Spring naar bijdragen

Atlantis Rotterdam - 06072008 - 1000-1400 Uur


martinja

Aanbevolen berichten

Beste Martinja,

 

Dank je wel voor deze 4 uur durende opname van de legendarische piratenzender Radio Atlantis Rotterdam.

 

Je vermeldt als datum 06-07-2008. Ik weet niet hoe je hier aan gekomen bent. Als je de programma's beluisterd, hoor je Frans Nienhuis spreken over zondag 1 mei en Robert Tillman over zondag 25 april. De gedraaide muziek komt veelal uit het jaar 1983.  Dat komt overeen met de genoemde dag en datum door de presentatoren. Dat zij elk een andere datum gebruikte komt misschien doordat het programma van Frans Nienhuis op tape staat en de programma's van Robert Tillman live. Misschien is er destijds een verkeerde tape gestart.

 

Radio Atlantis Rotterdam opereerde destijds van 1981 tot 1983.

 

De programma's zijn als volgt:

10.00-11.00 uur       Paul van Delft                            Koffie met Atlantis

11.00-12.00 uur       Frans Nienhuis                          Men vraagt en wij draaien (ook bekend bij Radio Veronica destijds)

12.00-13.00 uur       Robert Tillman                           Prijzenslag

13.00-14.00 uur       Robert Tillman                           Robert Tillman show

 

ik zou zeggen als datum zondag 25-4-1983, of deze programma's zijn op een later moment herhaald uitgezonden.

 

Met vriendelijke groet,

Gerard

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me sterk Gerard want Paul zegt "goeiemorgen, het is maandagmorgen" en ze hebben het over de zaterdag dat Radio Caroline uit de lucht gehaald is door de Nederlandse overheid en dat was op zaterdag 19 augustus 1989. Deze opname van Paul komt dus van maandag 21 augustus 1989.


Hij noemt verder dat er nieuws is rondom Atlantis. Volgens mij werd Atlantis in 1989 van de Rotterdamse legale lokale radio geknikkerd.

bewerkt door jinglefreak1972
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.