Spring naar bijdragen

Radio Veronica - 18-06-1971 - 1333-1900


Vincent

Aanbevolen berichten

15 uur geleden zei Vincent:

Veronica-19710618-1300-1400-Tineke-RobOut-TomCollins-Indola-Sangria

 

Het verbaast me dat er in 1971 nog steeds een gesponsord kwartiertje is van Indola. In mijn beleving was daar al  lang afscheid van genomen bij invoering van de horizontale programmering door Willem van Kooten in 1967 als wapen tegen Hilversum 3.

 

Mijn geheugen en de feiten slapen blijkbaar helaas niet op hetzelfde kussen...

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-4-2019 om 23:14 zei thijs5326:

In mijn geheugen was er tot en met de laatste zondag (25-8) om 13.00 uur een gesponsord kwartiertje van Fant.

 

Thijs,

 

Ik kan in de programmering van januari 1974 in het Veronicablad niets meer vinden over gesponsorde programma's.

In het programma overzicht van januari 1973 is er nog wel een kwartiertje Clearasil Time opgenomen in de Rob Out show van 17.00-18.00 uur.

 

Zou Clearasil Time dan het laatste gesponsorde programma zijn geweest? Ik kan mij van Fant niets meer herinneren, maar misschien stond het ook niet vermeld in de programmering.

 

Salut

Leendert

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei PowerMusic:

In mijn geheugen ook! Please login or register to see this link.

 

*) zondag 25-8-1974, 13:00 - 13:15 uur, de laatste (Fant Brush Out Hairspray)

 

"Tineke presenteert voor Indola: het kwartier van Fant, de haarlak die het best uit de bus komt" (Tom Collins)

 

groet, Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei PowerMusic:

In mijn geheugen ook! Please login or register to see this link.

 

Bedankt Ed  voor de' bewijsvoering' en Hans voor de toelichting.

 

Fant was dus het allerlaatste sponsor programma.

 

Opvallend dat Veronica er nog zo lang mee is doorgegaan. De afschaffing zou al in 1967 hebben moeten plaatsvinden, maar dat is nooit ten volle uitgevoerd. Dominee's zoon Willem van Kooten en de opvolgers die dit wilden, hebben het blijkbaar moeten afleggen  tegen ''koopman' Verweij'. De sponsorprogramma's  zullen ongetwijfeld goed geld hebben opgeleverd. En dat zal wel de reden zijn voor het voorzetten van enkele sponsorprogramma's (Muziek Express, Clearasil, Spar en Fant).

 

Veronica begon en eindigde dus met de kwartiertjes. Interessant  om er achter te komen hoe de luisteraar dit heeft ervaren. Interessant, irritant of slechts  muzikaal behang?

 

 

Salut

Leendert

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-4-2019 om 08:43 zei thijs5326:

Vooral irritant, omdat de teksten tussen de liedjes elke week hetzelfde waren.

 

Het was voorspelbaar, maar 'herhaling is nu eenmaal de kracht van de reclame'. Blijkbaar was het betalen voor platen nog niet gangbaar.

 

Maar over  echt irritant gesproken. Dat waren de reclames van het Nederlandstalige Caroline. Te veel en bovendien zeer matig van kwaliteit.

Soms wel 20 minuten in uur en dan komt het gewauwel van de discjockey en het nieuws daar nog eens bij. Hoeveel muziek kan er dan nog beluisterd worden? 

 

Veronica was in de begintijd niet best, maar bijna twintig jaar later was Radio Caroline Nederlandstalig een onbeluisterbaar station met minachting voor de luisteraar. En je zou toch verwachten dat je door' schade en schande wijs wordt'...

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Leendert Vingerling:

maar bijna twintig jaar later was Radio Caroline Nederlandstalig een onbeluisterbaar station met minachting voor de luisteraar.

 

Absoluut een dieptepunt en de Engelstalige service werd ook nog eens verpest door al die verschrikkelijke dominees.

Ronan had ook wel door dat Caroline (Engelstalig) op die manier onbeluisterbaar was geworden en er gloorde hoop aan de horizon met 24 uur per dag, Engelstalig Caroline op een tweede frequentie, maar helaas, de zinkpartij gooide roet in het eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.