Spring naar bijdragen

Cable One - The Station of the Stars


Vincent

Aanbevolen berichten

Beste Vincent,

 

De programma's die je gisteren hebt aangeboden met een datering van 23-09-1989 (= een zaterdag)van 09.19 tot 17.48 uur zijn niet van die dag, maar van een dag later, namelijk 24-09-1989(= een zondag).

Linda de Mol zei in het begin van het programma, dat het een zondag is. Verder was het programma van Benny Brown "Music from Marlboro country" een programma wat alleen op zondag te beluisteren was.

Tenslotte is de laatste plaat van het programma, die je vandaag hebt aangeboden dezelfde als de eerste plaat van het eerste programma, die je gisteren hebt aangeboden (War of the worlds van Jeff Wayne); het tijdstip van 0918 -0919 uur.

Ik weet niet welke DJ-naam nu correct is, die de uren tussen 07.00 en 10.00 uur gevuld heeft (Paul Lek of Frits Mulder). Misschien dat iemand anders dat weet.

 

Tenslotte nog een opmerking over een DJ-naam. Ik zie bij jou overal de naam Ron van der Staaten vermeld staan, terwijl dat volgens mij Rob van der Straaten zou moeten zijn. Hij presenteert de nachtelijke uren.

Misschien kunnen andere forumleden hierover uitsluitsel geven.

Met vriendelijke groet,

Gerard

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Vincent,

 

De opname van Benny Brown, die je vandaag hebt aangeboden, is niet van 10-9-1990, maar van 10-9-1989.

Het is dezelfde opname, die je op 30 mei j.l. hebt aangeboden, maar toen bestond het uit 2 delen van elk één uur.

 

Aanvullend tussen 18 en 19 uur hoor je Dave Durham met het programma Love songs.

 

Met vriendelijke groet,

Gerard

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei martinja:

Klopt dat 1990 wel ?   Zou dat niet beter 1989 kunnen zijn ?

 

Groetje,

Martin

 

De 2 van Paul Lek zijn al eerder aangeboden met deze datum 1989 

CableOne-1990-09-28-0915-1000-Paul Le k-deel2

 

CableOne-1990-09-28-0822-0914-Paul Le k-deel1

bewerkt door Jaap De Vries
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eind augustus 1989 was de uitspraak dat Cable One geen buitenlandse commerciele zender was en dus van de kabel moest.

De meeste kabelexploitanten stopten de doorgifte op 1 oktober 1989 (Please login or register to see this link. )

 

Een enkeling ging nog door tot eind november 1989 (Please login or register to see this link.

bewerkt door maartenfransen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Jaap De Vries:

Please login or register to see this link.  hier ook de info dat men  moest stoppen op 30 augustus 1990 omdat na de gerechterlijke uitspraak vrijwel alle adverteerders zich terugtrokken.

Het jaar klopt dus niet want die uitspraak was op 30 augustus 1989, dáárna trokken de adverteerders zich terug wat samenhing met het stoppen van de doorgifte. Maar wanneer dat exact was lijkt niet echt te achterhalen. :)

 

Eind oktober 1989 vroeg men het faillissement aan: Please login or register to see this link.

bewerkt door maartenfransen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 september 1989: 

Het commerciële radiostation Cable One heeft een kort geding aangespannen tegen de Staat der Nederlanden en het Commissariaat voor de Media. Het geding zal morgen dienen voor de president van de rechtbank in Den Haag.

Cable One, wiens programma''s vanaf 1 oktober niet meer via de kabel mogen worden doorgegeven, wil dat de Mediawet uiteindelijk buiten werking wordt gesteld. Volgens het radiostation is artikel 66 van de Mediawet in strijd met het Europese verdrag voor de rechten van de mens.

 

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 4
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎19‎-‎6‎-‎2019 om 17:49 zei Vincent:

Nu nog de laatste uitzenddag uitzoeken.

Ik herinner me dat er één voor één steeds meer kabelstations de stekker uittrokken. Elke dag andere. Harderwijk met zijn eigen kabelnet (nog steeds) ging als één van de laatste uit de lucht.

 

Groet uit Moskou,

Douwe

Op ‎19‎-‎6‎-‎2019 om 14:18 zei Jaap De Vries:

Please login or register to see this link.  hier ook de info dat men  moest stoppen op 30 augustus 1990 omdat na de gerechterlijke uitspraak vrijwel alle adverteerders zich terugtrokken.

Onjuist dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Albatrosstudio:

Ik herinner me dat er één voor één steeds meer kabelstations de stekker uittrokken. Elke dag andere. Harderwijk met zijn eigen kabelnet (nog steeds) ging als één van de laatste uit de lucht.

 

Groet uit Moskou,

Douwe

Onjuist dus

 

Zullen het dan maar op 30 september 1989 houden als laatste dag dat Cable One uitzond/nog mocht uitzenden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei PowerMusic:

Ik vond dit op youtube! Op 1 oktober 1989 ging het verbod voor kabeldoorgifte in maar zij gingen nog wel door via satelliet. De gemeente Alkmaar heeft Cable one nog een aantal dagen doorgegeven weet ik.

 

Uit eigen herinnering: ook het Rotterdamse kabelnet gaat na deadline nog enige dagen het station door. 

 

Tekst hier aangepast: Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.