Spring naar bijdragen

Pixeldrain onderhoud en downtime


Fornax

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...

De website heeft een beetje tekort aan opslagruimte op dit moment 😓. Daarom gingen de uploads fout.

 

Ik ga morgen op skivakantie dus ik heb geen tijd om hier aan te werken. Tijdelijk heb ik de verlooptijd van bestanden van 90 dagen naar 60 dagen terug gedraaid. Hopelijk koopt dit genoeg tijd zodat ik het kan oplossen na mijn vakantie.

 

De audio bestanden die hier gedeeld worden zijn gelukkig niet heel groot, die passen er nog wel bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Pixeldrain kan af en toe nogal traag zijn, ik zie dat sommigen hier dat al is opgevallen.. Ik zal even uitleggen hoe dit komt.

 

Het is een lastig probleem en ik kan er op dit moment niet veel aan doen. Ik heb er ooit voor gekozen om de server in Amerika te plaatsen omdat het meest internetverkeer daar vandaan komt. Dat is nog altijd het geval: op dit moment komen 35% van de gebruikers uit amerika en 30% uit europa.

 

Het lastige hiervan is dat je afhankelijk bent van meer internet providers hoe verder je van de server woont. In ons geval wordt de data eerst naar Amsterdam gestuurd, dan naar de UK via een onderzeese kabel, van oost naar west UK en dan met een trans-atlantische kabel maar oost-amerika, waar het vervolgens nog het hele continent over moet om uiteindelijk bij de pixeldrain server uit te komen... Waar het hier fout gaat zijn de trans-atlantische kabels, er zijn er heel veel van en ze zijn allemaal heel snel, maar vaak is het niet genoeg. Rond 18:00 uur elke dag bereiken die kabels hun limieten en dan blijven ze vol tot zo'n 22:00. Tussen deze tijden moeten de kabelbeheerders prioriteren wat voor data voorrang krijgt, en dan krijgt de hoogste bieder natuurlijk alles. Wat er over blijft is dan voor de kleinere websites die iets van 10% van hun gebruikelijke bandbreedte overhouden.

 

Ik ben al met een oplossing bezig voor dit probleem, maar om zoiets te realiseren is een enorme berg werk. Er zijn ook een aantal verschillende methodes om het aan te pakken die ik allemaal moet vergelijken met mijn use-case. Het komt er altijd op neer dat ik op meerdere locaties servers moet beheren die op een of andere manier synchroon blijven, wat een lastige klus is met de hoeveelheid terabytes die nu op pixeldrain staan. Uiteindelijk zal ik er wel uitkomen, maar tot die tijd zal pixeldrain in de avond uren frustrerend langzaam zijn. Mijn excuses voor het ongemak. 😃

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Fornax:

Pixeldrain kan af en toe nogal traag zijn, ik zie dat sommigen hier dat al is opgevallen.. Ik zal even uitleggen hoe dit komt.

Het is een las............etc.............pixeldrain in de avond uren frustrerend langzaam zijn. Mijn excuses voor het ongemak. 

 

Bij mij in het oosten van de UK is de snelheid ongeveer een meg per seconde, Fornax.

Het valt me op dat als je op meerdere klikt het logaritmisch stukken langzamer gaat.

Daarom gaan aan mijn zijde alle bestanden (die ik wil downloaden en dat zijn er dus nog al wat als je bijv weer de wekelijkse collectie van MJA en de dagelijkse bijdragen van oa Vincent aanschouwt)  in een aparte tab en download ik die per twee of drie. Dan is het best wel te doen.

Nog een vraagje: hoeveel files staan er op dit moment op je server, Fornax, en begint Pixeldrain een beetje bekendheid te krijgen?

Het allerbeste van Omni :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 3/23/2019 at 7:12 PM, Omnivoor said:

Nog een vraagje: hoeveel files staan er op dit moment op je server, Fornax, en begint Pixeldrain een beetje bekendheid te krijgen?

 

Het gaat niet heel hard, maar Pixeldrain groeit lekker door. Er staan op dit moment 25000 bestanden op de server.

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 hours ago, bert ree said:

en die blijven dan 3 maand staan na de laatste download?

 

Ik heb het tijdelijk verlaagd naar 30 dagen om problemen met uploaden te verhelpen, maar binnenkort gaat het weer terug naar 3 maanden ja. Alle bestanden die er dan nog op staan worden dan ook gelijk weer 3 maanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.