Spring naar bijdragen

jingles klaas vaak


hans knot

Aanbevolen berichten

Pepper Tanner – The Now Sound. Jingle producent Pepper Tanner was goedkoper dan bijvoorbeeld PAMS en brachten pakketten uit die niet altijd even hoogwaardig waren als die van PAMS. Een pakket sprong er echter positief bovenuit. Met ‘The Now Sound’ bereikten ze verschillende logomelodieën, door het muziekbed onder de ID bijna leeg te laten en het logo te herformuleren met een gesynthetiseerde sounder aan de voorkant van elke cut. Ze gebruikten ook acapella-uiteinden op deze serie, waardoor de cuts veel beter opgaan in de volgende muziek. In Engeland werd in 1970 het pakket onder meer gebruikt door BBC Radio One maar speelde een radiovriend van Tom Mulder leentjebuur en maakte voor hem een aantal mooie jingles ‘Klaas Vaak op Veronica’.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou...........ik denk dat het iets anders in elkaar zit.

 

De jingles waren er al. Die kwamen inderdaad bij een kennis van Tom vandaan die bij het toenmailige, ik geloof WMR in Hoorn e.o. iets deed.

Dat klopt Hans.

Maar de stem is volgens mij  van iemand van de Engelse service van RNI. Hele bekende stem, maar ik kan maar niet op de naam komen.........................

 

Opzienbarend?, nee niet echt. Behalve wie de stem is dan............Want die kennis van Tom had een heel andere stem.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het lange interview dat Tom ooit in een speciaal nummer van Freewave jaren geleden had via mij, heeft hij het verteld zoals door mij gemeld. En RNI van haver tot gort toch te hebben gekend zit daar niet de persoon met de stem die je hoorde. Helaas heb ik momenteel niet de tijd de naam van de persoon op te duiken aangezien we het huis vol hebben deze dagen.

 

bewerkt door hans knot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei hans knot:

In het lange interview dat Tom ooit in een speciaal nummer van Freewave jaren geleden had via mij, heeft hij het verteld zoals door mij gemeld. En RNI van haver tot gort toch te hebben gekend zit daar niet de persoon met de stem die je hoorde. Helaas heb ik momenteel niet de tijd de naam van de persoon op te duiken aangezien we het huis vol hebben deze dagen.

 

 

 

OK Hans, dit is wat er in mijn geheugen zit. Ik heb die kennis wel gekend, aardige Engelsman die in Hoorn e.o. woonde. Hij bracht altijd banden vol met USA jingles mee. Dat klopt. Maar z'n stem klonk heel anders......maar ja dat kwam bij d.j.'s wel meer voor als je ze "gewoon" sprak. Ben benieuwd dan. Ik kan het ook mis hebben. Ben de eerste die het dan toegeeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-3-2019 om 19:29 zei hans knot:

In Engeland werd in 1970 het pakket onder meer gebruikt door BBC Radio One maar speelde een radiovriend van Tom Mulder leentjebuur en maakte voor hem een aantal mooie jingles ‘Klaas Vaak op Veronica’.

 

Het pakket The Now Sound van Pepper Tanner werd al in oktober 1968 door BBC Radio One in gebruik genomen.

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou Alan West kunnen zijn, maar ik heb 'm dan nog nooit zo geciviliseerd horen praten. Op RNI had Alan West altijd een soort Kermit the Frog-achtige hyperactieve stijl, meer achter in de keel en een tikje over-the-top. Dat hoor ik niet terug in Klaas z'n spotje. Alan West, in Hoorn of all places? Meer een Londoner, voorzover ik weet. 

 

Maar zoals Juul al zegt, als je met een radio-DJ praat, dan klinkt hij in het echt heel anders dan op de radio. Een goeie spreker heeft heel veel registers, zeggen ze dan. Alan West waarschijnlijk ook, dus misschien was hij 't toch.

Zo had mijn collega Frank Garnier in het echt een relativerende, vriendelijke stem, maar als hij de waterhoogten voorlas bij de Wereldomroep werd hij ineens een autoriteit namens Rijkswaterstaat. "Plus... vier."

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.