Spring naar bijdragen

Radio Unique-Amsterdam 22-11


martinja

Aanbevolen berichten

  • 1 month later...

Martinja e.a.,

Terwijl ik nu naar de uitzending van Unique uit 1983 zit te luisteren.....

Denk ik hieraan...

 

Het zal in '85 of '86 zijn geweest, de dag voordat de 11-stedentocht werd gereden?

Waren wij (4 FM-ers) effe naar Asian Electronics in Amsterdam om 'onderdelen' op te halen.

Volgens mij o.a. 2 bouwpakketten of-te-wel eindtrappen met de BLX 15 er in.

 

Op de heenweg zagen we, met Decibel er voor in de auto, de antenne van Unique aan de schoorsteen pijp.

We hadden er wél over gehoord en foto's gezien (FRM?), maar nu zagen we het met eigen ogen.😀

 

Natuurlijk hadden we op de terug weg Radio Unique er voor.

Nog een (sanitaire) stop gemaakt langs de snelweg, waar we met ons allen op een bevroren sloot stonden....

Ik weet dat we tot de Afsluitdijk Radio Unique konden ontvangen, maar daarna viel hun signaal vaak weg.

 

Toen konden we meestal in (Noord) Friesland radio Decibel via de auto radio ontvangen, maar niet Unique!

 

Onze FM antenne's konden m.b.v. nóg een (kantel) rotor van horizontaal naar verticaal (en andersom) draaien en zo hoorden we zowel Decibel als Unique vaak prima de luxe (idem Maeva, Radio Seven en Antigon uit België).😀

 

Bedankt voor het plaatsen, maar wie weet....

Heb je van die dag ('s middags) nog recordings....

 

Groet,

 

HA

bewerkt door Hotel Amigo
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.