Spring naar bijdragen

5 Januari 1963 Wat gaat 1963 doen met het schip Veronica


cdb

Aanbevolen berichten

Op 29-3-2019 om 08:01 zei radio tpot:

Nog niet eens zo lang gelden, maar een opvallende schrijf taal.

Moest het ontwikkeld over komen, toen in de ze krant?

 

Theo

 

Ik vind het ook een heel moeilijk leesbaar artikel uit een krant die destijds was bestemd voor zakenlieden met een  liberale inslag.

Een krant waar ook de oprichter van D'66 Hans van Mierlo voor heeft gewerkt.

 

Ik vind de zinnen te lang en er zit geen heldere structuur in het verhaal .Het komt op mij  'elitair' over.

 

Wat ik er uit opmaak is dat de schrijver zich afvraagt wat er in 1963 gaat gebeuren met Radio Veronica. Er komen Tweede kamerverkiezingen en welk standpunt nemen de politieke partijen dan in.

 

Enerzijds kan in theorie het zendschip de democratie met propaganda  aanvallen, anderzijds heeft het de sympathie van een groot gedeelte van de bevolking gekregen. Een  anti-zeezender wet zoals in Denemarken aannemen zal voor onrust zorgen en de vraag is of dat gewenst is.

 

Inmiddels weten we dat het pas echt spannend werd nadat er in  mei 1971 een aanslag  op de Mebo 2 van radio Northsea werd gepleegd in opdracht van Radio Veronica.  Die aanslag bleek  helaas de eerste aanzet tot een versnelde ondergang .

 

 

Salut

Leendert 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-4-2019 om 22:38 zei Leendert Vingerling:

 

Ik vind het ook een heel moeilijk leesbaar artikel uit een krant die destijds was bestemd voor zakenlieden met een  liberale inslag.

Een krant waar ook de oprichter van D'66 Hans van Mierlo voor heeft gewerkt.

 

Ik vind de zinnen te lang en er zit geen heldere structuur in het verhaal .Het komt op mij  'elitair' over.

 

Wat ik er uit opmaak is dat de schrijver zich afvraagt wat er in 1963 gaat gebeuren met Radio Veronica. Er komen Tweede kamerverkiezingen en welk standpunt nemen de politieke partijen dan in.

 

Enerzijds kan in theorie het zendschip de democratie met propaganda  aanvallen, anderzijds heeft het de sympathie van een groot gedeelte van de bevolking gekregen. Een  anti-zeezender wet zoals in Denemarken aannemen zal voor onrust zorgen en de vraag is of dat gewenst is.

 

Inmiddels weten we dat het pas echt spannend werd nadat er in  mei 1971 een aanslag  op de Mebo 2 van radio Northsea werd gepleegd in opdracht van Radio Veronica.  Die aanslag bleek  helaas de eerste aanzet tot een versnelde ondergang .

 

 

Salut

Leendert 

 

 

Zou zo uit een schets kunnen zijn van Van Kooten en de Bie. Met veel moeilijke woorden en lange ingewikkelde zinnen iets simpels proberen duidelijk te maken. Het is betamelijk, reeds, dan wel nu, achteraf gezien, na een vrij langdurige analyse van het nogal uitgebreide ingewikkelde onderzoek gebleken dat de in zee liggende zender Veronica bij een significant groot deel van de Nederlandsche bevolking en een niet onbelangrijk deel van onze volksvertegenwoordiging veel sympathie heeft gekweekt waar dan weer wel iets van af is gebrokkeld door wat negatieve gebeurtenissen. Bij nadere bestudering is niet voor de volle 100 procent aantoonbaar gebleken dat deze gebeurtenissen zoveel invloed hebben gehad op onze volksvertegenwoordigers dat dit tot een versnelde ondergang van de op zee liggende zender Veronica heeft geleid. Tot slot moet ik dan nog mededelen dat onze onderzoeken over de geschiedenis van Radio Veronica door problematisch tijdgebrek niet volledig en accuraat zijn uitgevoerd waardoor er dan ook geen verkeerde conclusies getrokken mogen worden uit dit schrijven door een van onze medewerkers.

bewerkt door cdb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.