Spring naar bijdragen

Engelse top 10 bij Lex


Aanbevolen berichten

Op 23-1-2019 om 23:16 zei Piet van der Vooren:

Poeh, ik denk ergens in de jaren 71 t/m 73... 🤔

 

Kan het zijn op vrijdag in de Lex Harding Show? Op welke dag van de week werd deze in de studio opgenomen? Dan weet ik wellicht iets meer.

 

Piet.

Heb al wat Programma,s van Lex aan gezet hier maar kom er niks over tegen vaak verteld Lex al in het intro wat er in de komt ... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-1-2019 om 23:16 zei Piet van der Vooren:

Poeh, ik denk ergens in de jaren 71 t/m 73... 🤔

 

Kan het zijn op vrijdag in de Lex Harding Show? Op welke dag van de week werd deze in de studio opgenomen? Dan weet ik wellicht iets meer.

 

Piet.

De opname dag kan ik niet met zekerheid zeggen. Dat hing van zoveel factoren af Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21 januari 2019 om 13:28 zei Piet van der Vooren:

Als ik me niet vergis gaf Lex in een van zijn programma's wekelijks een overzicht van de nieuwste Engelse top 10. Daarbij werd de nummer 1 gedraaid. Wie weet op welke dag en tijd dit werd uitgezonden?

 

Piet.

 

Dit kan ik me niet herinneren, wel van Will Luikinga op zondag.

Bron: Top 40 krantje 20-3-1971.

 

image.jpeg.0585e65b484da79fab1125a6b212e9d7.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Hadden jullie geen vast schema voor het opnemen van de programma's, Juul?

 

Piet.

 

 

Wel nee Piet. In het geval van Lex hield ie zelf bij welk programma ie opgenomen had.

En meisjes in de discotheek vinkte af welk programma er naar boord ging.

Simpel nietwaar ?

 

En als ik in onze dBase zoek met "Engelse top 10-20  Lex Harding" komt er niks.

Misschien is er wel wat maar nog niet beschreven. En of dat ooit gebeurd?  Geen idee, ik heb er de tijd niet meer voor...........volgende maand  al 72 jaar............en ik ben hier al vanaf het jaar 2000 mee doende.

 

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reden dat ik dit topic gestart ben is de volgende.

 

Lex las wekelijks in een van zijn shows de Engelse top 10 voor. Die werd op zondag uitgezonden door de BBC, en in de week daarna (volgens mij op vrijdag) zat-ie bij Lex in de show. Lex liep dus achter de BBC aan.

 

Op een gegeven moment begon BBC Radio 1 met het voorlezen van de nieuwe top 10 in de uitzending op dinsdag om 13.00 uur. De top 10 was dan net samengesteld en werd alvast voorgelezen, maar weinigen wisten dat. De officiële uitzending was dan de zondag daarna. Ik heb toen aan Veronica laten weten dat ik die top 10 dus al enkele dagen voordat de BBC die officieel uitzond aan hen kon doorgeven. Daar was men blij mee. Ik belde dan op dinsdag omstreeks 13.30 uur naar Veronica (tel. 02150-51045, dat vergeet ik nooit meer...), en gaf de nieuwe Engelse top 10 dan door aan een van de dames van de discotheek. En dan werd die nieuwe top 10 ook door Lex voorgelezen in zijn show. Nogmaals: volgens mij was dat op vrijdag. Lex liep daarmee dan vóór op de officiële uitzending van de BBC. Als dank kreeg ik van de dames van de discotheek zo af en toe een LP toegestuurd, meestal van één of andere onbekende band waarmee door Veronica verder toch niets gedaan werd... 😄

 

Is altijd een leuke herinnering.

 

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.