Spring naar bijdragen

Zendmasten worden opgeblazen......of toch niet ?


Juul

Aanbevolen berichten

Mooie sfeervolle foto Juul.

 

Minder sfeervol is de haast, en de geheimzinnigheid, als een dief in de nacht.

Lopik konden ze toen net niet geheim houden en het lukte camera ploegen waaronder Hart v NL, erheen te krijgen. Nu wist ik, en ik denk niemand in de radiowereld, van niets.

 

Schandalig natuurlijk. Ik mag lijden dat er weer een grote FM mast omvalt,  geen alternatief meer, UK is ook niet meer beschikbaar.

 

En dat er geen vraag is en was naar landelijk AM was en is gewoon een ordinaire leugen.

Dus ook het verhaal van Novec dat 1 partij niet genoeg was voor exploitatie is gevalletje oplichting.

 

Zie, uit 2015

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1008 is nu "vrij".......

Dus vandaag maar even snel een experiment met een transistor en 1 MHz xtal gemaakt. Audio d'r in en in het hele huis ontvangst..........van onze stream op de ouderwetse MG

 

 

Op de tweede foto heb ik een ouderwetse 402 spoel gebruikt, gaat ook prima.

 

tx close.jpg

totaal.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Theo. MicroWatt's. Net als de zender in mijn Garmin Routeplanner.

En dat spoeltje in de eerste foto komt nog uit een Veronica mixer toonregeling. Reserve. Zo'n 2,5 mH.

En gewoon een Colpitts osc.

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dan de rechten bekijkt van 1008 kHz die gepubliceerd zijn door AT-EZ  schieten tranen te kort ...................... (Maar waar blijft de 1116 kHz???? Of was het gebruik hiervan toch niet helemaal zo legaal als men deed voor komen??)

En Juul, dat kristal van 1000 kHz naar 999 kHz brengen is niet zo'n punt. En mocht je je bezwaard voelen, menig meetzender heeft meer vermogen.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Zolang Radio Bloemendaal de vergunning voor de 1116 kHz niet inlevert bij Agentschap Telecom, zal deze frequentie in ieder geval niet in gebruik kunnen worden genomen voor LPAM. Die vergunning heeft nog een looptijd tot en met 31 augustus 2021.

 

Piet.

Dan is er toch ergens iets mis, want er is uitzendplicht, of weer niet voor RB?

Zo niet, dan had ik dat wel weten  als verweer tegen mijn intrekkingen. .... (willekeur)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop dat Bloemendaal er in slaagt een nieuwe locatie te vinden en terugkomt op het besluit. Vanmorgen in de auto (ca. 0600 LT), wouwww,  1010 kHz was goed verstaanbaar te ontvangen. Leuke 'catch', en een vrij steady signaal. De 4 masten die ze in gebruik hebben en 'slechts' 50 kW doen het goed.

Grts Eric

 

PS Ruud, het is de toon die de muziek maakt.

 

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.