Spring naar bijdragen

Radio 5 op FM


Juul

Aanbevolen berichten

Mijn contactpersoon bij Ziggo heeft aangegeven dat er intern rekening mee wordt gehouden dat de FM via de kabel zal worden afgeschakeld in de periode maart 2020 tot januari 2021. Of dat landelijk in één keer gebeurt of ook per regio, is nog niet bekend. Men wil eerst alle analoge tv hebben uitgeschakeld en gaat pas daarna kijken naar de analoge FM.

 

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Mijn contactpersoon bij Ziggo heeft aangegeven dat er intern rekening mee wordt gehouden dat de FM via de kabel zal worden afgeschakeld in de periode maart 2020 tot januari 2021. 

 

Piet.

Slecht nieuws voor Radio 5 en Radio 4, en al die ander zenders die alleen FM kabel (ja., ja en internet en soms DAB) hebben.

 

Slecht nieuws ook voor de klimaatdrammers, want er zal opeens veel meer radio via Tv beluisterd worden, dus meer energiegebruik. Dat wordt nu al veel gedaan en is dan de enige handige optie nog.

22 uur geleden zei radio tpot:

3FM is mannelijk, dus geen haar 😃

Maar hoezo?

Waarom en waarvoor?

Totaal onduidelijke poll.

Het is DAB+, en daar zit iedereen op, ook 5.

 

 

Theo

Maar niet iedereen heeft DAB ontvangst. Meer dan 80% heeft geen DAB ontvanger.

Bovendien is DAB+ voor binnenontvangst K. met Peren. En hoe sluit je dat dan aan op je stereo??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dab+ werkt bij mij ook binnenshuis prima, behalve bij een goedkoop radiootje. Ik heb een Sangean in de badkamer en die doet het prima bijvoorbeeld. Wat wel leuk is voor onderweg op de ouderwetse middengolf : Opnieuw Radio Paradijs op 1584 khz , en veel beter te ontvangen nu!

bewerkt door hans558
tikfouten eruit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook Ziggo maar er hangt hier al járen niets meer aan de analoge antenne-aansluiting. Ik luister thuis via internet of eigen antenne. Voor onderweg blijft FM de eerste keus. Ik ga geen DAB+-radio kopen met een nieuwe auto eromheen. Dus zenders die alleen op DAB+ zitten hebben pech, die missen mij dan maar als luisteraar.

 

Laatst had ik een vervangende auto met DAB+ mee. Ding schakelde continu terug naar FM als de ontvangst weer eens wegviel. Gewoon NPO radio 1 in het hart van de wereldstad van Nederland: geen stabiele ontvangst. En deed hij het even wel dan viel die veel te veel geknepen bitrate weer op. Het klinkt echt voor geen meter, radio digitaal via DVB-T doet het nog minder slecht. Daar heb ik een portable ontvanger voor die binnenkort bij het vuil kan, want een extra nadeel van digitale systemen is dat ze de houdbaarheid hebben van een pak melk. Als je ooit geïnvesteerd hebt in DAB-zonder-plus of een tv met ingebouwde DVB-T tuner dan weet je wat ik bedoel.

 

Ten slotte voegt 3FM weinig toe aan het overige aanbod op FM en zijn de luistercijfers van 5 (nu al) stukken beter.

 

Kortom: het FM-net van 3 aan 5 geven klinkt als een uitermate logische stap voor de NPO waar men veel Nederlanders, die allemaal meebetalen aan de NPO, een plezier mee zou doen.

 

De geschiedenis leert dat het daarom waarschijnlijk niet gaat gebeuren.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.