Spring naar bijdragen

Verzoek voor 100 jaar Radio (NH)


rauhfaser

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Binnenkort nemen we een uitzending op over de tweede golf commercielen (na 1995). Een onderwerp waar de beschikbaarheid aan  fragmenten nogal beperkt is.
 

Wie iets heeft van onderstaande zenders, zou mij erg blij maken:

 

Radio London

Radio 121

New Dance Radio

Jazz Radio

Kikker Radio

Colorful Radio (begon commercieel)

Country FM

TalkRadio 1395AM

Business News Radio, nu BNR

Radio 192

ID&T Radio 

SLAM! FM

JFK

FunX (begon commercieel)

RTL FM

Q The Beat

Noordzee FM

Q-Music

Caz, nu Arrow Caz Radio

Radio Nationaal

Yam FM

TMF Radio

Juize FM 

Arrow Jazz FM

Radio 10FM / Radio 10 van Talpa

Sublime FM

Efteling (Kids) Radio

Traffic Radio

 

Alvast dank,

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie zijn niet geinteresseerd in

 

BigL 

De Hindoestaanse zenders - Amor, Ujala, Haagstad, Vahon

City FM,

Radio Waddenzee, Seagull

Gr Nieuws Radio, Radio Maria,

Hot Radio,

Fresh FM,

Decibel, Royaal, 8FM

Freez, Continu

Radio Paradijs

 

enz.

 

(allen etherzenders FM/AM)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ruudam:

Jullie zijn niet geinteresseerd in

 

BigL 

De Hindoestaanse zenders - Amor, Ujala, Haagstad, Vahon

City FM,

Radio Waddenzee, Seagull

Gr Nieuws Radio, Radio Maria,

Hot Radio,

Fresh FM,

Decibel, Royaal, 8FM

Freez, Continu

Radio Paradijs

 

enz.

 

(allen etherzenders FM/AM)

 

Ja hoor, kom maar door!
(Zonder gekheid:  we beperken ons wel tot landelijke radio, behalve als we evt. een keer een thema-uitzending over regionalen maken. De bovenstaande lijst was overigens niet volledig. Dingen die ik al heb, staan er niet op).

 

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei rauhfaser:

Bosma's 'roots' hebben we in en eerdere uitzending al behandeld. Dank voor het meedenken.

 

Robin, wat is het 'staatsjournaal'?

 

 

Dat is de sarcastiche taal van Robin als het over de PO gaat. Hij bedoeld gewoon het Journaal.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei thijs5326:

Het journaal dat door de publieke (staats) omroep uitgezonden wordt?

 

En dan zonder vraagteken. ;-)

 

Die naam wordt trouwens niet alleen in PVV, Forum voor Democratie kringen gebruikt.

 

Onverdacht links noemt het net iets anders namelijk een ‘status quo bevestigend mediakanaal.

 

" Het NOS Journaal, daar kan ik trouwens ook moeilijk naar kijken. GeenStijl noemt het vaak ‘Het Staatsjournaal.’ En weet u: daar ben ik het eigenlijk best wel mee eens. Ik noem het misschien net iets anders - een ‘status quo bevestigend mediakanaal gemaakt voor en door elites’ Waarom complotdenkers gelijk hebben over de media (ook al is van een complot geen sprake), schreef ik in dit stuk over nieuwsmedia. -, maar daar bedoel ik min of meer hetzelfde mee. Aan onderzoeksjournalistiek doen ze daar vrij weinig, persberichten van het IMF of de EU voorlezen - dat kunnen ze wel."

 

Please login or register to see this link.

4 minuten geleden zei Juul:

Dat is de sarcastiche taal van Robin als het over de PO gaat.

 

 

Niet alleen van mij en het wordt al een jaar of 15 gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Edwin, ook ik heb van het merendeel van de door jou genoemde stations wel een opname of jingle in bezit, dus ook van mijn kant de vraag wat jouw deadline is. Dit gezien het enorme aantal stations dus veel uploads. Zie overigens Love Radio, Concert Radio, Power FM en Radio Oibibio er niet tussen staan, allen op de kabel destijds. 

 

  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Richard079:

Hoi Edwin, ook ik heb van het merendeel van de door jou genoemde stations wel een opname of jingle in bezit, dus ook van mijn kant de vraag wat jouw deadline is. Dit gezien het enorme aantal stations dus veel uploads. Zie overigens Love Radio, Concert Radio, Power FM en Radio Oibibio er niet tussen staan, allen op de kabel destijds. 

 

  

Ha Richard,
Dank voor je reactie,
 

Het gaat inderdaad om opnames/ airchecks. Jingles hebben we in de meeste gevallen wel. (dankzij Benno c.s.)

 

Ik heb er een aantal van het lijstje zelf, van sommige een klein stukje.
 

De stations die je extra noemt, zijn zeker ook geschikt. Ik ga even verzamelen en inventariseren en dan bekijken of en hoe we dit onderwerp het best kunnen inkaderen.

 

Deadline: alles is relatief, maar in de loop van volgende week zou mooi zijn. Bij voorbaat dank ik je hartelijk voor je medewerking.

Alles met iedereen delen is natuurlijk veruit het sympathiekst (en ook het uitgangspunt van deze site), maar als je veel hebt, zou je me ook wat via WeTransfer kunnen sturen.
Voor de duidelijkheid: dit heeft niet mijn voorkeur hoor (het belang van deze  site staat ook voor mij voorop, maar wellicht is het in dit geval even praktisch). Stuur me even een privebericht als je dat wilt, dan wisselen we gegevens uit. Wat de hoeveelheid betreft: één programma per station is wel voldoende hoor!

 

Nog resterend:

 

Radio London

Radio 121

New Dance Radio

Jazz Radio

Kikker Radio

Colorful Radio (begon commercieel)

Country FM

TalkRadio 1395AM

Business News Radio (iets ouds) 

SLAM! FM

JFK

FunX (begon commercieel)

RTL FM

Q The Beat

Noordzee FM

Radio Nationaal

Yam FM

Juize FM 

Arrow Jazz FM

Efteling (Kids) Radio

Traffic Radio (iets van Rick van Velthuijsen?)

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rauhfaser:

Jingles hebben we in de meeste gevallen wel. (dankzij Benno c.s.)

Zou wel netjes zijn als jullie andere bronnen gebruiken (lees montages van Eddy Keur promo's en jingles) dat jullie daar ook even bronvermelding van doen 😉.

 

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.