Spring naar bijdragen

Lex Harding haalt uit naar hoge Toezichtkosten CvdM


ruudam

Aanbevolen berichten

“HOGE TOEZICHTSKOSTEN OORZAAK STOPPEN LX CLASSICS VIA DAB+”

4 mei 2019

Geschreven door Redactie

Permalink  

 

(Bron Mediamagazine)

 

De hoge toezichtskosten die het Commissariaat voor de Media in rekening brengt is de reden dat de uitzendingen van LX Classics via DAB+ zijn stopgezet. Dit heeft de eigenaar van de radiozender, Lex Harding, bevestigd tegenover deze website.

 

Please login or register to see this link.

_________________________________________________________________________

 

Dat roep ik al honderd jaar.

Daar komen de Toezichtkosten (Maffiageld) van het Agentschap Telecom nog bij

Nederland is het enige land waar je dubbel moet betalen en dubbel voor niks dus.

( LX Classics betaalde AT via huur MTVNL)

 

Lex, doe er wat aan, ik ben een no-name, jij kan het verschil maken

 

bewerkt door Vincent
Volledig overnemen van een artikel is niet toegestaan ivm auteursrecht. Daarom bericht aangepast en verwezen naar originele artikel.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei andre ph5c:

ach ze hebben toch geld nodig om die boer van een Mathijs van Nieuwkerk en de zijne te financieren, dat moet ergens vandaan komen....

 

 

 

Beetje domme reactie André.........Het begint al met het verkeerd schrijven van de naam van Matthijs. Met dubbel "T" dus.

 

Je begint nu op al die mensen te lijken die de hele dag maar op Internet van alles dumpen. zonder dat ze weten hoe de vork in de steel zit.

 

Laat onverlet dat ik ook het salaris van Matthijs wel "wat aan de hoge kant vind".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

los daarvan, wat kan mij het eigenlijk schelen wat de man verdient?

Hij doet het goed, met zijn verschillende contracten denk ik dan.

(plaatje)

CvdM want daar gaat het over.

Ik betaal hier het minimum bedrag voor, 205 euro per jaar.

Dat er iets toegevoegd moet worden aan deze wetgeving, lijkt mij helder.

Nu zijn er 2 categorieën, publieke en commerciële omroepen.

Maar er is ook een groep bijgekomen welke privaat bezit is, maar niet commercieel.

Een soort van private publiek omroep.

En bij deze (nieuwe) groep, zijn geen commercials te horen.

Daar zou de wetgever een verandering voor moeten maken, dat zo een groep er bij komt.

Dhr van Nieuwkerk staat hier geheel los van met zijn loonstrookje.

 

Theo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind toezicht van het CvdM maar iets vaags .  Dat men een aanvraag toetst is tot daaraan toe maar dat is in principe maar 1 keer. Vervolgens zijn er natuurlijk clausuleringen, iets wat ik eigenlijk, zeker voor de commercielen, niet begrijp, maar dat zal aan mij liggen. Voor bijvoorbeeld MG was er geen clausulering en je moet je dan ook afvragen wat in dat geval het toezicht nog inhoud. Kortom je betaald in dat geval, maar wat zie je er voor terug?  Terugkomend op DAB+, in hoeverre zijn de kavels geclausuleerd (uitgezonderd dan degene die van de UKG naar DAB+ verhuizen)? Volgens mij was LXClassics ongeclausuleerd dus geef ik Lex groot gelijk! En was dat nu maar alles, maar ik ben er nog niet. CvdM heeft een deel van zijn taken overgedragen aan AT-EZ. Tot daaraan toe, maar het betekend dat de verantwoording voor wat betreft het toezicht is verminderd, maar dat zie ik niet terug in de kosten!

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Juul:

 

 

Beetje domme reactie André.........Het begint al met het verkeerd schrijven van de naam van Matthijs. Met dubbel "T" dus.

 

Je begint nu op al die mensen te lijken die de hele dag maar op Internet van alles dumpen. zonder dat ze weten hoe de vork in de steel zit.

 

 

De vork zit AAN de steel......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei radiofreak31:

Er zit een AM zender in Nijkerkerveen op 747 (Different Radio). Wellicht dat Lex geïnteresseerd is om zijn LX Classics via deze zender uit te laten zenden. Het is toch nagenoeg hetzelfde format.

Hoewel John (Different AM) en Lex elkaar goed kennen denk ik niet dat de eerste daar op zit te wachten.

