het gewest Den Haag van  de VOO ,gevraagd de bemanning op de hoogte te brengen van de aanstaande entering. Hij had via via gehoord dat er maandagochtend een inbeslagname zou plaatsvinden. 

 

Ik  reed naar het strand van Noordwijk om met de rubberboot de zee  op te varen, maar de branding was te ruw en te gevaarlijk. Ik kon er onmogelijk doorheen komen. Een gemiste kans. Heb het daar nog moeilijk mee, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal in het leven  heb ik geleerd. Initiatiefnemer Ben Bode is er nooit meer overheen gekomen. Het was zijn project en dat strandde op een onterechte inbeslagname. Nederland als bananenrepubliek in optima forma destijds.

 

Stranding King David. Heb ik gezien op het strand. Indrukwekkende ronde antenne.  Achteraf een tekentafel idee. Niet praktisch op een dobberend schip.

 

En tot slot Het Peace  schip  de Cito in Groningen. Als ik me niet vergis is degene die eigenaar Abie Nathan helpt,onze goeroe uit het Hooghe Noorden. Toen nog simpel Hans Knot genaamd.  Zie foto.

 

Salut

Leendert

 

 

 

45720223205_b97e6a6a99_o.jpg

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.