Spring naar bijdragen

Paul Severs overleden.


Lokeend

Aanbevolen berichten

Paul Severs werd groot gemaakt door Sylvain Tack.

Op 26 augustus 1986 was Sylvain Tack te gast in het BRT1-TV programma met Mike in zee van Mike Verdrengh.

In de zelfde uitzending stelde Paul Severs zijn toenmalige nieuwste single voor.

In een ander interview, naar aanleiding van het overlijden van Sylvain Tack, meldde Paul Severs dat hij het jammer vond niet aanwezig te kunnen zijn op de begrafenis van Tack.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Geert M.:

Ik vond dit hier op YouTube en hoorde het nog nooit eerder. Prachtig!

 

Ik kende dit nummer  ook niet.  De tekst is begrijpelijk. Muzikaal valt het me tegen. ik vind het te steriel klinken.  Er zijn te weinig muziekinstrumenten gebruikt. Bovendien klinkt de opname op de plaat erg blikkerig.

 

Als Nederlander is het moeilijk om Paul Severs te duiden in België. Hij klinkt echt Vlaams. Was hij net zo'n grote ster als Will Tura? En met wie zou je hem in Nederland kunnen vergelijken?

 

Ik herinner me nog wel dat zijn platen erg werden gepromoot op Mi Amigo. Ik vond het toen niet om aan te horen, maar ja het kwam van een schip..dus  ik accepteerde het maar.

 

 

salut

Leendert

 

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

 

Was hij net zo'n grote ster als Will Tura? En met wie zou je hem in Nederland kunnen vergelijken?

 

salut

Leendert

 

 

Ik zou zeggen plaats hem mss een trapje lager dan Will Tura, maar met wie kan je hem vergelijken? Dat is dan weer een moeilijke want het vlaamse lied is altijd al iets speciaal geweest. Als ik dan toch moet kiezen Frans Bauer mss?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het is moeilijk om te vergelijken tussen België en Nederland. Paul Severs is jonger dan Will Tura, maar in tegenstelling met de andere Vlaamse zangersis hij er wel in geslaagd om zowel in Vlaanderen als in Wallonnië door te breken. Hey Suzy bv verwijst hier natuurlijk naar de bekende Suzy, maar hier dan de Franse versie. in Zuid Afrika was hij ook niet onbekend.

bewerkt door bert ree
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou op de Vlaamse hitparade-trap deze volgorde geven:

 

op 1 natuurlijk Will Tura

op 2 Willy Sommers alsook Paul Severs

op 3 Dana Winner / Ann Christy / Marva (Dana en Marva misschien ook op 2)

Hierbij gelet op het "betere" werk ... er is natuurlijk nog veel "ander" werk, maar dat is voor een andere keer.

Dat waren volgens mij de grootste Vlaamse zangers / zangeressen.

 

Hier hou ik geen rekening met groepen. (Clouseau / K3)

 

Natuurlijk zal ik er nog velen vergeten zijn, maar dat waren de eersten waar ik spontaan aan dacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-4-2019 om 18:09 zei Leendert Vingerling:

 

Ik kende dit nummer  ook niet.  De tekst is begrijpelijk. Muzikaal valt het me tegen. ik vind het te steriel klinken.  Er zijn te weinig muziekinstrumenten gebruikt. Bovendien klinkt de opname op de plaat erg blikkerig.

 

Als Nederlander is het moeilijk om Paul Severs te duiden in België. Hij klinkt echt Vlaams. Was hij net zo'n grote ster als Will Tura? En met wie zou je hem in Nederland kunnen vergelijken?

 

Ik herinner me nog wel dat zijn platen erg werden gepromoot op Mi Amigo. Ik vond het toen niet om aan te horen, maar ja het kwam van een schip..dus  ik accepteerde het maar.

 

 

salut

Leendert

 

 

 

 

 

Als je muziek verzamelt gerelateerd aan Radio Mi Amigo is dit een ‘must’

377E5B4E-D958-4BFC-9C26-ADD83F2A4E5D.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.