Spring naar bijdragen

Zendschip? Zo ja welk dan?


Geert M.

Aanbevolen berichten

Wellicht de Mebo 2 in de middellandse zee. Is destijds door ik dacht libië een tijdje gebruikt en daarna tot zinken gebracht. De Mi amigo is het niet, die ligt vrij horizontaal op de bodem, en dit schip heeft niet de typische  lay out van de Mv mi amigo 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Paulus:

Wellicht de Mebo 2 in de middellandse zee. Is destijds door ik dacht libië een tijdje gebruikt en daarna tot zinken gebracht. De Mi amigo is het niet, die ligt vrij horizontaal op de bodem, en dit schip heeft niet de typische  lay out van de Mv mi amigo 

 

10 uur geleden zei thijs5326:

De MEBO 2 of de Mi Amigo. Het Peace-ship is het zeker niet, volgens mij.

 

Denk niet dat dit de Mebo 2 is de mast was centraal geplaatst op het schip. Bij deze hier staat iets meer naar voor net zoals bij De mi amigo maar die is het ook niet want die ligt dan weer Horizontaal.

 

9 uur geleden zei scotty:

Don't think it is the Mebo 2. More like the MV Piscator last seen in Larnaca harbour.

108-3.jpg

piscator.jpg

 

Could be that this is the MV Piscator he shows some similarities.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
Op 10-6-2020 om 11:45 zei Thijs_:


Ik was toch erg nieuwsgierig dus heb even iets onderzoek gedaan. Weet niet of iemand nog interesse heeft in de naam van het schip. Volgens mij is het schip de FV Soltai No.61 ( nu het Taiyo wrak genoemd) dat was een (tonijn)vissersboot die is gezonken in 1996 bij de Solomon eilanden.

 

 

Zeer fijn dat je toch de moeite deed om het uit te zoeken, zo zijn we het toch nog te weten gekomen over welk schip het nu gaat. Bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Goedemorgen iedereen,

Excuus voor de late reactie. Had een tijdje last van computer problemen.

Ik kwam dit forum eigenlijk tegen door de zendschepen die gezonken waren en mijn interesse in deze schepen en de manier waarop ze zijn gezonken. Ik kwam achter meer informatie door rechtermuisknop op de foto te drukken en vervolgens te kiezen voor "afbeelding zoeken in google" . Dit werkt sowieso in de google chrome browser. Vanaf de informatie die ik hierdoor gevonden heb kon ik de rest van de info allemaal vinden. 

Met vriendelijke groet,
Thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.