Los van het feit dat Lex ruimte zat heeft voor een eigen antenne mast met LPAM vergunning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Rob Veld:

Ik vind toezicht van het CvdM maar iets vaags...

 

Rob V.

Bij LPAM is er in ieder geval géén toezicht!

Ik heb een keer gebeld met de vraag waarom ik jaarlijks ruim 200 Euro moet betalen terwijl er feitelijk helemaal niets wordt gecontroleerd.

Het antwoord was dat wettelijk is bepaald dat iedereen aan de hand van omzetcijfers en technische bereikbaarheid een bijdrage aan de staatskas moet leveren.

Omzet en winst maak ik niet, net als Lex, en het aantal in potentie te bereiken aantal luisteraars is zowel voor DAB als voor LPAM zéér discutabel.

Maar ja, die hele organisatie bestaat uit juristen en voeren star de beleidsregels uit.

Hoewel het CvdM in formele zin verantwoording aflegt aan de Minister voelde men zich niet geroepen om een andere, lees realistische, berekeningsmethode voor LPAM voor te leggen aan het verantwoordelijke Ministerie.

In mijn ogen is dit een ongeloofwaardige organisatie die alleen maar geld binnen harkt, en dan zeg ik het nog netjes...

bewerkt door Harm ten Brink
Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Harm ten Brink:

Hoewel het CvdM in formele zin verantwoording aflegt aan de Minister voelde men zich niet geroepen om een andere, lees realistische, berekeningsmethode voor LPAM voor te leggen aan het verantwoordelijke Ministerie.

In mijn ogen is dit een ongeloofwaardige organisatie die alleen maar geld binnen harkt, en dan zeg ik het nog netjes...

 

 Het ministerie luistert alleen naar voorstellen die geld oplevert, niet naar voorstellen die geld kosten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Harm ten Brink:

 

In mijn ogen is dit een ongeloofwaardige organisatie die alleen maar geld binnen harkt, en dan zeg ik het nog netjes...

Je kan ze treiteren door konsekwent bezwaar aan te tekenen tegen de factuur, zou iedereen standaard moeten doen.

Mag je ook wat later betalen, scheelt weer.

 

Ik kreeg factuur van 210,- Euro terwijl ik niet eens heb uitgezonden (op die vergunning)

Die had ik aangevraagd voor aanvraag freq's bij AT, ook zo'n achterlijke regeling, dat je eerst een CvdM toestemming moet hebben, en al je niks krijgt van AT heb je en betaal je voor de kat zn kut aan het CvdM, lijkt mij ordinaire oplichting en dat is strafbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Harm ten Brink:

Die werkwijze verklaart wellicht waarom je niet bij iedereen met open armen wordt ontvangen...

Mijn moeder zei altijd: 'Met stroop vang je meer vliegen'.

 

Alles en iedereen heeft stroop gesmeerd, en wordt steeds harder aangepakt, hogere tarieven en strengere voorwaarden.

Geen goede werkwijze dus.

 

Maar als jij wel wat bereikt, laat het ons weten.

 

PS, was je op de LPAM bijeenkomst van AT van 31 januari?

Daar was iedereen keurig beleefd en netjes, maar kreeg niets voor elkaar. 

bewerkt door ruudam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja er zijn natuurlijk verschillende manieren om duidelijk te maken dat het nergens op slaat. De vraag is of het daadwerkelijk helpt. Oostindisch doof, ziende blind, en nog veel meer dingen schieten mij te binnen. Als ik voor iets betaal wil ik daar logischerwijs iets voor terug zien. Dus bedien ik mij van de "old school" methode waar ik verder niet op zal in gaan.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Harm ten Brink:

Uuh... ja, we hebben elkaar zelfs gesproken...

Sorry, was ik even kwijt, meerdere mensen gesproken daar.

Maar viel het je niet op dat op goede opmerkingen vanuit de zaal weinig zinnige antwoorden kwamen anders dan, "zo is het geregeld, u wist het van te voren, kan juridisch niet anders enz."

 

Ik had zelf met opzet een hele tijd gewacht met reageren, eerst anderen wat laten zeggen. Maar na een paar lullige antwoorden toch maar de vinger opgetoken.

Dieptepunt voor mij was dat AT niet wist, of "vergeten" was, dat hoogvermogen MG breder dan de 9 kHz mag, dus wees ik ze daarop, kijk daar maak je geen vrienden mee, maar wat moet je dan.

9 uur geleden zei radio tpot:

Ruud wordt ook een dagje ouder 😄

 

Theo

Maar voordat je in dit land AOW krijgt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.