Spring naar bijdragen

Moosje


wim1958

Aanbevolen berichten

Ik zit vandaag wat oude bandjes te luisteren die gemaakt zijn tijdens een van de reünie uitzendingen. Op een gegeven moment komt Juul met een verhaal over Moosje, een meisje wat destijds vele cassettes opnam van de boord uitzendingen van de nieuws lezers. Die had ze zo mooi gedocumenteerd.

 

Heel interessant! Want die boord opnamen gaven zo n mooi beeld van wat er daar gaande was. Ik was b v gek op het programma Goednieuws, Boord Omroepers. Ook al heb ik er geen opname

meer van, ik kan me een stukje herinneren van Dick Klees die een stuk van de net uitgekomen plaat Imagine van John Lennon draait en zegt: Nicky Hopkins speelt ook piano

op deze opname van de nieuwe plaat van John Lennon. Dat is dus 1971 en zit nog in mijn hoofd.

 

Een teken dat ik die Veronica periode in me opgezogen heb. Ja... die boord opnamen, waarin soms mededelingen gedaan werden die leuk waren buiten de gewone band programma s om.

 

En wat waren er geweldige nieuwslezers, waar van we er een paar helaas al niet meer hebben. Toch denk ik er regelmatig aan. Wat een heerlijke periode!

 

Wim de Lang 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dit zijn de herinneringen van "Moosje"  of te wel onze Sanne Benjamin. Zij is degene die ons van haar radio dagboeken voorziet uit de jaren 70.  En zo levert ze een prachtige bijdrage in de Veronica geschiedenis.

 

Please login or register to see this link.

 

 

En misschien is het wel 17 sept. 1971. Dit is wat Sanne over die dag schreef in haar dagboek. ( scroll naar beneden )

 

©Sanne Benjamin-Stichting Norderney.

 

 

Sanne was op de Radiodag in 2011  samen met Max van Weezel ( die ze kent van de UVA ) waar ze weer een dagboek meebracht. Ze had en heeft ook nog kontakt met Dick Klees (r).

 

foto: ©Vincent Schriel.

 

 

Juul Sanne Dick 2.jpg

1.jpg

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat prachtig Juul. Heel erg bedankt. Ik zit momenteel weer helemaal in de sfeer van het Veronica van toen. Zoiets overkomt me om de paar jaar. Nu heb ik het weer en geniet van details.

Gisterenavond draaide ik een oud bandje waarin jij bij Ad Bouman te gast bent in de periode dat het huidige Veronica op 828 uitzond.

Jullie hebben het over het jaar 1967 en het valt me opnieuw op wat een briljante verhalen verteller jij bent. Heb ik altijd met jou gehad.

Ik had ooit op school een leraar geschiedenis die zo boeiend kon vertellen dat je niets wilde missen, nou dat heb ik bij jou ook.

 

Maar ook hoe je anderen interviewt en de juiste dingen vraagt die er toe doen. Echt heel mooi, dit moet echt een keer gezegd worden.

 

Wat zou het eigenlijk mooi zijn als jij een boek tot stand kon brengen zoals Lex Harding dat gedaan heeft met Ton van der Lee in diverse sessies. Jouw verhalen zijn zo waardevol, niet alleen de Veronica periode maar ook de latere TROS tijd. De passie spat altijd van jouw werk af en dat is mooi.

 

Ik wilde dit toch even zeggen hoor.

 

Wim 

 

9 uur geleden zei Juul:

En dit zijn de herinneringen van "Moosje"  of te wel onze Sanne Benjamin. Zij is degene die ons van haar radio dagboeken voorziet uit de jaren 70.  En zo levert ze een prachtige bijdrage in de Veronica geschiedenis.

 

Please login or register to see this link.

 

 

En misschien is het wel 17 sept. 1971. Dit is wat Sanne over die dag schreef in haar dagboek. ( scroll naar beneden )

 

©Sanne Benjamin-Stichting Norderney.

 

 

Sanne was op de Radiodag in 2011  samen met Max van Wezel ( die ze kent van de UVA ) waar ze weer een dagboek meebracht. Ze had en heeft ook nog kontakt met Dick Klees (r).

 

foto: ©Vincent Schriel.

 

 

Juul Sanne Dick 2.jpg

1.jpg

Wat geweldig dat dat John Lennon verhaal gedocumenteerd is. Mijn herinnering was dus juist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ruudam:

Klein puntje

 

Max van Weezel

 

 

Dank je Ruud. Ik was te snel..........en vergat even "achterom te kijken naar m'n txt".

Nu is het goed.

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Heel mooi en  zo uit het hart geschreven. Ik deel je mening. Juul is gedetailleerd en kan het goed verwoorden. Het is fijn om zo iemand 'aan boord' te hebben.

 

Salut

Leendert

 

 

Maar de text waar het rood omkaderde deel van te zien is, heb ik niet geschreven. Dat is door Sanne gedaan.

En zo heeft ze dat vanaf 1970 gedaan, elke  dag......................

Zo hebben ze het bij B&G niet eens.

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.