Spring naar bijdragen

Lex Harding: 'Boek over mij had na m'n dood geschreven moeten worden'


pvanklei

Aanbevolen berichten

Mooi Peter,

 

Ik heb de ruwe versie mogen lezen en die vond ik mooi.

 

Hoi Juul,

Het boek vordert gestaag. De eerste vier hoofdstukken gaan nu naar de redacteur. Dat betekent dat er nog wat aan geschaafd wordt.
Ik ben benieuwd naar je mening en vooral of je feitelijke onjuistheden kunt ontdekken. Voor mij wordt het steeds moeilijker om er objectief naar te kijken. Ik wil graag zo compleet mogelijk zijn, maar dan wordt het een onleesbaar feitenrelaas.

Groet, Lex

 

 

Woensdag wordt het een mooi "feestje". Ergens in het 'tGooi.

 

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Juul:

Ik vond het  niet zo "bijzonder".

Nee, de redactie weet waarschijnlijk vrijwel niets over 1) zeezenders 2) radio  3) omroeppolitiek, verleden en heden 4) betekenis Lex en Veronica voor muziek,  5) commerciele omroep.

Het werd grotendeels beperkt tot de artiesten die Lex had ontdekt.

 

Het woord "omroepkartel" viel uit de mond van Lex, daar werd door Jinekje niks mee gedaan, uiteraard, onkunde, en natuurlijk, heel gevoelig. (O ja, niet interessant voor het publiek natuurlijk)

 

Het boek lag wel op tafel, maar werd niet eens omhooggehouden, (zag er dik uit, wanneer moet ik dat nu weer lezen)

Eigenlijk een wondertje dat er uberhaupt aandacht aan werd besteed.

(Maar altijd goed voor de verkoop)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag was het zover. In de voormalige studio Concordia in Bussum vond de presentatie van het boek plaats. Bijgewoond door zo'n 100 gasten. In Concordia zat TMF en werd Count Down opgenomen.

Het was ook een soort reunie van mensen. het "hee hoe is het met jou?' klonk herhaaldelijk. Peroonlijk vond ik het leuk om weer eens te kletsen met Felix Meurders, Frits Spit, Jeroen van Inkel en Rob Stenders.  En m'n oude Veronica baas die mij aannam Willem van Kooten. Han Peekel zag ik na vele jaren ook weer eens. Ook een paar mensen uit mijn Veronica zeezender tijd waren er. Kortom een divers gezelschap.

En The Clarcks speelden weer prima, wat hard aan mijn oren, maar OK ze deden het goed.

En we gingen naar huis met allemaal een boek zoals Erik de Zwart zei in een speech, "uniek, gratis, zijn we niet gewend van Lex".

 

En we kregen als collectors item "De enige echte Nijkerkse hitparade van 8 maart 2019.

 

Hier een foto. ©Lex Classics.

 

 

Lex top 40  8mrt2019kl.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien ik afgelopen zaterdag het boek al in huis had, ben ik inmiddels al op de helft. Leuke verhalen en anekdotes. Wat mij opvalt is dat Lex zeer constant is in zijn verhalen en anekdotes vertellen. Verhalen uit eerdere interviews zoals vorig jaar op Kxradio door Caroline Brouwer en Rob Stenders staan bijna exact zo in het boek.

 

Wat ik niet wist is dat er een grote rel is geweest tussen Will Luikinga en Lex over het aandeel dat Will aan Sky radio in 1994 verkocht en Wessel van Diepen probeerde over te halen waardoor de ploeg van Lex een minderheid in aandelen kreeg en dat Radio 538 zou kunnen verhinderen een etherfrequentie te krijgen.

 

Lex vertelt ook over een VJ bij TMF en DJ bij 538 en die een contract bij Joop van de Ende had getekend en waar Lex niet blij mee was. De naam staat er niet bij, maar dat moet Michael Pilarczyk geweest zijn. Lex heeft toen zijn naam in zijn adresboekje doorgestreept en hem nooit meer gesproken.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎6‎-‎3‎-‎2019 om 20:53 zei Juul:

Vanmiddag was het zover. In de voormalige studio Concordia in Bussum vond de presentatie van het boek plaats. Bijgewoond door zo'n 100 gasten. In Concordia zat TMF en werd Count Down opgenomen.

Het was ook een soort reunie van mensen. het "hee hoe is het met jou?' klonk herhaaldelijk. Peroonlijk vond ik het leuk om weer eens te kletsen met Felix Meurders, Frits Spit, Jeroen van Inkel en Rob Stenders.  En m'n oude Veronica baas die mij aannam Willem van Kooten. Han Peekel zag ik na vele jaren ook weer eens. Ook een paar mensen uit mijn Veronica zeezender tijd waren er. Kortom een divers gezelschap.

En The Clarcks speelden weer prima, wat hard aan mijn oren, maar OK ze deden het goed.

En we gingen naar huis met allemaal een boek zoals Erik de Zwart zei in een speech, "uniek, gratis, zijn we niet gewend van Lex".

 

En we kregen als collectors item "De enige echte Nijkerkse hitparade van 8 maart 2019.

 

Hier een foto. ©Lex Classics.

 

 

Lex top 40  8mrt2019kl.jpg

 

Dit lijstje dus vrijdagavond op Radio 2 tussen 22 en 24 uur gedraaid door Lex bij Rob Stenders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.